Rozdział 7 - Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne - Warunki i tryb udzielania pomocy finansowej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.213.2163

Akt obowiązujący
Wersja od: 13 lutego 2008 r.

Rozdział  7

Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne

§  51.
Pomocy finansowej na realizację projektu w zakresie znajdowania oraz promowania nowych rynków zbytu na produkty rybne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza nim udziela się w szczególności na:
1)
opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnych produktów rybnych;
2)
organizowanie targów lub wystaw tematycznych związanych z sektorem rybołówstwa morskiego lub rybactwa śródlądowego oraz uczestnictwo w tych targach lub wystawach;
3)
opracowanie i przeprowadzenie badań rynku rybnego;
4)
prowadzenie doradztwa w zakresie sprzedaży i marketingu produktów rybnych;
5)
działania związane z:
a)
certyfikacją produktów rybnych,
b)
znakowaniem produktów rybnych,
c)
opakowywaniem produktów rybnych,
d)
racjonalizacją lub standaryzacją nazw produktów rybnych.
§  52.
Pomocy finansowej nie udziela się na działania, o których mowa w § 51, jeżeli dotyczą określonych marek handlowych produktów rybnych lub odnoszą się do określonych państw lub regionów geograficznych, z wyjątkiem przypadków, gdy przyznane zostało urzędowe określenie pochodzenia produktu rybnego lub metody przetwarzania z odniesieniem do szczególnego regionu geograficznego, zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi ochrony wskazań geograficznych oraz określenia pochodzenia dla produktów rolnych i spożywczych.
§  53.
Opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnych produktów rybnych oraz organizowanie targów lub wystaw tematycznych związanych z sektorem rybołówstwa morskiego lub rybactwa śródlądowego oraz uczestnictwo w tych targach lub wystawach obejmuje w szczególności:
1)
wynajęcie agencji reklamowych oraz innych usługodawców związanych z przygotowaniem i prowadzeniem kampanii promocyjnych;
2)
zakup lub wynajem powierzchni reklamowych oraz tworzenie haseł reklamowych lub materiałów reklamowych na okres trwania kampanii promocyjnych;
3)
publikacje niezbędne do osiągnięcia celu projektu;
4)
wynajem budynków, lokali lub środków transportu, niezbędnych do przeprowadzenia kampanii promocyjnej, zorganizowania targów lub wystaw albo zorganizowania i przeprowadzenia badań rynku rybnego.
§  54.
Pomocy finansowej udziela się na opracowanie i przeprowadzenie badań rynku rybnego, których celem jest określenie w szczególności:
1)
preferencji konsumenckich w zakresie spożycia produktów rybnych;
2)
wpływu dostępności produktów rybnych na ich popyt;
3)
sezonowości popytu na produkty rybne;
4)
wpływu dochodów konsumentów i cen produktów rybnych na popyt tych produktów.
§  55.
Prowadzenie doradztwa w zakresie sprzedaży i marketingu produktów rybnych obejmuje w szczególności:
1)
organizowanie szkoleń z zakresu nowoczesnych technik prezentacji produktów rybnych w sprzedaży hurtowej lub detalicznej;
2)
organizowanie szkoleń z zakresu technik poprawy jakości usług świadczonych przez podmioty wprowadzające produkty rybne na rynek;
3)
wdrażanie:
a)
technologii handlu elektronicznego,
b)
innych technologii informatycznych mających na celu upowszechnianie informacji technicznych lub handlowych dotyczących produktów rybnych.
§  56. 13
 Pomocy finansowej na realizację projektu w zakresie znajdowania oraz promowania nowych rynków zbytu na produkty rybne udziela się:
1)
jednostkom samorządu terytorialnego, Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministerstwu Gospodarki Morskiej;
2)
mającym miejsce zamieszkania, siedzibę albo oddział na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
a)
podmiotom prowadzącym działalność polegającą na chowie, hodowli, połowie, wprowadzaniu na rynek, obrocie lub przetwarzaniu produktów rybnych,
b)
stowarzyszeniom, innym organizacjom społecznym i zawodowym oraz fundacjom, których celem statutowym jest działanie na rzecz rozwoju rybołówstwa morskiego lub rybactwa śródlądowego,
c)
jednostkom badawczo-rozwojowym,
d)
placówkom Polskiej Akademii Nauk,
e)
szkołom wyższym i wyższym szkołom zawodowym,
f)
szkołom ponadgimnazjalnym o profilu rybołówstwo morskie lub rybactwo śródlądowe.
§  57.
1.
Pomocy finansowej na realizację projektu w zakresie znajdowania oraz promowania nowych rynków zbytu na produkty rybne udziela się inwestorowi, o którym mowa w § 56, w wysokości 40 % wysokości kosztów kwalifikowalnych projektu.
2.
Pomocy finansowej na realizację projektu w zakresie znajdowania oraz promowania nowych rynków zbytu na produkty rybne, bez udziału inwestorów prywatnych, udziela się w wysokości 100 % kosztów kwalifikowalnych projektu.
§  58.
Pomocy finansowej na realizację projektu w zakresie znajdowania oraz promowania nowych rynków zbytu na produkty rybne udziela się do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tego rodzaju pomocy, uwzględniając w pierwszej kolejności projekty:
1)
mające na celu sprzedaż nadwyżek produktów rybnych znajdujących się na rynku rybnym lub gatunków niedostatecznie eksploatowanych;
2)
przygotowane przez uznane organizacje producentów rybnych;
3)
przygotowane i prowadzone wspólnie przez co najmniej 2 uznane organizacje producentów rybnych, uznane związki organizacji producentów rybnych, uznane organizacje międzybranżowe lub organizacje społeczno-zawodowe rybaków;
4)
przyczyniające się do poprawy jakości lub atrakcyjności produktów rybnych;
5)
promujące produkty rybne pochodzące z chowu, hodowli lub połowów prowadzonych metodami przyjaznymi dla środowiska.
§  59.
1.
Dyrektor Instytutu Rybactwa Śródlądowego w Olsztynie albo dyrektor Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni określa w opinii, odpowiednio dla danego rodzaju projektu:
1)
gatunki niedostatecznie eksploatowane, o których mowa w § 58 pkt 1;
2)
prowadzenie połowów metodami przyjaznymi dla środowiska w przypadku, o którym mowa w § 58 pkt 5.
2.
Opinię, o której mowa w ust. 1, dyrektor Instytutu Rybactwa Śródlądowego w Olsztynie albo dyrektor Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni wydaje na wniosek inwestora, o którym mowa w § 56.
13 § 56 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.713) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 czerwca 2007 r.