Rozdział 4 - Warunki, jakie powinni spełnić organizatorzy turnusów rehabilitacyjnych oraz ośrodki, w których odbywają się turnusy, sposób oceny spełniania tych warunków i dokonywania wpisu do rejestrów oraz zasady prowadzenia rejestrów - Turnusy rehabilitacyjne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2007.230.1694
Akt obowiązujący Wersja od: 1 stycznia 2015 r.
Rozdział 4
Warunki, jakie powinni spełnić organizatorzy turnusów rehabilitacyjnych oraz ośrodki, w których odbywają się turnusy, sposób oceny spełniania tych warunków i dokonywania wpisu do rejestrów oraz zasady prowadzenia rejestrów
Warunki, jakie powinni spełnić organizatorzy turnusów rehabilitacyjnych oraz ośrodki, w których odbywają się turnusy, sposób oceny spełniania tych warunków i dokonywania wpisu do rejestrów oraz zasady prowadzenia rejestrów
§ 9.
1.
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej ubiegająca się o wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania, składa wniosek o wpis do rejestru organizatorów tych turnusów wraz z:1)
zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - w przypadku osób fizycznych prowadzących tę działalność;2)
aktualnym wypisem z rejestru sądowego lub innym dokumentem potwierdzającym osobowość prawną jednostki - w przypadku jednostek posiadających osobowość prawną;3)
dokumentem potwierdzającym istnienie jednostki - w przypadku jednostek nieposiadających osobowości prawnej;4)
oświadczeniem o nieposiadaniu wymagalnych zobowiązań wobec Funduszu;5)
informacją o prowadzonej w okresie ostatnich dwóch lat przed datą złożenia wniosku działalności na rzecz osób niepełnosprawnych, z uwzględnieniem rodzajów i form tej działalności oraz liczby osób niepełnosprawnych objętych tą działalnością;6)
statutem, w przypadku jego posiadania;7)
nazwą banku i numerem własnego rachunku bankowego;8)
programami dla określonych we wniosku rodzajów turnusów rehabilitacyjnych, z uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności lub dysfunkcji albo schorzenia osób, do których jest adresowany, i określeniem składu kadry odpowiedzialnej za realizację danych turnusów.2.
Uchybienia we wniosku o wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych powinny być usunięte w terminie 30 dni od dnia otrzymania od wojewody informacji o uchybieniach występujących we wniosku. Nieusunięcie uchybień w wyznaczonym terminie powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.3.
Wzór wniosku o wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, jest określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia.§ 10.
Oceny spełnienia warunków uzasadniających wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych dokonuje się na podstawie:1)
informacji zawartych we wniosku o wpis do rejestru organizatorów turnusów;2)
załączonych do wniosku dokumentów;3)
opinii centrum pomocy właściwego dla siedziby wnioskodawcy, o ile została sporządzona;4)
stwierdzenia:a)
kompletności złożonego wniosku organizatora turnusów,b)
udokumentowania prowadzenia działalności na rzecz osób niepełnosprawnych w okresie ostatnich dwóch lat przed dniem złożenia wniosku organizatora turnusów,§ 11.
1.
Wpisu do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych dokonuje się niezwłocznie po rozpatrzeniu wniosku, nadając organizatorowi tych turnusów numer wpisu określany w następujący sposób:1)
symbol rejestru organizatorów tych turnusów - "OR";2)
numer statystyczny województwa;3)
numer kolejny wpisu w danym roku kalendarzowym;4)
ostatnie dwie cyfry roku, w którym dokonano wpisu.2.
Numer wpisu do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych składa się z ciągu znaków, określonych w ust. 1 pkt 1-4, rozdzielonych odpowiednio ukośnikami.3.
Zawiadomienie o wpisie do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych i zawiadomienie o zmianie we wpisie w tym rejestrze zawiera informację o uprawnieniach do organizowania określonych rodzajów turnusów rehabilitacyjnych dla określonych grup osób niepełnosprawnych.4.
