§ 4. - Udzielanie pomocy de minimis na realizację niektórych przedsięwzięć w zakresie promocji i wspierania eksportu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.236.2358

Akt utracił moc
Wersja od: 29 października 2004 r.
§  4.
1.
Wniosek powinien zawierać:
1)
informacje dotyczące przedsiębiorcy realizującego przedsięwzięcie promocyjne;
2)
informacje dotyczące pomocy de minimis uzyskanej przez przedsiębiorcę w okresie kolejnych 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku;
3)
informacje dotyczące przedsięwzięcia promocyjnego, w tym jego kosztorys i źródła finansowania;
4)
oświadczenie przedsiębiorcy realizującego przedsięwzięcie promocyjne o spełnieniu warunków, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. a i b.
2.
Wniosek sporządza się zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia.
3.
Do wniosku podmiot realizujący przedsięwzięcie dołącza następujące dokumenty:
1)
kopię aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej albo kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego;
2)
kopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego w krajowym rejestrze podmiotów gospodarki narodowej REGON;
3)
kopię decyzji o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej;
4)
kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis uzyskanej w okresie kolejnych 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.
4.
Przedsiębiorca składa wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w trzech egzemplarzach.
5.
Kopie składanych dokumentów należy poświadczyć za zgodność z oryginałem.
6.
Minister właściwy do spraw gospodarki rozpatruje wniosek w terminie nieprzekraczającym 45 dni od dnia jego wpływu.
7.
Wnioskowi, który nie spełnia wymogów określonych w ust. 1-5 i nie został poprawiony lub uzupełniony w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, nie nadaje się dalszego biegu.
8.
Minister właściwy do spraw gospodarki ocenia projektowane przedsięwzięcie promocyjne, biorąc pod uwagę następujące kryteria:
1)
proeksportowy i zbiorowy charakter przedsięwzięcia promocyjnego;
2)
rodzaj przedsięwzięcia promocyjnego, z uwzględnieniem programu, uczestników lub współorganizatorów;
3)
zamierzone efekty realizacji przedsięwzięcia promocyjnego;
4)
zasięg przedsięwzięcia promocyjnego (krajowy, międzynarodowy);
5)
źródła finansowania przedsięwzięcia promocyjnego;
6)
niezbędność uzyskania pomocy dla realizacji przedsięwzięcia promocyjnego;
7)
doświadczenie organizatorów.
9.
Podstawą udzielenia pomocy jest umowa o dotację zawarta z przedsiębiorcą realizującym przedsięwzięcie promocyjne.