§ 2. - Wysokość opłat portowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.103.1082

Akt utracił moc
Wersja od: 1 maja 2004 r.
§  2.
1.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
statki morskiej żeglugi liniowej - statki obsługujące linię żeglugową, działającą pomiędzy portami polskimi lub obcymi, zgłoszoną i zaakceptowaną przez podmiot zarządzający portem, wykonywaną według ułożonego z góry, na okres co najmniej jednego miesiąca kalendarzowego, rozkładu rejsów, z wyłączeniem przypadków przewozów całostatkowych ładunków, jeżeli przewóz odbywa się na warunkach umowy czarterowej, o ile w przypadku wejścia statku do portu lub wyjścia statku z portu nie występuje jednocześnie przewóz ładunku linią żeglugową;
2)
międzynarodowe świadectwo pomiarowe statku - świadectwo pomiarowe wydane na podstawie Międzynarodowej konwencji o pomierzaniu pojemności statków, sporządzonej w Londynie dnia 23 czerwca 1969 r. (Dz. U. z 1983 r. Nr 56, poz. 247), bądź innej umowy międzynarodowej w tym zakresie, której stroną jest Rzeczpospolita Polska;
3)
uznane świadectwo - Międzynarodowy Certyfikat Zapobiegania Rozlewom Olejowym - IOPP wystawiony przez właściwy banderze statku urząd stwierdzający, iż statek posiada podwójne dno lub oddzielne zbiorniki balastowe.
2.
Określenie "tydzień" stosowane przy ustaleniu opłat portowych, których wysokość zależy od częstotliwości zawinięć statków do portu, oznacza okres czasu rozpoczynający się w niedzielę o godzinie 2300 i kończący się w najbliższą niedzielę o godzinie 2300.