§ 4. - Wynagrodzenie godzinowe dla drużyn parowozowych i konduktorskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.24.145

Akt utracił moc
Wersja od: 9 marca 1923 r.
§  4.
Ustąp 3 punkt A i B art. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 października 1920 r. o wynagrodzeniu godzinowem drużyn konduktorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach (Dz. U. R. P. № 99 poz. 661) otrzymuje następująca brzmienie:

"A. Za czas służby w drodze przy pociągach.

Otrzymuje kierownik pociągu:

z ważnością
od 1 czerwca 1921 r.od 1 sierpnia 1921 r.
2 mit 70 fen.4 mk. za godziną.
od 1 maja 1922 r.od 1 września 1922 r.
5 mk.7 mk. 50 fen. za godzinę.
Konduktor pakunkowy (rozdawczy):
z ważnością
od 1 czerwca 1921 r.od 1 sierpnia 1921 r.
2 mk. 40 fen.3 mk. 50 fen. za godzinę
od 1 maja 1922 r.od 1 września 1922 r.
4 mk. 50 fen. 6 mk.75 fen. za godziną.
Konduktor i hamulcowy:
z ważnością
od 1 czerwca 1921 r.od 1 sierpnia 1921 r.
2 mk. 10 fen.3 mk. za godzinę.
od 1 maja 1922 r.od 1 września 1922 r.
4 mk.6 mk. za godzinę.

Te samą stawkę otrzymują:

a) Drużyny za czas czekania w razie opóźnienia zapowiedzianego wyjazdu pociągu w okręgu swej siedziby służbowej licząc od chwili objęcia pociągu,

b) drużyny jadące od stałego miejsca służbowego celem objęcia służby w jakim bądź punkcie linji lub z. powrotem po zdaniu służby przy pociągach, jednak tylko w połowie godzin rzeczywistej jazdy.

B. Za czas pogotowia (dyżuru, rezerwy).

Otrzymują kierownik pociągu i konduktor pakunkowy (rozdawcy):

z ważności:
od 1 czerwca 1921 r.od 1 sierpnia 1921 r.
0,90 f.1 mk. 60 f. za godzina.
od 1 maja 1922 r.od 1 września 1922 r.
2 mk. 20 f.3 mk. 30 f. za godzinę.
Konduktor i hamulcowy:
z ważnością
od 1 czerwca 1921 r.od 1 sierpnia 1921 r.
0,90 f.1 mk. 40 f. za godziną
od 1 maja 1922 r.od 1 sierpnia. 1922 r.
2 mk.3 mk. za godziną

Te same sławki otrzymują drużyny za czas postoju powyżej 3 godzin na stacji krańcowej poza okręgiem siedziby służbowej."