Wzór zawiadomienia o wpisie do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych jest określony w załączniku nr 6 do rozporządzenia.5.
Zawiadomienie o odmowie wpisu do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych zawiera uzasadnienie.6.
Zawiadomienie o wykreśleniu z rejestru organizatorów zawiera w szczególności podstawę prawną wykreślenia i uzasadnienie.7.
Rejestr organizatorów turnusów rehabilitacyjnych zawiera następujące informacje:1)
nazwę, siedzibę, adres, numer telefonu, numer faksu i adres poczty elektronicznej organizatora turnusów;2)
numer, datę dokonania wpisu do rejestru organizatorów turnusów oraz datę ważności tego wpisu;3)
oznaczenie rodzaju organizowanych turnusów wraz z oznaczeniem niepełnosprawności lub dysfunkcji albo schorzenia osób, dla których są organizowane te turnusy.8.
Informacje, o których mowa w ust. 7, wprowadza się do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych na podstawie zweryfikowanych danych zawartych we wniosku organizatora tych turnusów.§ 12.
1.
Organizator turnusów rehabilitacyjnych powinien spełniać następujące warunki:1)
realizować turnusy zgodnie z opracowanymi i złożonymi u wojewody programami tych turnusów;2)
zapewnić kadrę gwarantującą prawidłową realizację programów turnusów, w skład której wchodzą w szczególności:a)
kierownik odpowiedzialny za przebieg danego turnusu,b)
pielęgniarka,c)
specjalista do spraw rehabilitacji ruchowej,d)
specjalista do spraw rekreacji,e)
pedagog lub inna osoba posiadająca przygotowanie pedagogiczne w przypadku turnusów organizowanych dla dzieci niepełnosprawnych lub osób z upośledzeniem umysłowym,f)
psycholog lub lekarz psychiatra w przypadku turnusów organizowanych dla osób z chorobą psychiczną,g)
tłumacz języka migowego w przypadku turnusów organizowanych dla osób z dysfunkcją narządu słuchu,h)
inni specjaliści w zależności od potrzeb wynikających z programu danego turnusu lub niepełnosprawności uczestników tego turnusu;3)
zapewnić łączny czas zorganizowanych zajęć indywidualnych i grupowych na turnusach w wymiarze nie mniejszym niż 6 godzin dziennie, a dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz osób z upośledzeniem umysłowym w wymiarze nie mniejszym niż 7 godzin dziennie;4)
zapewnić zajęcia specjalistyczne związane z rodzajem danego turnusu i uwzględniające rodzaj niepełnosprawności lub rodzaj dysfunkcji albo schorzeń uczestników turnusu w wymiarze nie mniejszym niż 60 % ogólnego czasu zorganizowanych zajęć dla uczestników turnusu, określonych w programie tego turnusu;5)
zapewnić osobom niepełnosprawnym stałą opiekę pielęgniarską i umożliwić korzystanie z opieki lekarskiej podczas turnusów;6)
zapewnić badanie lekarskie na początku turnusów i w razie potrzeby także na końcu tych turnusów w przypadku turnusów, których program przewiduje także zabiegi fizjoterapeutyczne;7)
przekazać właściwemu centrum pomocy informację o przebiegu turnusu, o której mowa w art. 10c ust. 7 pkt 4 ustawy;8)
przekazywać wojewodzie w terminie do dnia 31 stycznia informację o zrealizowanych w poprzednim roku kalendarzowym turnusach, z uwzględnieniem liczby tych turnusów i liczby uczestników;9)
dokonywać zwrotu przekazanych środków, o których mowa w art. 10e ust. 4 ustawy, na wskazany rachunek bankowy w terminie do 7 dni od dnia zakończenia turnusu:a)
w wysokości 100 % przekazanego dofinansowania w przypadku rezygnacji osoby niepełnosprawnej z uczestnictwa w turnusie przed jego rozpoczęciem lub stwierdzenia w wyniku kontroli rażących uchybień w zakresie realizacji tego turnusu,b)
w wysokości proporcjonalnej do liczby niewykorzystanych dni w przypadku skrócenia z przyczyn losowych pobytu osoby niepełnosprawnej na turnusie w wymiarze co najmniej połowy czasu trwania tego turnusu;10)
przechowywać następujące dokumenty dotyczące turnusów:a)
zawiadomienie o wpisie do rejestru organizatorów i informację o wpisie do rejestru ośrodków, dotyczące okresu, w którym organizowano te turnusy,b)
informację o rodzaju niepełnosprawności uczestnika lub o rodzaju schorzenia (dysfunkcji) tego uczestnika,c)
kopię oświadczeń organizatora turnusów,d)
programy turnusów,e)
informację o kadrze, o której mowa w pkt 2, oraz jej uprawnieniach,f)
kopię informacji o przebiegu tych turnusów,g)
inne dokumenty niezbędne przy organizacji tych turnusów, w szczególności umowy.2.
