Rozdział 4 - Formularz budżetowy. - Wykonanie § 11 punkt b) rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 17 czerwca 1924 r. o obowiązku i sposobie pokrywania wydatków przez związki komunalne oraz niektórych innych paragrafów tegoż rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej.
Dz.U.1926.75.433
Akt utracił mocIV.
Formularz budżetowy.
Formularz budżetowy.
Nazwy działów zamieszczać należy w tekście w rubryce 4 (np. "Dział I - Administracja ogólna").
Działy należy oznaczać bieżącemi cyframi rzymskiemi, rozdziały - porządkowemi dużemi literami alfabetu osobno dla każdego działu, paragrafy - bieżącemi cyframi arabskiemi w ramach całego budżetu (osobno dla wydatków i dochodów), pozycje - porządkowemi małemi literami alfabetu w ramach paragrafu.
Załączniki należy sporządzać jedynie wtedy, gdy objaśnienia nie dadzą się zamieścić w odnośnej rubryce (9) objaśnień.
Dane dotyczące wydatków i ewentualnie dochodów większych zakładów dobra publicznego mogą być zamieszczane w budżetach specjalnych w formie załączników do budżetu administracyjnego (np. budżet szpitala). W budżecie administracyjnym na właściwem miejscu należy wtedy podawać ogólne sumy wydatków, natomiast ewentualne dochody objęte budżetem specjalnym należy w budżecie administracyjnym zawsze zamieszczać w sposób przepisany §§ 30 - 37 niniejszego rozporządzenia.
Zestawienie wydatków budżetu należy sporządzić według następujących rubryk pionowych: 1) dział (jego liczba i nazwa), 2) suma wydatków zwyczajnych, 3) suma wydatków nadzwyczajnych, 4) suma ogólna (zwyczajnych i nadzwyczajnych).
Po wyszczególnieniu wszystkich działów należy podsumować rubryki 2, 3 i 4.
W zestawieniu dochodów należy podać działy (ich liczby i nazwy) i ogólną sumę dochodów każdego działu. Dochody zwyczajne i nadzwyczajne należy osobno podsumować, a następnie podać ogólną sumę wszystkich dochodów (zwyczajnych i nadzwyczajnych).
Również po zamieszczeniu budżetów przedsiębiorstw należy sporządzić ogólne zestawienie zarówno wydatków, jak i dochodów wszystkich przedsiębiorstw, według następujących rubryk pionowych: 1) nazwa przedsiębiorstwa, 2) suma wydatków zwyczajnych, 3) suma czystego zysku, 4) suma wydatków nadzwyczajnych, 5) razem, 6) suma dochodów zwyczajnych, 7) suma ewentualnego deficytu, 8) suma dochodów nadzwyczajnych, 9) razem. Po wyszczególnieniu wszystkich przytoczonych danych należy podsumować rubryki od 2 do 9 włącznie.
Sumy podawane w rubrykach 2 i 6 (wydatki względnie dochody zwyczajne) powinny być podawane bez czystych zysków i ewentualnych deficytów.