§ 11. - Warunki dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.107.737

Akt utracił moc
Wersja od: 13 września 2008 r.
§  11.
1.
Zarządca może w przypadku pociągów:
1)
dla których przewoźnik nie żąda dotrzymania wymagań w zakresie:
a)
godziny odjazdu i przyjazdu do stacji pośrednich i stacji końcowej,
b)
godziny odjazdu, przyjazdu i drogi przejazdu,
c)
drogi przejazdu,
2)
o identycznych prędkościach, relacjach, czasach przejazdu i miejscach zatrzymania, jeżeli są to co najmniej trzy kolejno po sobie następujące w dobie ustalone trasy pociągu w rozkładzie jazdy pociągów,
3)
przejeżdżających przez odcinki, których obciążenie ruchem według zgłoszonych wniosków nie przekracza 70 % zdolności przepustowej, jeżeli liczba zamawianych tras przez jednego zamawiającego w jednym wniosku wyczerpuje co najmniej 35 % zdolności przepustowej tych odcinków,
4)
dla których wnioski o przydział tras pociągów zostały zgłoszone w trybie, o którym mowa w § 3 ust. 3, nie wcześniej niż 14 dni po przesłaniu powiadomienia, o którym mowa w art. 9 ust. 2 pkt 1 ustawy, a realizacja wniosku zwiększy obciążenie linii i odcinków linii ujętych w tym powiadomieniu,
5)
należących do przewoźnika, który jako jedyny, w określonym w umowie okresie rozliczeniowym, wykonuje przejazdy na danej linii kolejowej

- zastosować, określone we własnym zakresie, mniejsze od jedności wskaźniki zmniejszające jednostkowe stawki opłaty podstawowej odpowiadające wskaźnikom obniżki kosztów, jakie wystąpią w przypadkach, o których mowa w pkt 1-5, jeżeli wskaźniki te będą dotyczyły w równym stopniu wszystkich przewoźników.

2.
Zarządca może w przypadku pociągów:
1)
dla których istnieje potwierdzona przez przewoźnika konieczność zapewnienia szczególnych wymagań przewozu,
2)
pasażerskich o wydłużonych czasach postojów powyżej 15 minut na stacjach pośrednich w celu innym niż oczekiwanie na rozkładowe skomunikowanie z innym pociągiem,
3)
przewożących towary niebezpieczne, wymagających sprawowania nadzoru nad przejazdem, których obowiązek śledzenia wynika z odrębnych przepisów

- zastosować, określone we własnym zakresie, większe od jedności wskaźniki zwiększające jednostkowe stawki opłaty podstawowej odpowiadające wskaźnikom wzrostu kosztów, jaki występuje w przypadkach, o których mowa w pkt 1-3, jeżeli wskaźniki te będą dotyczyły w równym stopniu wszystkich przewoźników.