Rozdział 7 - Postępowanie w razie utraty obywatelstwa polskiego oraz w razie zgonu posiadacza dowodu osobistego lub tymczasowego zaświadczenia tożsamości. - Właściwość organów i tryb postępowania w sprawach dowodów osobistych i tymczasowych zaświadczeń tożsamości oraz wzory tych dokumentów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1962.16.70

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1962 r.

Rozdział  7.

Postępowanie w razie utraty obywatelstwa polskiego oraz w razie zgonu posiadacza dowodu osobistego lub tymczasowego zaświadczenia tożsamości.

§  19.
Posiadacz dowodu osobistego lub tymczasowego zaświadczenia tożsamości obowiązany jest w razie utraty obywatelstwa polskiego złożyć swój dowód osobisty lub tymczasowe zaświadczenie tożsamości w komendzie Milicji Obywatelskiej, w której dopełnia obowiązków wynikających z przepisów o cudzoziemcach.
§  20.
1.
W razie zgonu posiadacza dowodu osobistego lub tymczasowego zaświadczenia tożsamości należy dowód osobisty lub tymczasowe zaświadczenie tożsamości zmarłego przekazać najpóźniej w ciągu 3 dni od daty zgonu właściwemu organowi ewidencji i kontroli ruchu ludności.
2.
Do zwrotu dowodu osobistego lub tymczasowego zaświadczenia tożsamości zmarłego obowiązani są domownicy zmarłego, a w ich braku osoba prowadząca książkę meldunkową. Za domowników zmarłego uważa się małżonka, dzieci zmarłego oraz wszystkie inne osoby, które pozostawały ze zmarłym we wspólnym gospodarstwie.