§ 16. - Zadrzewianie gruntów i wykonywanie robót ziemnych w sąsiedztwie kolei oraz urządzanie i utrzymywanie zasłon odśnieżnych i pasów ochronnych przeciwpożarowych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1962.26.124
Akt utracił moc
Wersja od: 7 maja 1962 r.
§ 16.
Pasy ochronne przeciwpożarowe, o których mowa w § 14, powinny składać się z dwóch dróżek o szerokości od 1,0 do 1,5 m każda, przeprowadzonych równolegle do linii kolejowej w odległości od 10 do 15 m jedna od drugiej i łączonych ze sobą co 25-50 m dróżkami poprzecznymi tej samej szerokości, co i podłużne; pierwsza dróżka, równoległa do linii kolejowej, powinna być założona w odległości od 2 do 5 m od dolnej krawędzi nasypu lub górnej krawędzi przekopu; dróżki powinny być całkowicie oczyszczone do gleby mineralnej od wszelkiej roślinności, na gruntach zaś torfiastych posypane warstwą piasku o grubości 1-2 cm; prostokąty między dróżkami powinny być trwale utrzymywane w uprawie leśnej; odnowienie tych prostokątów powinno być wykonywane przez fachowy personel administracji lasów państwowych; wybór gatunku drzew, tj. liściastych czy iglastych, zależy od rodzaju gleby. Gałęzie drzew powinny być obcinane w ten sposób, aby zwisające końce gałęzi nie znajdowały się niżej niż 1,5 m nad ziemią, w młodych zaś drzewach należy obcinać tylko suche gałęzie; poza tym prostokąty należy oczyszczać z krzewów, suchej ściółki, gałęzi itp. materiału łatwopalnego; podcinanie gałęzi drzew wykonuje personel fachowy administracji lasów państwowych na koszt zarządu kolei.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .