§ 6. - Uzyskiwanie stopni awansu zawodowego przez nauczycieli szkół za granicą.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2692

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 grudnia 2022 r.
§  6. 
Szczegółowymi osiągnięciami w pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela, o którym mowa w art. 9j ust. 4 ustawy, które mogą być uznane za znaczący dorobek zawodowy, są:
1)
w zakresie jakości pracy prowadzonej z uczniami:
a)
osiągnięcia dydaktyczne lub wychowawcze w pracy z uczniami,
b)
osiągnięcia uczniów w ogólnokrajowych lub międzynarodowych konkursach lub olimpiadach,
c)
uzyskanie przez nauczyciela dodatkowych kwalifikacji lub wiedzy i umiejętności przydatnych w pracy nauczyciela;
2)
w zakresie współpracy z nauczycielami:
a)
dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą i doświadczeniem zawodowym,
b)
pełnienie funkcji doradczych lub eksperckich w instytucjach, organizacjach lub innych podmiotach prowadzących nauczanie języka polskiego, historii, geografii, kultury polskiej lub innych przedmiotów nauczanych w języku polskim wśród Polonii i Polaków zamieszkałych za granicą lub organizujących wspomaganie tego nauczania;
3)
w zakresie kultury pedagogicznej nauczyciela:
a)
umiejętność prowadzenia dialogu z uczniami, rodzicami uczniów oraz innymi nauczycielami,
b)
umiejętność stawiania wymagań motywujących uczniów do pracy nad własnym rozwojem;
4)
w zakresie pracy na rzecz oświaty Polonii i Polaków zamieszkałych za granicą - prowadzenie działań kulturalno-oświatowych oraz służących podniesieniu jakości nauczania wśród Polonii i Polaków zamieszkałych za granicą;
5)
w zakresie promocji Polski, w tym języka polskiego, historii, kultury i tradycji polskich za granicą - prowadzenie działań na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku Polski poza granicami kraju, promowania dorobku artystycznego i intelektualnego Polaków oraz popularyzowania wiedzy o historii Polski;
6)
publikacje, w tym materiały edukacyjne, dotyczące nauczania języka polskiego, historii, geografii oraz innych przedmiotów nauczanych w języku polskim wśród Polonii i Polaków zamieszkałych za granicą oraz dzieci pracowników migrujących, w szczególności odnoszące się do specyfiki nauczania uczniów z doświadczeniem migracyjnym i uczniów dwujęzycznych, oraz publikacje dotyczące kultury polskiej.