Rozdział 8 - Eksploatacja - Warunki techniczne dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać przenośniki kabinowe i krzesełkowe.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2001.77.827
Akt utracił moc Wersja od: 28 lipca 2001 r.
Rozdział 8
Eksploatacja
Eksploatacja
§ 43.
1.
Przenośnik powinien być wyposażony w instrukcję eksploatacji.2.
Dla każdego przenośnika eksploatujący jest obowiązany prowadzić dziennik konserwacji, w którym konserwator odnotowuje wykonywane czynności.3.
Teren działania przenośnika powinien być właściwie oświetlony.§ 44.
1.
Pomiary rezystancji izolacji obwodów elektrycznych oraz skuteczności ochrony przeciwporażeniowej należy wykonywać co najmniej raz w roku.2.
Niezależnie od terminu, o którym mowa w ust. 1, pomiary należy wykonywać każdorazowo po wprowadzeniu zmian lub przeprowadzeniu prac w instalacji elektrycznej, przestawieniu i zmontowaniu przenośnika na nowym miejscu pracy oraz we wszystkich przypadkach nasuwających przypuszczenie, że stan izolacji lub ochrony przeciwporażeniowej uległ pogorszeniu lub wystąpiły uszkodzenia.§ 45.
1.
Dla zapewnienia bezpiecznej pracy przenośnika eksploatujący powinien zadbać o właściwą jego konserwację i obsługę.2.
Konserwator lub obsługujący wykonujący czynności, o których mowa w ust. 1, powinien posiadać niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie wykonywanych czynności.§ 46.
1.
Do zadań konserwatora przenośnika należy:1)
przestrzeganie instrukcji eksploatacji,2)
dokonywanie przeglądów przenośników w terminach i zakresie określonym przez wytwórcę w instrukcji eksploatacji, a w szczególności sprawdzenie:a)
stanu technicznego mechanizmów napędowych, układów hamulcowych oraz cięgien nośnych i ich zamocowania,b)
działania urządzeń zabezpieczających i ograniczników ruchowych,c)
działania urządzeń sterujących, sygnalizacyjnych i oświetleniowych,d)
prawidłowości obsługi przenośnika,3)
usuwanie na bieżąco usterek i nieprawidłowości w działaniu przenośników,4)
sprawdzanie nie rzadziej niż co 12 miesięcy, jeżeli w instrukcji eksploatacji nie ustalono krótszych terminów, stanu:a)
konstrukcji nośnej, a w szczególności połączeń spawanych, nitowanych i rozłącznych,b)
toru jezdnego,c)
instalacji ochronnej przeciwporażeniowej oraz, jeżeli jest, instalacji odgromowej,5)
odnotowanie z aktualną datą i potwierdzenie podpisem w dzienniku konserwacji wyników przeglądu i dokonywanych czynności,6)
bezzwłoczne powiadomienie eksploatującego przenośnik o usterkach, które spowodowały konieczność wyłączenia przenośnika z eksploatacji, i dokonanie odpowiedniego wpisu do dziennika konserwacji.2.
W uzasadnionych przypadkach organ właściwej jednostki dozoru technicznego może określić krótsze terminy przeglądów, o których mowa w ust. 1.