§ 4. - Wynagrodzenie godzinowe dla drużyn parowozowych i konduktorskich.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1923.24.145
Akt utracił moc Wersja od: 9 marca 1923 r.
§ 4.
Ustąp 3 punkt A i B art. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 października 1920 r. o wynagrodzeniu godzinowem drużyn konduktorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach (Dz. U. R. P. № 99 poz. 661) otrzymuje następująca brzmienie:"A. Za czas służby w drodze przy pociągach.
Otrzymuje kierownik pociągu:
z ważnością | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
2 mit 70 fen. | 4 mk. za godziną. |
od 1 maja 1922 r. | od 1 września 1922 r. |
5 mk. | 7 mk. 50 fen. za godzinę. |
Konduktor pakunkowy (rozdawczy): | |
z ważnością | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
2 mk. 40 fen. | 3 mk. 50 fen. za godzinę |
od 1 maja 1922 r. | od 1 września 1922 r. |
4 mk. 50 fen. 6 mk. | 75 fen. za godziną. |
Konduktor i hamulcowy: | |
z ważnością | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
2 mk. 10 fen. | 3 mk. za godzinę. |
od 1 maja 1922 r. | od 1 września 1922 r. |
4 mk. | 6 mk. za godzinę. |
Te samą stawkę otrzymują:
a) Drużyny za czas czekania w razie opóźnienia zapowiedzianego wyjazdu pociągu w okręgu swej siedziby służbowej licząc od chwili objęcia pociągu,
b) drużyny jadące od stałego miejsca służbowego celem objęcia służby w jakim bądź punkcie linji lub z. powrotem po zdaniu służby przy pociągach, jednak tylko w połowie godzin rzeczywistej jazdy.
B. Za czas pogotowia (dyżuru, rezerwy).
Otrzymują kierownik pociągu i konduktor pakunkowy (rozdawcy):
z ważności: | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
0,90 f. | 1 mk. 60 f. za godzina. |
od 1 maja 1922 r. | od 1 września 1922 r. |
2 mk. 20 f. | 3 mk. 30 f. za godzinę. |
Konduktor i hamulcowy: | |
z ważnością | |
od 1 czerwca 1921 r. | od 1 sierpnia 1921 r. |
0,90 f. | 1 mk. 40 f. za godziną |
od 1 maja 1922 r. | od 1 sierpnia. 1922 r. |
2 mk. | 3 mk. za godziną |
Te same sławki otrzymują drużyny za czas postoju powyżej 3 godzin na stacji krańcowej poza okręgiem siedziby służbowej."