§ 12. - Tryb udostępniania prasie informacji oraz organizacja i zadania rzeczników prasowych w urzędach organów administracji rządowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1995.132.642

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2002 r.
§  12.
1.
Zadaniem rzecznika prasowego ministra i wojewody jest w szczególności:
1)
informowanie prasy o działalności, programach i wynikach pracy organu administracji oraz zapewnianie dziennikarzom dostępu do informacji, którymi dysponuje ten organ, a także podległe mu jednostki organizacyjne,
2)
interpretowanie i komentowanie, w granicach udzielonego mu upoważnienia, polityki organu administracji, m.in. ogłaszanie oświadczeń,
3)
przedstawianie sytuacji w dziedzinie, której dotyczy działalność organu administracji,
4)
przedstawianie stanowiska organu administracji w ważnych sprawach należących do jego zakresu działania,
5)
podejmowanie działań zmierzających do należytego wykorzystania publikacji prasowych w pracy organu administracji i podległych mu jednostek organizacyjnych oraz zapewnienie udzielania odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową,
6)
udzielanie jednostkom organizacyjnym podległym organowi administracji pomocy w działalności prasowo-informacyjnej.
2.
Do zadań rzecznika prasowego ministra i wojewody należy również:
1)
udzielanie - w granicach upoważnienia - odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi, których udziela bezpośrednio sam organ administracji,
2)
analizowanie publikacji prasowych o tematyce związanej z zakresem działania organu administracji oraz opracowywanie zbiorczych analiz publikacji krytycznych,
3)
przedstawianie ważniejszych publikacji ministrom i wojewodom lub ich zastępcom,
4)
opracowywanie publikacji przedstawiających stanowisko organu administracji w toczących się dyskusjach prasowych,
5)
kontrola - z upoważnienia organu administracji - właściwego wykorzystania w pracy urzędu tego organu wniosków i skarg zawartych w publikacjach prasowych oraz informowanie prasy o stanowisku organu administracji wobec opinii, propozycji i postulatów przedstawionych w środkach masowego przekazywania.