§ 2. - Wymagania weterynaryjne przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2007.5.38
Akt utracił moc Wersja od: 12 stycznia 2007 r.
§ 2.
1.
W ramach sprzedaży bezpośredniej dopuszcza się dla:1)
drobiu:a)
ubój drobiu w gospodarstwie rolnym producenta, którego roczna produkcja nie przekracza 2.500 sztuk w przypadku indyków lub gęsi, albo 10.000 sztuk w przypadku innych gatunków drobiu, przeprowadzony zgodnie z przepisami o ochronie zwierząt oraz przepisami o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt,b)
sprzedaż tuszek drobiowych:–
konsumentowi końcowemu w miejscach prowadzenia sprzedaży bezpośredniej, w tym znajdujących się na terenie gospodarstw rolnych, lub–
konsumentowi końcowemu na targowiskach, lub–
do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego;2)
zajęczaków:a)
ubój zajęczaków w gospodarstwie rolnym producenta, przeprowadzony zgodnie z przepisami o ochronie zwierząt oraz przepisami o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt,b)
sprzedaż tuszek zajęczaków:–
konsumentowi końcowemu w miejscach prowadzenia sprzedaży bezpośredniej, w tym znajdujących się na terenie gospodarstw rolnych, lub–
konsumentowi końcowemu na targowiskach, lub–
do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego;3)
zwierząt łownych - sprzedaż:a)
tusz grubej zwierzyny łownej nieoskórowanej lubb)
tuszek drobnej zwierzyny łownej niewypatroszonej- po odstrzale wykonanym zgodnie z prawem łowieckim, konsumentowi końcowemu w miejscach prowadzenia sprzedaży bezpośredniej lub do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego;
4)
produktów rybołówstwa:a)
sprzedaż, przez uprawnionego do rybactwa, w rozumieniu przepisów o rybactwie śródlądowym, lub przez wykonującego rybołówstwo morskie, w rozumieniu przepisów o rybołówstwie, żywych lub schłodzonych produktów rybołówstwa, niepoddanych czynnościom naruszającym ich pierwotną budowę anatomiczną:–
konsumentowi końcowemu ze statków, z wyłączeniem statków zamrażalni i statków przetwórni, lub–
konsumentowi końcowemu w miejscach prowadzenia sprzedaży bezpośredniej, w tym znajdujących się na terenie gospodarstw rybackich, lub–
konsumentowi końcowemu na targowiskach, lub–
do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego,b)
uśmiercanie, wykrwawianie, odgławianie, usuwanie płetw i patroszenie produktów rybołówstwa,c)
sprzedaż produktów rybołówstwa poddanych czynnościom, o których mowa w lit. b:–
konsumentowi końcowemu ze statków, z wyłączeniem statków zamrażalni i statków przetwórni, lub–
konsumentowi końcowemu w miejscach prowadzenia sprzedaży bezpośredniej, w tym znajdujących się na terenie gospodarstw rybackich, lub–
konsumentowi końcowemu na targowiskach, lub–
do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego;5)
żywych ślimaków lądowych z gatunku Helix pomatia Linné, Helix aspersa Muller, Helix lucorum oraz gatunków z rodziny Achatinidae - sprzedaż:a)
konsumentowi końcowemu w miejscach prowadzenia sprzedaży bezpośredniej, w tym znajdujących się na terenie gospodarstw rolnych, lubb)
konsumentowi końcowemu na targowiskach, lubc)
do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego;6)
mleka surowego lub surowej śmietany, pozyskanych w gospodarstwie rolnym producenta - sprzedaż:a)
konsumentowi końcowemu w miejscach prowadzenia sprzedaży bezpośredniej, w tym znajdujących się na terenie gospodarstw rolnych, lubb)
konsumentowi końcowemu na targowiskach, lubc)
do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego;7)
jaj konsumpcyjnych - sprzedaż:a)
konsumentowi końcowemu na targowiskach lubb)
do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego;8)
produktów pszczelich nieprzetworzonych, takich jak: miód, pyłek pszczeli, pierzga, mleczko pszczele, pozyskanych z pasiek będących w posiadaniu producenta - sprzedaż:a)
konsumentowi końcowemu w miejscach prowadzenia sprzedaży bezpośredniej, w tym znajdujących się na terenie gospodarstw rolnych, lubb)
konsumentowi końcowemu na targowiskach, lubc)
do zakładów prowadzących handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta końcowego - jeżeli zostały opakowane w opakowania jednostkowe.2.
Sprzedaż bezpośrednia produktów pochodzenia zwierzęcego, o których mowa w ust. 1, może być prowadzona na obszarze województwa, na obszarze którego jest prowadzona produkcja, lub na obszarze sąsiadujących z nim województw.3.
Jeżeli podmiot prowadzący działalność w zakresie produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej zamierza prowadzić sprzedaż tych produktów na obszarze powiatu innego niż powiat, na obszarze którego jest prowadzona produkcja, informuje o tym fakcie powiatowego lekarza weterynarii właściwego ze względu na miejsce prowadzenia sprzedaży, w terminie 7 dni przed dniem rozpoczęcia tej sprzedaży.4.
Sprzedaży bezpośredniej produktów pochodzenia zwierzęcego można dokonywać ze specjalistycznych środków transportu, przy czym, w przypadku sprzedaży jednocześnie więcej niż jednego rodzaju produktów wymienionych w ust. 1, zapewnia się rozdzielenie tych produktów w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie.