§ 4. - Warunki i sposób wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2737 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 grudnia 2023 r. do: 31 sierpnia 2024 r.
§  4. 
1. 
Nauka języka mniejszości lub języka regionalnego w szkołach może być organizowana:
1)
w formie dodatkowej nauki języka mniejszości lub języka regionalnego;
2)
przez prowadzenie zajęć edukacyjnych w dwóch językach: języku polskim i języku mniejszości lub języku regionalnym;
3)
przez prowadzenie zajęć edukacyjnych w języku mniejszości lub języku regionalnym.
2. 
Uczniowie korzystający z nauki języka mniejszości lub języka regionalnego w formach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, realizują w języku polskim podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie:
1)
edukacji polonistycznej - w klasach I-III szkoły podstawowej;
2)
języka polskiego, historii w części dotyczącej historii Polski i geografii w części dotyczącej geografii Polski - w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej.
3. 
W przypadku gdy nauka języka mniejszości lub języka regionalnego jest organizowana w formie, o której mowa w ust. 1 pkt 2, w dwóch językach są prowadzone co najmniej 4 obowiązkowe zajęcia edukacyjne na danym etapie edukacyjnym, z wyjątkiem języka polskiego, historii w części dotyczącej historii Polski i geografii w części dotyczącej geografii Polski.
4. 
Przepisu ust. 3 nie stosuje się w przypadku klas I-III szkoły podstawowej.