Rozdział 5 - Prowadzenie ewidencji ludności. - Wykonywanie obowiązku meldunkowego i prowadzenie ewidencji ludności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1984.32.176

Akt utracił moc
Wersja od: 27 maja 2001 r.

Rozdział  5

Prowadzenie ewidencji ludności.

§  31.
1.
Terenowe organy administracji państwowej stopnia podstawowego prowadzą rejestr stałych mieszkańców w formie kartoteki składającej się z indywidualnych kart osobowych mieszkańców.
2.
Rejestr stałych mieszkańców w miastach prowadzi się w układzie terytorialnym, uwzględniając podział według ulic i nieruchomości oraz domów i lokali w tych domach.
3.
Rejestr stałych mieszkańców gminy prowadzi się w układzie terytorialnym, uwzględniając podział według wsi i domów, a także - jeśli zachodzi potrzeba - lokali w tych domach.
4.
Jeżeli rejestr obejmuje mieszkańców miasta i gminy, prowadzi się go z zachowaniem zasad określonych w ust. 2 i 3.
§  32.
1.
Rejestr stałych mieszkańców obejmuje wszystkie osoby zameldowane na pobyt stały na danym terenie.
2.
O zameldowaniu na pobyt stały zawiadamia się niezwłocznie organ właściwy ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego.
3.
W razie zmiany miejsca pobytu stałego organ prowadzący rejestr przekazuje kartę osobową mieszkańca organowi właściwemu ze względu na nowe miejsce pobytu stałego po otrzymaniu zawiadomienia o zameldowaniu na pobyt stały. Zawiadomienie to włącza się do oddzielnego działu ewidencji, zwanego kartoteką byłych mieszkańców. Kartotekę byłych mieszkańców prowadzi się w sposób określony w § 31 ust. 2-4.
4.
W razie wyjazdu na stałe za granicę lub zgonu osoby zameldowanej na pobyt stały, kartę osobową przenosi się do kartoteki byłych mieszkańców. Jeżeli osoba wyjechała za granicę na pobyt czasowy, a pozostała tam na stałe, kartę jej przenosi się do kartoteki byłych mieszkańców po otrzymaniu, z organu właściwego w sprawach paszportowych, zawiadomienia o pozostaniu na stałe za granicą lub o odmowie powrotu do kraju.
5.
Jeżeli osoba zameldowana na pobyt stały w danej miejscowości przebywa stale poza tą miejscowością, a jej miejsce pobytu nie jest znane, kartę osobową przenosi się po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego do oddzielnego działu ewidencji, zwanego kartoteką przejściową.
6.
Gdy decyzja o wymeldowaniu, wydana na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, stanie się ostateczna, kartę osobową przenosi się do kartoteki byłych mieszkańców.
§  33.
Na karcie osobowej mieszkańca dokonuje się bieżąco zmian danych w niej zawartych na podstawie zgłoszeń zameldowania lub wymeldowania oraz nadsyłanych zawiadomień o zmianach tych danych (o zmianie stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, obywatelstwa, dokumentu stwierdzającego tożsamość, numeru ewidencyjnego, o pozostaniu osoby na stałe za granicą, o zmianach stosunku do powszechnego obowiązku obrony), a także na podstawie ustaleń poczynionych przez organ prowadzących rejestr stałych mieszkańców.
§  34.
1.
Terenowe organy administracji państwowej stopnia podstawowego prowadzą odrębną ewidencję osób zameldowanych na pobyt czasowy.
2.
Ewidencję osób zameldowanych na pobyt czasowy prowadzi się w formie kartoteki lub skorowidza pobytu czasowego.
3.
O zameldowaniu na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące zawiadamia się niezwłocznie organ właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego.
§  35.
1.
Terenowe organy administracji państwowej stopnia podstawowego prowadzą w układzie alfabetycznym kartotekę ewidencyjno-adresową dla osób zameldowanych na pobyt stały.
2.
W miastach podzielonych na dzielnice prowadzi się jedną łączną kartotekę ewidencyjno-adresową dla mieszkańców całego miasta.
3.
Przepis § 33 stosuje się odpowiednio.
§  36.
1.
Kartotekę adresową oraz ewidencję pobytów czasowych trwających ponad 2 miesiące dla obszaru całego kraju prowadzi Centralne Biuro Adresowe.
2.
Terenowe organy administracji państwowej prowadzące ewidencję ludności zawiadamiają Centralne Biuro Adresowe lub Rządowe Centrum Informatyczne Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności - w odniesieniu do osób, którym nadano numery ewidencyjne - o zameldowaniu na pobyt stały i czasowy trwający ponad 2 miesiące, o wymeldowaniu z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące, o wymeldowaniu na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, o zmianie imienia lub nazwiska, zmianie obywatelstwa, o wyjeździe na pobyt stały za granicę oraz o zgonie osoby.