§ 14. - Warunki i tryb dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecanie środków dydaktycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.14.130

Akt utracił moc
Wersja od: 26 października 2000 r.
§  14.
1.
Recenzje w zakresie podręczników szkolnych i środków dydaktycznych przeznaczonych do kształcenia ogólnego oraz specjalnego opracowują rzeczoznawcy wpisani, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych, na listę rzeczoznawców ustalaną przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, z zastrzeżeniem ust. 4. Lista rzeczoznawców jest powszechnie dostępna.
2.
Rzeczoznawcami, o których mowa w ust. 1, mogą być osoby posiadające wykształcenie wyższe oraz odpowiedni dorobek naukowy lub dydaktyczny, zarekomendowane w szczególności przez placówki doskonalenia nauczycieli, towarzystwa naukowe lub instytucje naukowe, w tym szkoły wyższe, jednostki badawczo-rozwojowe, placówki naukowe Polskiej Akademii Nauk.
3.
Wyboru rzeczoznawców z listy, o której mowa w ust. 1, dokonuje wnioskodawca.
4.
Jedna z recenzji zawierających ocenę zawartości merytorycznej podręcznika szkolnego lub książki pomocniczej, przeznaczonych do kształcenia ogólnego lub specjalnego może być opracowana przez rzeczoznawcę nie wpisanego na listę, o której mowa w ust. 1. Wnioskodawca jest zobowiązany uzasadnić dokonany wybór rzeczoznawcy.
5.
Recenzje w zakresie podręczników szkolnych i środków dydaktycznych nie będących książką pomocniczą, przeznaczonych do kształcenia zawodowego, z wyjątkiem przeznaczonych do kształcenia specjalnego, zawierające ocenę odpowiednio zawartości lub poprawności merytorycznej i przydatności dydaktycznej, opracowują rzeczoznawcy wskazani przez wnioskodawcę i zatwierdzeni przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Wnioskodawca jest zobowiązany uzasadnić dokonany wybór rzeczoznawcy.
6.
Rzeczoznawcami, o których mowa w ust. 5, mogą być nauczyciele zawodu, nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni i pracownicy nauki.
7.
Koszty recenzji ponosi wnioskodawca.