Rozdział 5 - Dział maszynowy w żegludze krajowej - Wyszkolenie i kwalifikacje członków załóg statków morskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.167 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 27 stycznia 2017 r.

Rozdział  5

Dział maszynowy w żegludze krajowej

§  53.
W dziale maszynowym w żegludze krajowej ustala się stanowisko oficera mechanika w żegludze krajowej, dla którego ustala się dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej.
§  54.
Do uzyskania dyplomu oficera mechanika w żegludze krajowej wymagane jest:
1)
posiadanie świadectwa motorzysty wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku motorzysty na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej oraz zdanie egzaminu na dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej albo
2)
ukończenie studiów w MJE typu A lub w MJE typu B, kształcących co najmniej na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej wskazanej w certyfikacie uznania, posiadanie świadectwa motorzysty wachtowego oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku motorzysty oraz zdanie egzaminu na dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej, albo
3)
ukończenie nauki w MJE typu C, kształcącej co najmniej na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej wskazanej w certyfikacie uznania, lub na dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej zgodnie z certyfikatem uznania, posiadanie świadectwa motorzysty wachtowego, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku motorzysty oraz zdanie egzaminu na dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej.
§  55.
Ustala się następujące uprawnienia zawodowe posiadaczy dyplomu oficera mechanika w żegludze krajowej, uprawniającego do zajmowania stanowiska:
1)
motorzysty wachtowego - na każdym statku w żegludze krajowej;
2)
oficera mechanika wachtowego - na każdym statku w żegludze krajowej;
3)
starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW - w żegludze krajowej.