Wzór informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 7, jest określony w załączniku nr 7 do rozporządzenia.3.
Wzór informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 8, jest określony w załączniku nr 8 do rozporządzenia.§ 13.
Organizator turnusów rehabilitacyjnych odpowiada za dobór uczestników, prawidłową realizację programów turnusów oraz miejsce ich realizacji, uwzględniając rodzaj niepełnosprawności lub schorzenia albo dysfunkcji uczestników.§ 14.
1.
Warunkiem dokonania wpisu do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania, jest pozytywne rozpatrzenie przez wojewodę wniosku o wpis do tego rejestru, zwanego dalej "wnioskiem ośrodka", zaopiniowanego przez samorząd województwa.2.
Opinia, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać:1)
stwierdzenie zgodności lub braku zgodności informacji zawartych we wniosku ośrodka ze stanem faktycznym;2)
informację o standardzie ośrodka;3)
ocenę warunków sanitarnohigienicznych;4)
ocenę możliwości zapewnienia osobom niepełnosprawnym dogodnych warunków pobytu, odpowiednich do rodzajów ich niepełnosprawności;5)
ocenę zaplecza i jego wyposażenia do realizacji programów turnusów i prowadzenia różnych form aktywnej rehabilitacji, w tym zajęć mających na celu poprawę psychofizycznej sprawności uczestników tych turnusów i zajęć wypoczynkowych, oraz zaplecza do przeprowadzenia zabiegów fizjoterapeutycznych w przypadku turnusu z programem zawierającym takie zabiegi, w zależności od rodzaju turnusów, które będą odbywały się w ośrodku;6)
stwierdzenie spełniania warunków określonych w § 15 ust. 1 pkt 2-4;7)
inne uznane za istotne informacje o ośrodku.3.
W terminie 30 dni od dnia otrzymania od samorządu województwa informacji o występujących we wniosku ośrodka uchybieniach wnioskodawca powinien je usunąć. Nieusunięcie uchybień w wyznaczonym terminie powoduje niewydanie opinii i nieprzekazanie wniosku wojewodzie.4.
Opinia niezawierająca informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 1-6, jest przekazywana samorządowi województwa w celu uzupełnienia.5.
Samorząd województwa informuje ośrodek o wydanej opinii.6.
Wnioskodawca w terminie 30 dni od dnia otrzymania od wojewody informacji o występujących we wniosku uchybieniach powinien je usunąć. Nieusunięcie uchybień w wyznaczonym terminie powoduje pozostawienie wniosku ośrodka bez rozpatrzenia.7.
Wzór wniosku ośrodka o wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, jest określony w załączniku nr 9 do rozporządzenia.§ 15.
1.
