§ 2. - Zakres i rodzaj sprawozdań oraz tryb i terminy ich przekazywania w ramach realizacji Programu Operacyjnego "Rybactwo i Morze".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.2076

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 grudnia 2016 r.
§  2.
1.
Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, są sporządzane z podziałem na działania i poddziałania objęte priorytetami, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy, oraz pomoc techniczną, o której mowa w art. 3 ust. 2 ustawy, których dotyczy sprawozdanie, i zawierają informacje w zakresie:
1)
składanego sprawozdania oraz poszczególnych priorytetów, działań, poddziałań lub pomocy technicznej, w szczególności:
a)
numer i nazwę priorytetu, działania i poddziałania,
b)
numer sprawozdania i nazwę instytucji pośredniczącej sporządzającej to sprawozdanie;
2)
realizacji priorytetów, działań, poddziałań lub pomocy technicznej, w szczególności dotyczące:
a)
realizowanych operacji,
b)
wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na poszczególne działania, poddziałania lub pomoc techniczną, według źródeł pochodzenia tych środków, zawierające zestawienie poniesionych wydatków oraz zrealizowanych płatności,
c)
osiągniętych wskaźników właściwych dla danego działania lub priorytetu, wykorzystywanych w systemie monitorowania i ewaluacji, o którym mowa w art. 107 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 508/2014 z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (WE) nr 2328/2003, (WE) nr 861/2006, (WE) nr 1198/2006 i (WE) nr 791/2007 oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1255/2011 (Dz. Urz. UE L 149 z 20.05.2014, str. 1, z późn. zm.), zwanych dalej "wskaźnikami";
3)
działań podjętych przez instytucję pośredniczącą, mających na celu zapewnienie prawidłowej i skutecznej realizacji działań i poddziałań;
4)
problemów związanych z przestrzeganiem Wspólnej Polityki Rybołówstwa przy realizacji działań i poddziałań oraz informacje o działaniach zaradczych podjętych w celu rozwiązania tych problemów;
5)
podjętych czynności dotyczących informacji i promocji w odniesieniu do realizowanych działań i poddziałań.
2.
Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, poza informacjami, o których mowa w art. 25 ust. 2 ustawy, zawierają informacje w zakresie:
1)
realizacji operacji, w szczególności dotyczące realizacji planu:
a)
rzeczowego operacji,
b)
finansowego operacji;
2)
wypełnienia przez lokalną grupę działania obowiązków w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z operacją;
3)
problemów, które powstały w związku z realizacją operacji;
4)
przeprowadzonych w lokalnej grupie działania kontroli lub stwierdzonych nieprawidłowości;
5)
realizacji wskaźników.
3.
Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. c, poza informacjami, o których mowa w art. 25 ust. 2 ustawy, zawierają informacje w zakresie:
1)
realizacji operacji, w szczególności dotyczące realizacji planu:
a)
rzeczowego operacji,
b)
finansowego operacji;
2)
wypełnienia obowiązków beneficjenta w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z operacją;
3)
problemów, które powstały w związku z realizacją operacji, oraz przeprowadzonych u beneficjenta kontroli lub stwierdzonych nieprawidłowości;
4)
realizacji wskaźników.
4.
W przypadku informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5 i ust. 3 pkt 4, do sprawozdania dołącza się dokumenty potwierdzające osiągnięcie wskaźników zgodnie z umową o dofinansowanie, o której mowa w art. 11 pkt 4 ustawy.