§ 34. - Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
Dz.U.1998.151.987
Akt obowiązującygdzie:
hx - wartość przechyłki w odległości x [mm],
h - wartość przechyłki w łuku [mm],
x - odległość od początku rampy przechyłkowej
l - długość rampy przechyłkowej [m].
albo
przy oznaczeniach jak w ust. 2.
gdzie:
f - prędkość podnoszenia koła na rampie w mm/s,
v - prędkość jazdy pociągów w km/h,
h - wartość przechyłki w łuku lub różnica przechyłek w łukach, pomiędzy którymi wykonuje się rampę przechyłkową w mm,
l - długość rampy przechyłkowej w m
- nie przekraczała dopuszczalnych wartości określonych w tabeli 3.12.
Tabela 3.12
Dopuszczalna prędkość podnoszenia koła taboru na prostoliniowych rampach przechyłkowych
Wartość | f w mm/s |
1 | 2 |
zasadnicza | 28 |
dopuszczalna | 50 |
Tabela 3.13
Pochylenia i długości krzywoliniowych ramp przechyłkowych (dla linii nowo budowanych i istniejących modernizowanych oraz przy utrzymaniu nawierzchni)
Kształt rampy | Maksymalne pochylenie rampy [‰] | Minimalna długość rampy [m] |
1 | 2 | 3 |
parabola trzeciego stopnia | 2,5 | 0,6 h |
cosinusoida | 2,5 | 0,63 h |