Rozdział 4 - Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej - Warunki korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.249.1670

Akt utracił moc
Wersja od: 28 grudnia 2010 r.

Rozdział  4

Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej

§  10. 
1. 
Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej lub ruchomej publicznej sieci telefonicznej, w celu realizacji uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, występuje z wnioskiem w formie pisemnej do nowego dostawcy usług o przeniesienie przydzielonego numeru do tego dostawcy, zwanego dalej "nowym dostawcą".
2. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1)
w przypadku abonenta będącego osobą fizyczną:
a)
imię i nazwisko,
b)
numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - nazwę i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość,
c)
adres korespondencyjny;
2)
w przypadku abonenta niebędącego osobą fizyczną:
a)
nazwę,
b)
numer identyfikacyjny REGON lub NIP, o ile został nadany, lub numer w rejestrze przedsiębiorców albo ewidencji działalności gospodarczej lub innym właściwym rejestrze prowadzonym w państwie członkowskim,
c)
siedzibę i adres korespondencyjny;
3)
przydzielony numer, o przeniesienie którego wnioskuje abonent, a w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej - także adres zakończenia sieci;
4)
adres, pod który zostanie przeniesiony numer - w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej;
5)
numery telefonów albo numery lub numer umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z dotychczasowym dostawcą - w przypadku przenoszenia więcej niż jednego numeru;
6)
wybrany przez abonenta sposób poinformowania go o rozpoczęciu świadczenia usług:
a)
telefonicznie,
b)
za pomocą komunikatu tekstowego albo
c)
za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3. 
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, abonent dołącza oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia, oraz może dołączyć pełnomocnictwo do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru, w szczególności do wypowiedzenia w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym dostawcą, udzielone nowemu dostawcy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Udzielenie pełnomocnictwa jest obowiązkowe, jeżeli przeniesienie numeru następuje zgodnie z art. 71a ustawy. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, złożony bez wymaganych załączników pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym abonent zostaje niezwłocznie zawiadomiony przez nowego dostawcę w formie pisemnej wraz z podaniem przyczyny i załączonym wzorem oświadczenia.
4. 
Termin na rozpatrzenie przez nowego dostawcę wniosku, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 12, wynosi odpowiednio:
1)
6 godzin roboczych, gdy abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej składa wniosek osobiście w jednostce organizacyjnej nowego dostawcy;
2)
1 dzień roboczy, gdy abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej składa wniosek osobiście w jednostce organizacyjnej nowego dostawcy;
3)
3 dni robocze, gdy abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej składa wniosek w inny sposób niż określony w pkt 1;
4)
14 dni roboczych, gdy abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej składa wniosek w inny sposób niż określony w pkt 2.
5. 
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, nowy dostawca niezwłocznie zawiera z abonentem umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru, która powinna w szczególności określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę, zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą.
6. 
Przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z dotychczasowym dostawcą.
7. 
Przeniesienie numeru, na wyraźne żądanie abonenta zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 3, następuje nie później niż w terminie:
1)
1 dnia roboczego - w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej lub
2)
7 dni roboczych - w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej

- od dnia zawarcia umowy, o której mowa w ust. 5, albo w późniejszym terminie w trakcie trwania dotychczasowej umowy, wskazanym przez abonenta.

8. 
Przeniesienie przydzielonego numeru nie może powodować przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższej niż:
1)
3 godziny w porze nocnej pomiędzy godziną 000 a 300 - w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do ruchomej publicznej sieci telefonicznej lub
2)
24 godziny, liczone od określonego w umowie, o której mowa w ust. 5, dnia rozpoczęcia świadczenia tych usług - w przypadku abonentów będących stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej

- chyba że abonent wyraził w umowie zgodę na dłuższą przerwę, określając czas jej trwania.

9. 
W dniu przeniesienia numeru nowy dostawca informuje abonenta o rozpoczęciu świadczenia usług w sposób wskazany we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz niezwłocznie przesyła pisemne potwierdzenie przeniesienia numeru.
10. 
W przypadku braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, nowy dostawca niezwłocznie zawiadamia abonenta, w formie pisemnej, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia.
11. 
W przypadku gdy lokalizacja wnioskującego abonenta, będącego stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej, znajduje się:
1)
poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora, do którego zapewnia przyłączenie nowy dostawca,
2)
na obszarze geograficznym innym niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny

- nowy dostawca odmawia zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.

12. 
Jeżeli w dniu złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, toczy się postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, nowy dostawca wstrzymuje rozpatrzenie wniosku i niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.
13. 
Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE zawieszającej realizację uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 12, nowy dostawca przesyła zawiadomienie abonentowi, w formie pisemnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin upływu zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy.
14. 
Jeżeli Prezes UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 12, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia realizacji uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, w terminie 3 dni od dnia doręczenia nowemu dostawcy lub operatorowi tej decyzji nowy dostawca przesyła abonentowi pisemne zawiadomienie o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.
15. 
Oświadczenia składane w imieniu abonenta przez nowego dostawcę uznaje się za doręczone dotychczasowemu dostawcy w momencie wprowadzenia do systemu elektronicznej wymiany danych.
§  11. 
1. 
Do abonenta korzystającego z usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej, który udostępnił swoje dane, o których mowa w art. 60a ust. 1a ustawy, stosuje się odpowiednio przepisy § 10 ust. 1 i 2, ust. 4 pkt 1 i 3, ust. 8 pkt 1, ust. 9, 10 i 12-15.
2. 
Do wniosku, o którym mowa w § 10 ust. 1, abonent dołącza oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia, oraz pełnomocnictwo do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru, w szczególności do wypowiedzenia w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym dostawcą, udzielone nowemu dostawcy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wniosek złożony bez wymaganych załączników pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym abonent zostaje niezwłocznie zawiadomiony przez nowego dostawcę w formie pisemnej wraz z podaniem przyczyny i załączonym wzorem oświadczenia.
3. 
Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie jednego dnia roboczego od dnia pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonenta o przeniesienie przydzielonego numeru albo w późniejszym terminie wskazanym przez abonenta.
§  12. 
Komunikacja między dotychczasowym a nowym dostawcą odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej wymiany danych, w sposób zabezpieczony przed dostępem osób nieuprawnionych.
§  13. 
1. 
Na żądanie abonenta dostawca usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej przesyła zawiadomienia, o których mowa w § 10 ust. 9, 10 i 12-14 oraz § 11 ust. 2, wyłącznie drogą elektroniczną na wskazany przez abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej albo za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość.
2. 
Żądanie abonenta, o którym mowa w ust. 1, powinno określać jednolity sposób przesyłania wszystkich zawiadomień, o których mowa w § 10 ust. 9, 10 i 12-14 oraz § 11 ust. 2.
3. 
Jeżeli abonent zażądał przekazania treści zawiadomień, o których mowa w § 10 ust. 9, 10 i 12-14 oraz § 11 ust. 2, telefonicznie, powinien jednocześnie wskazać inny sposób zawiadomienia, jaki dostawca usług, o którym mowa w § 13 ust. 1, będzie mógł zastosować w przypadku, gdyby abonent ten nie odbierał połączenia lub z przyczyn technicznych leżących po jego stronie dostawca usług nie mógł nawiązać z nim połączenia.
§  14. 
W przypadku zakresów numeracji DDI przeniesieniu podlega zakres 10 numerów z zachowaniem ciągłości ostatnich cyfr od 0 do 9 lub wielokrotność takiego zakresu.