Rozdział 5 - Dział maszynowy w żegludze krajowej - Wyszkolenie i kwalifikacje członków załóg statków morskich.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2017.167 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 27 stycznia 2017 r.
Rozdział 5
Dział maszynowy w żegludze krajowej
Dział maszynowy w żegludze krajowej
§ 53.
W dziale maszynowym w żegludze krajowej ustala się stanowisko oficera mechanika w żegludze krajowej, dla którego ustala się dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej.§ 54.
Do uzyskania dyplomu oficera mechanika w żegludze krajowej wymagane jest:1)
posiadanie świadectwa motorzysty wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku motorzysty na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej oraz zdanie egzaminu na dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej albo2)
ukończenie studiów w MJE typu A lub w MJE typu B, kształcących co najmniej na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej wskazanej w certyfikacie uznania, posiadanie świadectwa motorzysty wachtowego oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku motorzysty oraz zdanie egzaminu na dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej, albo3)
ukończenie nauki w MJE typu C, kształcącej co najmniej na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej wskazanej w certyfikacie uznania, lub na dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej zgodnie z certyfikatem uznania, posiadanie świadectwa motorzysty wachtowego, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku motorzysty oraz zdanie egzaminu na dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej.§ 55.
Ustala się następujące uprawnienia zawodowe posiadaczy dyplomu oficera mechanika w żegludze krajowej, uprawniającego do zajmowania stanowiska:1)
motorzysty wachtowego - na każdym statku w żegludze krajowej;2)
oficera mechanika wachtowego - na każdym statku w żegludze krajowej;3)
starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW - w żegludze krajowej.