§ 33. - Wykonanie dekretu z dnia 18 sierpnia 1945 r. o podatku od wynagrodzeń.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1947.54.291

Akt utracił moc
Wersja od: 1 listopada 1946 r.
§  33.
1.
Wypłata dwóch lub więcej wynagrodzeń ma miejsce w tych przypadkach, gdy pracownik pełni u jednego pracodawcy kilka odrębnych funkcji, nie mających ze sobą ścisłej łączności, jak np. praca biurowa, za której pełnienie pobiera jedno wynagrodzenie, i administracja domu czynszowego, będącego własnością tegoż przedsiębiorstwa, za którą to administrację pobiera drugie wynagrodzenie. Jeżeli łączna suma takich odrębnych wynagrodzeń przekroczy w okresie roku kwotę 72.000 zł, pracodawca obowiązany jest obliczyć wysokość należnego podatku od łącznej sumy, odliczyć podatek już w ciągu roku zapłacony, różnicę zaś potrącić najpóźniej od wynagrodzenia należnego za ostatni okres wypłaty danego roku podatkowego i wpłacić do kasy właściwego urzędu skarbowego do dnia 7 następnego miesiąca po dokonaniu ostatniej wypłaty. Ewentualnie wynikająca z obliczenia nadwyżka nie podlega zwrotowi.
2.
Przy obliczaniu należności podatku w myśl art. 15 należy jednocześnie przeprowadzić obliczenie należności dodatkowej opłaty za cały rok, przy czym uwzględnia się nie poszczególne kwoty wypłacane jednemu pracownikowi z tytułu dwóch lub więcej wynagrodzeń, lecz ich sumę łączną. W tych przypadkach odpada obowiązek stosowania przepisów § 29 odnośnie do poszczególnych wynagrodzeń, z tym jednak, że wynikająca z obliczenia nadwyżka zapłaconej w ciągu roku dodatkowej opłaty ponad ostatecznie ustaloną należność podlega zarachowaniu na dodatkową opłatę należną za pierwsze okresy następnego roku lub w razie braku tych należności - zwrotowi w gotówce.

Do art. 15, 16 i 17.