§ 3. - Wymagania dotyczące rejestracji dawek indywidualnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.1053

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 czerwca 2021 r.
§  3. 
1. 
Rejestracja dawek indywidualnych otrzymywanych przez pracowników kategorii A jest dokonywana w rejestrze, który obejmuje następujące dane:
1)
nazwisko, imiona, płeć, datę urodzenia pracownika oraz numer PESEL, a jeżeli go nie posiada - nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość pracownika;
2)
informację o rodzaju pracy wykonywanej przez pracownika w okresie rejestracyjnym;
3)
uzyskaną z centralnego rejestru dawek informację o dawce skutecznej (efektywnej) otrzymanej przez pracownika przed zatrudnieniem w warunkach narażenia w jednostce organizacyjnej, z wyodrębnieniem dawek otrzymanych w ostatnich 4 latach kalendarzowych;
4)
wyniki pomiarów dozymetrycznych stanowiących podstawę oceny dawki skutecznej (efektywnej) w okresie rejestracyjnym wraz z informacją o stosowanych metodach pomiarowych oraz o podmiocie dokonującym pomiarów;
5)
ocenę dawki skutecznej (efektywnej), w tym skutecznej dawki obciążającej, a także, w zależności od rodzaju pracy wykonywanej przez pracownika, dawek równoważnych dla soczewki oka, skóry oraz kończyn, otrzymanych przez pracownika w okresie rejestracyjnym, wraz z informacją o podstawie oceny;
6)
informację o okolicznościach, w jakich powstało narażenie:
a)
w wyniku wykonywania przez pracownika rutynowych czynności,
b)
w sytuacji narażenia przypadkowego, o której mowa w art. 16 ust. 1 ustawy,
c)
w szczególnych przypadkach, o których mowa w art. 19 ust. 1 ustawy,
d)
w przypadku narażenia wyjątkowego, o którym mowa w art. 20 ustawy,
e)
w sytuacji określonej w art. 23c ust. 5 ustawy;
7)
informację o działaniach, jakie podjęto w przypadku narażenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, art. 19 ust. 1, art. 20 lub art. 23c ust. 5 ustawy;
8)
informacje identyfikujące uprawnionego lekarza sprawującego nadzór medyczny nad pracownikiem.
2. 
Okres rejestracyjny obejmuje rok kalendarzowy, z tym że kierownik jednostki organizacyjnej może, w zależności od rodzaju pracy wykonywanej przez pracownika, określić krótszy okres rejestracyjny.
3. 
Jeżeli narażenia powstały w okolicznościach, o których mowa w ust. 1 pkt 6 lit. b-d, okresem rejestracyjnym jest okres narażenia.
4. 
Dawek indywidualnych otrzymanych w okolicznościach, o których mowa w ust. 1 pkt 6 lit. a, b oraz e, nie sumuje się z dawkami indywidualnymi otrzymanymi w okolicznościach, o których mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c oraz d.