Art. 25. - Węgry-Polska. Konwencja dotycząca żeglugi powietrznej. Budapeszt.1931.11.28.
Dz.U.1934.43.381
Akt utracił mocKonwencja niniejsza będzie ratyfikowana i dokumenty ratyfikacyjne zostaną wymienione w Warszawie w możliwie najkrótszym czasie.
Wejdzie ona w życie trzydziestego dnia po dacie wymiany dokumentów ratyfikacyjnych.
Na dowód czego pełnomocnicy podpisali konwencję niniejszą i wycisnęli na niej swe pieczęcie.
Sporządzono w Budapeszcie, w dwóch oryginałach w języku francuskim dnia 28 listopada 1931 r.
Stanisław Łepkowski
Leon Babiński
Tormay Géza
PROTOKÓŁ DODATKOWY.
Przy podpisywaniu umowy o żegludze powietrznej między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Węgierskiem, odnośni pełnomocnicy zgodzili się między innemi na następujące postanowienia:
Nie przesądzając przyszłych układów pomiędzy właściwemi władzami celnemi, przyjmuje się już od chwili obecnej, że jeśli przy przylocie statku powietrznego zostanie stwierdzona niezgodność pomiędzy towarami przewożonemi a dowodami wyżej wymienionemi, władze celne lotniska przylotu będą mogły porozumiewać się bezpośrednio z właściwemi władzami celnemi drugiego Umawiającego się Państwa.
Sporządzono w Budapeszcie, w dwóch oryginałach, w języku francuskim, w dniu 28 listopada 1931 r.
Stanisław Łepkowski
Leon Babiński
Tormay Géza
Zaznajomiwszy się z powyższą konwencją i protokółem dodatkowym, uznaliśmy je i uznajemy za słuszne zarówno w całości jak ł każde z zawartych w nich postanowień; oświadczamy, że są przyjęte, ratyfikowane i potwierdzone i przyrzekamy, że będą niezmiennie zachowywane.
Na dowód czego wydaliśmy Akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Rzeczypospolitej.
W Warszawie, dnia 7 lutego 1933 r.