§ 107. - Uprawianie żeglugi i spławu na śródlądowych drogach wodnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1934.37.335

Akt utracił moc
Wersja od: 7 maja 1934 r.
§  107.
(1)
Statkami i łodziami z własnym napędem mechanicznym wolno holować naraz tylko taką ilość statków, łodzi i tratew, jaka może bezpiecznie przejść zamierzoną drogę. Długość pociągu holowniczego nie powinna przekraczać norm, jakie dla poszczególnych dróg wodnych lub ich odcinków oznaczą w miarę potrzeby właściwe wojewódzkie władze administracji ogólnej.
(2)
Jeżeli szerokość szlaku żeglownego na to pozwala, wolno w pociągach holowanych, idących pod wodę, wiązać obok siebie najwięcej dwa statki lub dwie łodzie. Przy holowaniu z wodą wolno umocowywać po jednym statku lub łodzi z każdej strony holownika lub prowadzić na linie najwięcej cztery statki lub łodzie, związane obok siebie, jednakże łączna szerokość związanych ze sobą statków lub łodzi nie powinna przekraczać 25 m.
(3)
Odstęp pierwszej przyczepki pociągu holowniczego od holownika powinien wynosić - zależnie od stanu wody - 50-100 m, odstępy zaś pomiędzy poszczególnemi przyczepkami, licząc od sztaby tylnej jednego statku lub łodzi do sztaby przedniej idącego za niemi statku lub łodzi, nie powinny wynosić więcej niż 8 m.
(4)
Wojewódzkie władze administracji ogólnej mają prawo wydawania przepisów, określających w miarę potrzeby dla podległych im dróg wodnych lub ich odcinków szczegółowe warunki co do rozmieszczenia statków, łodzi i tratew, wchodzących w skład pociągów holowniczych.
(5)
Statki i łodzie z własnym napędem mechanicznym, wchodzące w skład pociągu holowniczego jako przyczepki, nie powinny jednocześnie jechać za pomocą własnego silnika. Nie wolno holować statków, łodzi i tratew z rozwiniętemi żaglami.