Wpis do rejestru ośrodków otrzymuje ośrodek, jeżeli:1)
wniosek ośrodka został złożony przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek, albo prowadzącego ośrodek;2)
posiada:a)
bazę noclegową i żywieniową umożliwiającą realizację turnusów dla co najmniej 20-osobowej zorganizowanej grupy osób niepełnosprawnych oraz dla niezbędnych opiekunów i kadry,b)
zaplecze do realizacji programów turnusów oraz aktywnych form rehabilitacji, w tym prowadzenia zajęć mających na celu poprawę psychofizycznej sprawności uczestników turnusów i zajęć wypoczynkowych oraz zaplecze do przeprowadzenia zabiegów fizjoterapeutycznych w przypadku turnusów z programem zawierającym takie zabiegi oraz innych zajęć wynikających z programu turnusu,c)
zaplecze do realizacji zajęć kulturalno-oświatowych,d)
zaplecze rekreacyjno-wypoczynkowe,e)
gabinet lekarski lub zabiegowy wyposażony w umywalkę z bieżącą wodą, leżankę lekarską, wagę lekarską, aparat do mierzenia ciśnienia oraz podstawowy zestaw do udzielania pierwszej pomocy;3)
obiekty, pomieszczenia, infrastruktura i otoczenie (teren) ośrodka są dostępne dla grup osób niepełnosprawnych, wskazanych we wniosku, oraz zapewniają bezpieczne i samodzielne użytkowanie przez te osoby;4)
spełnia następujące warunki dostępności:a)
dla osób, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1, jeżeli posiada:–
utwardzone dojścia do budynku i ciągi piesze,–
drzwi wejściowe do budynku, w tym skrzydło zasadnicze, oraz do pomieszczeń noclegowych, higieniczno-sanitarnych, rekreacji, rehabilitacji, żywienia, gabinetów lekarskich oraz w ciągach komunikacyjnych, o szerokości w świetle co najmniej 0,9 m oraz o wysokości co najmniej 2 m, bez progu lub z progiem nie wyższym niż 0,02 m,–
powierzchnię przed drzwiami wejściowymi pozbawioną odbojów, skrobaczek, wycieraczek lub innych urządzeń wystających ponad poziom wejścia do budynku lub wpuszczonych poniżej poziomu,–
skrzydła drzwiowe oznakowane w sposób widoczny i wykonane z materiałów zapewniających bezpieczeństwo użytkowników - w szczególności w przypadku stłuczenia wypełnienia skrzydła drzwi,–
stopnie schodów bez nosków i podcięć, o nawierzchni wykonanej z materiałów niepowodujących poślizgu lub zabezpieczonej taśmą antypoślizgową,–
schody służące do pokonania wysokości większej niż 0,5 m, zaopatrzone w balustrady z wypełnieniem płaszczyzn pionowych od strony otwartej, zabezpieczającym przed wypadnięciem osób,–
schody o szerokości biegu ponad 4 m zaopatrzone w balustradę pośrednią,–
przy schodach obustronne poręcze przedłużone na początku i na końcu o 0,3 m, zakończone w sposób zapewniający bezpieczne użytkowanie,–
osłony otworów na powierzchniach ciągów komunikacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych znajdujące się w płaszczyźnie tych ciągów, a otwory w tych osłonach o średnicy nie większej niż 0,02 m,–
pomieszczenia higieniczno-sanitarne wyposażone w odpowiednie uchwyty i siedziska niezbędne do korzystania z urządzeń,–
nawierzchnię w zewnętrznych i wewnętrznych ciągach komunikacyjnych, pomieszczeniach noclegowych, higieniczno-sanitarnych, rekreacji, rehabilitacji, żywienia, gabinetach lekarskich i innych pomieszczeniach ogólnego przeznaczenia oraz pochylni wewnętrznych i zewnętrznych wykonaną z materiałów niepowodujących poślizgu,–
balustrady od strony przestrzeni otwartej przy pochylniach, portfenetrach, balkonach i loggiach z wypełnieniem płaszczyzn pionowych zabezpieczającym przed wypadnięciem osób,–
podnośnik lub dźwig umożliwiający osobom niepełnosprawnym samodzielną komunikację między kondygnacjami w obiektach ośrodka, o liczbie kondygnacji większej niż dwie, zawierających pomieszczenia, o których mowa w tiret jedenastym, oraz pomieszczenia obsługi biurowej uczestników tych turnusów i inne pomieszczenia ogólnego przeznaczenia,–
miejsca postojowe ze stanowiskami zarezerwowanymi dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne, spełniające warunki określone w przepisach odrębnych,b)
