W.Bryt. i Płn.Irl.-Polska. Protokół w sprawie tymczasowego uregulowania żeglugi powietrznej między Polską a Wielką Brytanją i Północną Irlandją. Warszawa.1924.08.13.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.94.870

Akt utracił moc
Wersja od: 13 października 1924 r.

PROTOKÓŁ
w sprawie tymczasowego uregulowania żeglugi powietrznej między Polską a Wielką Brytanią i Północną Irlandją.

W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

MY

STANISŁAW WOJCIECHOWSKI,

PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Wszem wobec i każdemu z osobna, komu o tem wiedzieć należy, wiadomem czynimy:

Dnia 13 sierpnia 1924 roku podpisany został w Warszawie protokół w sprawie tymczasowego uregulowania żeglugi powietrznej miedzy Polską a Wielką Brytanją i Północną Irlandją, o treści następującej

Przekład

Obywatele polscy i brytyjscy, pragnący się udać do Wielkiej Brytanji i Północnej Irlandji, względnie do Polski, mogą odbywać podróż statkami powietrznemi, pod warunkiem, że ich wizy wjazdowe lub tranzytowe będą opatrzone następującą wzmianką: "Ważna na podróż statkiem powietrznym, który otrzymał pozwolenie przylotu do ... (Wielkiej Brytanji i Północnej Irlandji, lub Polski)".

Poselstwa: Rzeczypospolitej Polskiej w Londynie i Jego Brytyjskiej Mości w Warszawie będą upoważnione do wydawania specjalnych wiz wjazdowych, lub tranzytowych pilotom i innym członkom załogi statków powietrznych, udających się do Wielkiej Brytanji i Północnej Irlandji, względnie do Polski.

Wizy te powinny zawierać: a) imiona i nazwiska posiadaczy; b) numery, miejsce i władze wydania ich dyplomów i licencyj; c) cel podróży; d) punkty, między któremi granica ma być przekroczona.

Pozwolenia na przylot i przelot statków powietrznych będą wydawane przez te same Poselstwa.

W pozwoleniach tych będzie wzmianka tylko o oznakach przynależności państwowej i imatrykulacji.

Piloci i Inni członkowie załogi statków powietrznych, przelatujących terytorjum Polski, lub Wielkiej Brytanji i Północnej Irlandji muszą się stosować do wszystkich ustaw i przepisów, obowiązujących w danych krajach i dotyczących żeglugi powietrznej.

Rządy obu państw komunikować sobie będą wzajemnie tekst tych ustaw i przepisów, jak również wszelkie wprowadzone w nich zmiany.

Niniejszy protokół otrzyma moc obowiązującą z dniem wymiany not, zawiadamiających, że został zatwierdzony przez kompetentne władze obu państw.

Może być wypowiedziany w każdej chwili. Wypowiedzenie uzyskuje moc po upływie miesiąca.

Traci moc obowiązującą z dniem, w którym Rząd francuski zawiadomi Rząd brytyjski o ratyfikacji przez Polskę Konwencji w sprawie uregulowania żeglugi powietrznej, podpisanej w Paryżu, dnia 13 października 1919 r., - a to stosownie do końcowego postanowienia tej Konwencji.

Sporządzono w Warszawie, dnia 13 sierpnia 1924 roku, w dwu egzemplarzach.

Protokół powyższy ratyfikujemy i zatwierdzamy.

w Warszawie dnia 3 października 1924 r.