§ 7. - Warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.1113

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 września 2017 r.
§  7. 
1.  19
 W gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych: ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i integracyjnych zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
2.  20
 W gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo:
1)
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów, lub
2) 21
 (uchylony)
3)
pomoc nauczyciela

- z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

3.  22
 W gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niż wymienione w ust. 2 niepełnosprawności, niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, za zgodą organu prowadzącego można zatrudniać dodatkowo:
1)
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia odpowiednio uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym lub specjalistów, lub
2) 23
 (uchylony)
3)
pomoc nauczyciela

- z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

3a.  24
 W gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych: specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi lub integracyjnymi dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, za zgodą organu prowadzącego można zatrudnić dodatkowo pomoc nauczyciela.
4.  25
 Nauczyciele, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 1 i ust. 3 pkt 1:
1)
prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych realizują zintegrowane działania i zajęcia określone w programie;
2)
prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
3)
uczestniczą, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli, specjalistów i wychowawców grup wychowawczych;
4)
udzielają pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom grup wychowawczych realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
5)
prowadzą zajęcia, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 4.
5.  26
 Dyrektor szkoły, uwzględniając indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym, wyznacza zajęcia edukacyjne oraz zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, realizowane wspólnie z innymi nauczycielami przez nauczycieli, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 1 i ust. 3 pkt 1, lub w których nauczyciele ci uczestniczą.
6.  27
 Specjaliści i pomoc nauczyciela, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 3, ust. 3 pkt 1 i 3 oraz ust. 3a, realizują zadania wyznaczone przez dyrektora szkoły.
7.  28
 Dyrektor szkoły powierza prowadzenie zajęć, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 4, nauczycielom lub specjalistom posiadającym kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności ucznia.
19 § 7 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
20 § 7 ust. 2 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 7 lit. b tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
21 § 7 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b tiret drugie rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
22 § 7 ust. 3 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 7 lit. c tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
23 § 7 ust. 3 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. c tiret drugie rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
24 § 7 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 7 lit. d rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
25 § 7 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. e rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
26 § 7 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. e rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
27 § 7 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. e rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.
28 § 7 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 7 lit. f rozporządzenia z dnia 28 sierpnia 2017 r. (Dz.U.2017.1652) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2017 r.