§ 18. - [Dokumenty niezbędne do przyznania i wypłaty zasiłku macierzyńskiego ubezpieczonemu ojcu dziecka lub ubezpieczonemu innemu członkowi najbliższej rodziny w przypadku przerwania przez matkę dziecka urlopu macierzyńskiego na okres pobytu w tym szpitalu albo zakładzie leczniczym] - Zakres informacji o okolicznościach mających wpływ na prawo do zasiłków z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub ich wysokość oraz dokumenty niezbędne do przyznania i wypłaty zasiłków.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.87 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 grudnia 2023 r.
§  18.  [Dokumenty niezbędne do przyznania i wypłaty zasiłku macierzyńskiego ubezpieczonemu ojcu dziecka lub ubezpieczonemu innemu członkowi najbliższej rodziny w przypadku przerwania przez matkę dziecka urlopu macierzyńskiego na okres pobytu w tym szpitalu albo zakładzie leczniczym]
Dokumentami niezbędnymi do przyznania i wypłaty zasiłku macierzyńskiego ubezpieczonemu ojcu dziecka lub ubezpieczonemu innemu członkowi najbliższej rodziny z tytułu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem za okres, o którym mowa w art. 180 § 10 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, są:
1) 40
 odpis skrócony aktu urodzenia dziecka lub jego kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez ubezpieczonego, płatnika składek albo Zakład;
2) 41
 złożone w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym albo z wykorzystaniem sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład, na elektroniczną skrzynkę podawczą Zakładu lub na adres do doręczeń elektronicznych, zaświadczenie płatnika zasiłku o okresie przysługującego i wypłaconego matce dziecka zasiłku macierzyńskiego oraz o stawce procentowej, w jakiej zasiłek macierzyński przysługiwał ubezpieczonej matce dziecka, zawierające imię, nazwisko i numer PESEL ubezpieczonej matki dziecka albo serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, jeżeli nie nadano numeru PESEL;
3) 42
 złożone w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym albo z wykorzystaniem sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład, na elektroniczną skrzynkę podawczą Zakładu lub na adres do doręczeń elektronicznych, zaświadczenie o dacie przyjęcia ubezpieczonej matki dziecka do szpitala lub innego przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne, zwanego dalej "placówką leczniczą" - wystawione w tej placówce;
4) 43
 złożone w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym albo z wykorzystaniem sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład, na elektroniczną skrzynkę podawczą Zakładu lub na adres do doręczeń elektronicznych, zaświadczenie o dacie wypisania ubezpieczonej matki dziecka z placówki leczniczej - wystawione w tej placówce.
40 § 18 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 12 rozporządzenia z dnia 24 listopada 2023 r. (Dz.U.2023.2575) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 grudnia 2023 r.
41 § 18 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 24 listopada 2023 r. (Dz.U.2023.2575) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 grudnia 2023 r.
42 § 18 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 24 listopada 2023 r. (Dz.U.2023.2575) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 grudnia 2023 r.
43 § 18 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 24 listopada 2023 r. (Dz.U.2023.2575) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 grudnia 2023 r.