Rozdział 4 - Powierzchnie ograniczające lotnisk lotnictwa państwowego dla samolotów - Warunki, jakie powinny spełniać obiekty budowlane oraz naturalne w otoczeniu lotniska.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.130.1192

Akt utracił moc
Wersja od: 3 listopada 2017 r.

Rozdział  4

Powierzchnie ograniczające lotnisk lotnictwa państwowego dla samolotów

§  29. 
Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się do lotnisk lotnictwa państwowego dla samolotów.
§  30. 
1. 
Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o:
1)
klasie lotniska dla samolotów (drogi startowej) - należy przez to rozumieć rzymską liczbę charakteryzującą główne parametry drogi startowej i roboczego pasa startowego;
2)
czołowym albo bocznym pasie bezpieczeństwa - należy przez to rozumieć część pasa startowego przylegającą do czołowej albo bocznej krawędzi roboczego pasa startowego, przeznaczoną do zapewnienia bezpieczeństwa w przypadku wykołowania samolotu poza roboczy pas startowy;
3)
roboczym pasie startowym - należy przez to rozumieć część pasa startowego przeznaczoną do rozbiegu i oderwania się samolotów przy starcie oraz przyziemienia i dobiegu przy lądowaniu, obejmującą drogę startową o nawierzchni sztucznej lub umocnionej oraz część gruntową;
4)
punktach odniesienia - należy przez to rozumieć punkty, o których mowa w § 11 pkt 3; mogą nimi być:
a)
środek geometryczny drogi startowej lub roboczego pasa startowego klas IV lub V,
b)
punkty przecięcia się czołowych krawędzi drogi startowej (roboczego pasa startowego) z osią tej drogi (roboczego pasa startowego) klas I, II lub III.
2. 
Klasy lotnisk i odpowiadające im parametry określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
§  31. 
1. 
Nachylenia powierzchni ograniczających nie mogą być większe niż określone w załączniku nr 13 do rozporządzenia.
2. 
Parametry powierzchni ograniczających w wymiarach poziomych nie mogą być mniejsze niż określone w załączniku nr 13 do rozporządzenia.
§  32. 
Do spraw nieuregulowanych przepisami niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio przepisy rozdziału 2.