dla osób, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 2, jeżeli:–
spełnia warunki określone w lit. a tiret drugie-czwarte, dziewiąte, jedenaste, dwunaste i czternaste,–
posiada utwardzone dojścia do budynku i ciągi piesze o szerokości minimalnej 1,5 m,–
posiada furtki w ogrodzeniu otwierające się do środka działki, pozbawione progów, o szerokości nie mniejszej niż 0,9 m,–
posiada pochylnie przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, spełniające warunki określone w przepisach odrębnych, zapewniające dostęp do drzwi wejściowych obiektów ośrodka, jeżeli dostęp z poziomu terenu jest niemożliwy, a także niwelujące różnice poziomów w zakresie jednej kondygnacji, w przypadku braku urządzeń obsługujących różnice poziomów,–
posiada poziomą przestrzeń manewrową o wymiarach przynajmniej 1,5 m na 1,5 m umożliwiającą manewrowanie wózkiem inwalidzkim przed wejściem do budynku,–
posiada podnośnik lub dźwig umożliwiający osobom niepełnosprawnym na wózku inwalidzkim samodzielną lub z pomocą opiekuna komunikację między kondygnacjami w obiektach ośrodka o liczbie kondygnacji większej niż jedna, zawierających pomieszczenia, o których mowa w lit. a tiret jedenaste, oraz pomieszczenia obsługi biurowej uczestników tych turnusów i inne pomieszczenia ogólnego przeznaczenia na różnych kondygnacjach,–
posiada pomieszczenia higieniczno-sanitarne o powierzchni zapewniającej swobodę manewrowania wózkiem inwalidzkim, wyposażone w uchwyty umożliwiające przemieszczanie się z wózka inwalidzkiego na sedes, ławkę lub siedzisko pod natryskiem,–
posiada co najmniej jedno okno w pokojach noclegowych zaopatrzone w urządzenie umożliwiające jego otwarcie i regulację otwarcia, zamontowane nie wyżej niż 1,2 m od poziomu podłogi,–
posiada wyposażenie i jego rozmieszczenie w pokojach noclegowych oraz pomieszczeniach ogólnego przeznaczenia zapewniające swobodę ruchu i użytkowania tego wyposażenia osobom na wózku inwalidzkim,c)
dla osób, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 3, jeżeli:–
spełnia warunki określone w lit. a tiret trzecie, czwarte, szóste, ósme, jedenaste i dwunaste,–
posiada instalację alarmową przeciwpożarową wymaganą przepisami odrębnymi, ze świetlną sygnalizacją zagrożenia, zainstalowaną co najmniej w pokojach noclegowych,–
posiada widocznie oznakowane zewnętrzne i wewnętrzne ciągi komunikacyjne, pomieszczenia noclegowe, higieniczno-sanitarne, rekreacji, rehabilitacji, żywienia, gabinety lekarskie i inne pomieszczenia ogólnego przeznaczenia,d)
dla osób, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 4, jeżeli:–
spełnia warunki określone w lit. a tiret trzecie-szóste, ósme, jedenaste i dwunaste,–
posiada oznaczone piktogramami opisanymi pismem Braille'a drogi ewakuacyjne, drzwi, ciągi komunikacyjne poziome i pionowe, pomieszczenia higieniczno-sanitarne, dojścia do gabinetów lekarskich, miejsc noclegowych, rekreacji, rehabilitacji oraz żywienia,–
posiada oznaczone kolorystycznie oraz fakturą nawierzchni zmiany poziomów nawierzchni i kierunku ciągów komunikacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych, w szczególności początku i zakończenia schodów w obrębie 0,3 m od krawędzi rozpoczynającej i kończącej bieg schodów,–
posiada ściany, sufit i posadzki ciągów komunikacyjnych i pomieszczeń noclegowych wykończone materiałami matowymi niepowodującymi olśnienia,–
posiada listwy prowadzące na pionowych powierzchniach głównych ciągów komunikacyjnych umieszczone na wysokości 1-1,1 m, w odległości 0,03-0,04 m od ściany,–
posiada rozwiązania techniczne dotyczące grzejników centralnego ogrzewania uniemożliwiające poparzenie,e)
dla osób, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 5-9, jeżeli spełnia warunki określone w lit. a tiret trzecie-szóste, ósme, jedenaste i dwunaste;5)
uzyskał opinię samorządu województwa;6)
uzyskał pozytywną ocenę wojewody.2.
