Rozdział 6 - Rodzaje dokumentacji - Warunki techniczne dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać przenośniki kabinowe i krzesełkowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.77.827

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lipca 2001 r.

Rozdział  6

Rodzaje dokumentacji

§  32.
1.
Dla przenośników są wymagane następujące rodzaje dokumentacji technicznej:
1)
konstrukcyjna - opracowana w 2 egzemplarzach, która podlega uzgodnieniu z organem właściwej jednostki dozoru technicznego,
2)
wykonawcza - stwierdzająca prawidłowość wykonania urządzenia technicznego z dokumentacją konstrukcyjną i przepisami rozporządzenia,
3)
odbiorcza - niezbędna do przeprowadzenia badań odbiorczych.
2.
Dokumentacja konstrukcyjna, o której mowa w ust. 1 pkt 1, powinna zawierać co najmniej:
1)
ogólny opis,
2)
podstawowe dane techniczne i parametry, w szczególności takie, jak udźwig, prędkości robocze, wysokości i odległości, rodzaj napędu, sposób zasilania, miejsce sterowania, masa całkowita lub naciski,
3)
rysunki zestawieniowe, rysunki elementów umożliwiające ocenę konstrukcji, schematy elektryczne, hydrauliczne lub pneumatyczne,
4)
opisy i wyjaśnienia niezbędne do zrozumienia wspomnianych rysunków lub schematów,
5)
obliczenia projektowe,
6)
wymagania dotyczące eksploatacji przenośnika zawarte w dokumentacji techniczno-ruchowej,
7)
informacje o badaniach przewidzianych podczas produkcji,
8)
wykaz urządzeń zabezpieczających.
3.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 1 pkt 2, powinna zawierać co najmniej opis techniczny przenośnika, określający:
1)
nazwę i adres wytwórcy,
2)
nazwę i adres nabywcy (do wypełnienia),
3)
typ przenośnika, numer fabryczny i rok produkcji,
4)
rodzaj przenośnika i jego przeznaczenie.
4.
Do opisu technicznego, o którym mowa w ust. 3, dołącza się:
1)
rysunek przedstawiający ogólny widok przenośnika, z podaniem wymiarów gabarytowych i wymiarów określających jego parametry techniczno-ruchowe,
2)
schematy elektryczne ideowe i montażowe wraz z opisem,
3)
schematy hydrauliczne i pneumatyczne wraz z opisem,
4)
schematy kinematyczne poszczególnych mechanizmów,
5)
informacje dotyczące rodzaju silników elektrycznych, hydraulicznych lub pneumatycznych, przekładni zębatych, hamulców z podaniem współczynników pewności hamowania,
6)
informacje dotyczące rodzaju materiałów użytych do budowy elementów nośnych konstrukcji,
7)
informacje o rodzajach cięgien nośnych z podaniem współczynników bezpieczeństwa,
8)
informacje o zastosowanych ogranicznikach ruchów roboczych, urządzeń sygnalizacyjnych oraz torów jezdnych,
9)
instrukcję montażu i demontażu zawierającą:
a)
wymagania dla fundamentów,
b)
kolejność montażu i demontażu,
c)
tolerancję poziomowania,
d)
wykaz części składowych,
e)
ustalenie momentu obrotowego dokręcania śrub,
10)
instrukcję eksploatacji zawierającą:
a)
opis budowy, działania i regulacji mechanizmów oraz ich urządzeń zabezpieczających,
b)
opis działania urządzeń sterowniczych i sygnalizacyjnych,
c)
zakres obowiązków operatora przed rozpoczęciem pracy, podczas wykonywania pracy i po jej zakończeniu,
d)
wykaz usterek i niesprawności, które mogą wystąpić w czasie eksploatacji, i sposób ich usunięcia,
e)
informację dotyczącą wymaganych kwalifikacji i uprawnień osób zajmujących się obsługą i konserwacją,
f)
wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji.
5.
Wytwórca powinien wystawić:
1)
poświadczenie zgodności dla przenośników wytwarzanych seryjnie jako potwierdzenie wykonania tego przenośnika zgodnie z przebadanym typem,
2)
poświadczenie prawidłowości wykonania i zbadania przenośnika, zgodnie z dokumentacją konstrukcyjną, o której mowa w ust. 1 pkt 1.
6.
Wytwórca powinien dostarczyć nabywającemu dokumentację:
1)
w 2 egzemplarzach w zakresie określonym w ust. 3 i ust. 4, z wyjątkiem pkt 9 i 10, oraz w ust. 5,
2)
w 1 egzemplarzu w zakresie określonym w ust. 4 pkt 9 i 10.
§  33.
Dokumentacja odbiorcza, o której mowa w § 32 ust. 1 pkt 3, powinna zawierać informacje i dokumenty, o których mowa w § 32 ust. 3-5, oraz:
1)
protokół odbioru części budowlanej, stwierdzający zgodność wykonania przenośnika z projektem toru jezdnego i sposobu jego mocowania wraz z załączonymi wynikami pomiarów geodezyjnych oraz rysunkiem podpisanym przez inspektora nadzoru budowlanego,
2)
szkic sytuacyjny uwzględniający rzeczywiste odległości przenośnika od otoczenia, długość toru jezdnego, dojścia i przejścia, pomosty remontowe,
3)
schemat elektryczny zasilania przenośnika z podaniem wielkości zabezpieczeń, rodzaju przewodów i wielkości przekrojów,
4)
protokoły pomiarów elektrycznych potwierdzające skuteczność ochrony przeciwporażeniowej i odgromowej oraz protokoły pomiarów rezystancji obwodów elektrycznych, podpisane przez osobę uprawnioną,
5)
protokół prawidłowości montażu oraz przeprowadzonych prób pomontażowych przenośnika, stwierdzający zgodność montażu z instrukcją wytwórcy, poprawności działania urządzeń zabezpieczających, sterowniczych oraz układów hamulcowych.
§  34.
W fazie eksploatacji przenośnika dokumentację wykonawczą, o której mowa w § 32 ust. 1 pkt 2, należy uzgodnić z organem właściwej jednostki dozoru technicznego, jeżeli nastąpiła jego modernizacja lub naprawa przy użyciu spawania.