§ 4. - Udzielanie pomocy de minimis na realizację niektórych przedsięwzięć w zakresie promocji i wspierania eksportu.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2004.236.2358
Akt utracił moc Wersja od: 29 października 2004 r.
§ 4.
1.
Wniosek powinien zawierać:1)
informacje dotyczące przedsiębiorcy realizującego przedsięwzięcie promocyjne;2)
informacje dotyczące pomocy de minimis uzyskanej przez przedsiębiorcę w okresie kolejnych 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku;3)
informacje dotyczące przedsięwzięcia promocyjnego, w tym jego kosztorys i źródła finansowania;4)
oświadczenie przedsiębiorcy realizującego przedsięwzięcie promocyjne o spełnieniu warunków, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. a i b.2.
Wniosek sporządza się zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia.3.
Do wniosku podmiot realizujący przedsięwzięcie dołącza następujące dokumenty:1)
kopię aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej albo kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego;2)
kopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego w krajowym rejestrze podmiotów gospodarki narodowej REGON;3)
kopię decyzji o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej;4)
kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis uzyskanej w okresie kolejnych 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.4.
Przedsiębiorca składa wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w trzech egzemplarzach.5.
Kopie składanych dokumentów należy poświadczyć za zgodność z oryginałem.6.
Minister właściwy do spraw gospodarki rozpatruje wniosek w terminie nieprzekraczającym 45 dni od dnia jego wpływu.7.
Wnioskowi, który nie spełnia wymogów określonych w ust. 1-5 i nie został poprawiony lub uzupełniony w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, nie nadaje się dalszego biegu.8.
Minister właściwy do spraw gospodarki ocenia projektowane przedsięwzięcie promocyjne, biorąc pod uwagę następujące kryteria:1)
proeksportowy i zbiorowy charakter przedsięwzięcia promocyjnego;2)
rodzaj przedsięwzięcia promocyjnego, z uwzględnieniem programu, uczestników lub współorganizatorów;3)
zamierzone efekty realizacji przedsięwzięcia promocyjnego;4)
zasięg przedsięwzięcia promocyjnego (krajowy, międzynarodowy);5)
źródła finansowania przedsięwzięcia promocyjnego;6)
niezbędność uzyskania pomocy dla realizacji przedsięwzięcia promocyjnego;7)
doświadczenie organizatorów.9.
Podstawą udzielenia pomocy jest umowa o dotację zawarta z przedsiębiorcą realizującym przedsięwzięcie promocyjne.