W przypadku gdy ośrodek nie posiada własnego, pełnego zaplecza rekreacyjno-wypoczynkowego oraz do prowadzenia zajęć sportowych, zapewnia osobom niepełnosprawnym możliwość dogodnego korzystania poza ośrodkiem z takiego zaplecza, spełniającego warunki określone w ust. 1 pkt 4, na podstawie zawartej umowy z innym podmiotem, której kopię dołącza się do wniosku ośrodka.§ 16.
Oceny spełnienia warunków uzasadniających wpis do rejestru ośrodków dokonuje się na podstawie:1)
informacji zawartych we wniosku ośrodka,2)
opinii, o której mowa w § 15 ust. 1 pkt 5- uwzględniając dostępność ośrodka dla określonych grup osób niepełnosprawnych oraz możliwość realizacji określonych programów turnusów rehabilitacyjnych.
§ 17.
1.
Wpisu do rejestru ośrodków dokonuje się niezwłocznie po rozpatrzeniu wniosku ośrodka, nadając ośrodkowi numer określony w następujący sposób:1)
symbol rejestru ośrodków - "OD";2)
numer statystyczny województwa;3)
numer kolejny wpisu w danym roku kalendarzowym;4)
ostatnie dwie cyfry roku, w którym dokonano wpisu.2.
Numer wpisu do rejestru ośrodków składa się z ciągu znaków, określonych w ust. 1 pkt 1-4, rozdzielonych odpowiednio ukośnikami.3.
Zawiadomienie o wpisie do rejestru ośrodków i zawiadomienie o zmianie we wpisie do rejestru ośrodków zawiera informację o rodzajach turnusów rehabilitacyjnych, jakie mogą odbywać się w ośrodku, z uwzględnieniem rodzaju dysfunkcji lub schorzeń uczestników tych turnusów.4.
Wzór zawiadomienia o wpisie do rejestru ośrodków jest określony w załączniku nr 10 do rozporządzenia.5.
Zawiadomienie o odmowie wpisu do rejestru ośrodków zawiera uzasadnienie.6.
Zawiadomienie o wykreśleniu z rejestru ośrodków zawiera podstawę prawną wykreślenia i uzasadnienie.7.
Rejestr ośrodków zawiera następujące informacje:1)
nazwę, adres, numer telefonu, numer faksu i adres poczty elektronicznej ośrodka;2)
numer, datę dokonania wpisu do rejestru oraz datę ważności tego wpisu;3)
oznaczenie rodzaju turnusów rehabilitacyjnych, jakie mogą odbywać się w ośrodku;4)
oznaczenie dysfunkcji lub schorzenia osób, dla których ośrodek spełnia warunki dostępności;5)
liczbę miejsc noclegowych;6)
rodzaj zabudowy;7)
określenie:a)
rodzaju (typu) ośrodka,b)
okresu świadczonych usług,c)
posiadanego zaplecza, o którym mowa w § 15 ust. 1 pkt 2 lit. b-d.8.
Informacje, o których mowa w ust. 7, wprowadza się do rejestru na podstawie zweryfikowanych danych zawartych we wniosku ośrodka.