Rozdział 5 - Prowadzenie ewidencji ludności. - Wykonywanie obowiązku meldunkowego i prowadzenie ewidencji ludności.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1984.32.176
Akt utracił moc Wersja od: 27 maja 2001 r.
Rozdział 5
Prowadzenie ewidencji ludności.
Prowadzenie ewidencji ludności.
§ 31.
1.
Terenowe organy administracji państwowej stopnia podstawowego prowadzą rejestr stałych mieszkańców w formie kartoteki składającej się z indywidualnych kart osobowych mieszkańców.2.
Rejestr stałych mieszkańców w miastach prowadzi się w układzie terytorialnym, uwzględniając podział według ulic i nieruchomości oraz domów i lokali w tych domach.3.
Rejestr stałych mieszkańców gminy prowadzi się w układzie terytorialnym, uwzględniając podział według wsi i domów, a także - jeśli zachodzi potrzeba - lokali w tych domach.4.
Jeżeli rejestr obejmuje mieszkańców miasta i gminy, prowadzi się go z zachowaniem zasad określonych w ust. 2 i 3.§ 32.
1.
Rejestr stałych mieszkańców obejmuje wszystkie osoby zameldowane na pobyt stały na danym terenie.2.
O zameldowaniu na pobyt stały zawiadamia się niezwłocznie organ właściwy ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego.3.
W razie zmiany miejsca pobytu stałego organ prowadzący rejestr przekazuje kartę osobową mieszkańca organowi właściwemu ze względu na nowe miejsce pobytu stałego po otrzymaniu zawiadomienia o zameldowaniu na pobyt stały. Zawiadomienie to włącza się do oddzielnego działu ewidencji, zwanego kartoteką byłych mieszkańców. Kartotekę byłych mieszkańców prowadzi się w sposób określony w § 31 ust. 2-4.4.
W razie wyjazdu na stałe za granicę lub zgonu osoby zameldowanej na pobyt stały, kartę osobową przenosi się do kartoteki byłych mieszkańców. Jeżeli osoba wyjechała za granicę na pobyt czasowy, a pozostała tam na stałe, kartę jej przenosi się do kartoteki byłych mieszkańców po otrzymaniu, z organu właściwego w sprawach paszportowych, zawiadomienia o pozostaniu na stałe za granicą lub o odmowie powrotu do kraju.5.
Jeżeli osoba zameldowana na pobyt stały w danej miejscowości przebywa stale poza tą miejscowością, a jej miejsce pobytu nie jest znane, kartę osobową przenosi się po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego do oddzielnego działu ewidencji, zwanego kartoteką przejściową.6.
Gdy decyzja o wymeldowaniu, wydana na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, stanie się ostateczna, kartę osobową przenosi się do kartoteki byłych mieszkańców.§ 33.
Na karcie osobowej mieszkańca dokonuje się bieżąco zmian danych w niej zawartych na podstawie zgłoszeń zameldowania lub wymeldowania oraz nadsyłanych zawiadomień o zmianach tych danych (o zmianie stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, obywatelstwa, dokumentu stwierdzającego tożsamość, numeru ewidencyjnego, o pozostaniu osoby na stałe za granicą, o zmianach stosunku do powszechnego obowiązku obrony), a także na podstawie ustaleń poczynionych przez organ prowadzących rejestr stałych mieszkańców.§ 34.
1.
Terenowe organy administracji państwowej stopnia podstawowego prowadzą odrębną ewidencję osób zameldowanych na pobyt czasowy.2.
Ewidencję osób zameldowanych na pobyt czasowy prowadzi się w formie kartoteki lub skorowidza pobytu czasowego.3.
O zameldowaniu na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące zawiadamia się niezwłocznie organ właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego.§ 35.
1.
Terenowe organy administracji państwowej stopnia podstawowego prowadzą w układzie alfabetycznym kartotekę ewidencyjno-adresową dla osób zameldowanych na pobyt stały.2.
W miastach podzielonych na dzielnice prowadzi się jedną łączną kartotekę ewidencyjno-adresową dla mieszkańców całego miasta.3.
Przepis § 33 stosuje się odpowiednio.§ 36.
1.
Kartotekę adresową oraz ewidencję pobytów czasowych trwających ponad 2 miesiące dla obszaru całego kraju prowadzi Centralne Biuro Adresowe.2.
Terenowe organy administracji państwowej prowadzące ewidencję ludności zawiadamiają Centralne Biuro Adresowe lub Rządowe Centrum Informatyczne Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności - w odniesieniu do osób, którym nadano numery ewidencyjne - o zameldowaniu na pobyt stały i czasowy trwający ponad 2 miesiące, o wymeldowaniu z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące, o wymeldowaniu na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, o zmianie imienia lub nazwiska, zmianie obywatelstwa, o wyjeździe na pobyt stały za granicę oraz o zgonie osoby.