Rozdział 3 - Tryb kontroli realizacji Planu - Tryb, terminy i zakres sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, tryb kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz tryb rozliczeń.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.216.2206

Akt utracił moc
Wersja od: 28 marca 2007 r.

Rozdział  3

Tryb kontroli realizacji Planu

§  11. 39
 
1.
Kontrola realizacji projektu, będąca podstawą dla dokonania oceny prawidłowości i skuteczności realizacji projektów przez beneficjentów, o której mowa w art. 52 ust. 1 pkt 4 i art. 53 ust. 1 pkt 4 ustawy, przeprowadzana jest w trakcie oraz na zakończenie realizacji projektu.
2.
Kontroli, o której mowa w ust. 1, podlegają wszyscy beneficjenci w zakresie realizowanych projektów.
§  12. 40
 (uchylony).
§  12a. 41
 
1.
Kontrolę w trakcie realizacji projektu, o której mowa w § 11 ust. 1, przeprowadza instytucja zarządzająca, właściwa instytucja pośrednicząca lub instytucja wdrażająca upoważniona w umowie, o której mowa w art. 21 ust. 5 ustawy.
2.
Kontrola, o której mowa w ust. 1, może przybrać formę:
1)
sprawdzenia dokumentacji poświadczającej poniesienie wydatków, przedkładanej w ramach wniosku o płatność;
2)
weryfikacji faktyczności poniesienia wydatków, postępów i efektów realizacji projektu w miejscu jego realizacji.
3.
Kontrola, o której mowa w ust. 2 pkt 1, dotyczy całości wydatków przedkładanych w ramach wniosków o płatność. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kontrola, o której mowa w ust. 2 pkt 1, może być przeprowadzona na próbie wydatków określonej przez instytucję zarządzającą.
4.
Kontrola, o której mowa w ust. 2 pkt 1, odbywa się zgodnie z cyklem przedkładania wniosków o płatność przed refundacją wydatków, poniesionych przez beneficjenta w ramach realizacji projektu, o której mowa w § 31 ust. 1.
5.
Kontrola, o której mowa w ust. 2 pkt 2, dotyczy wszystkich projektów. W uzasadnionych przypadkach kontrola może być przeprowadzana na próbie projektów, której wielkość jest dobierana w oparciu o metodologię określoną przez instytucję zarządzającą w rocznym planie kontroli, o którym mowa w § 14 ust. 3.
6.
Metodologia, o której mowa w ust. 5, uzgadniana jest z instytucją płatniczą w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan, o którym mowa w § 14 ust. 3. W przypadku braku uzgodnienia metodologii w tym terminie, stosuje się metodologię w wersji określonej przez instytucję zarządzającą.
§  13. 42
 
1.
Kontrola na zakończenie realizacji projektu, o której mowa w § 11 ust. 1, przeprowadzana jest niezwłocznie po przedstawieniu przez beneficjenta wniosku o płatność końcową.
2.
Kontrola, o której mowa w ust. 1, obejmuje sprawdzanie kompletności dokumentacji zgromadzonej dla potwierdzenia przebiegu realizacji projektu. Kontrola może również objąć sprawdzanie faktycznego efektu rzeczowego w miejscu realizacji projektu.
3.
Wyniki kontroli, o której mowa w ust. 1, i wyniki kontroli przeprowadzonych w trakcie realizacji projektu, potwierdzające prawidłową realizację projektu lub usunięcie nieprawidłowości wskazanych w informacji pokontrolnej, o której mowa w § 27, oraz zatwierdzenie sprawozdania końcowego z realizacji projektu są warunkami dokonania płatności końcowej na rzecz beneficjenta, o której mowa w § 32 ust. 1 pkt 2.
4.
W przypadku gdy system finansowania projektu zakłada przekazywanie środków beneficjentowi przed dokonaniem wydatków, wyniki kontroli potwierdzające prawidłową realizację projektu oraz zatwierdzenie sprawozdania końcowego z realizacji projektu nie stanowią warunków dokonania płatności końcowej na rzecz beneficjenta, o której mowa w § 32 ust. 1 pkt 2.
§  14.
1. 43
 W odniesieniu do instytucji podległych w ramach systemu realizacji programu kontrolę realizacji programu, o której mowa w art. 52 ust. 1 pkt 1-3 ustawy, przeprowadza instytucja zarządzająca lub właściwa instytucja pośrednicząca. Wyniki kontroli przekazuje się do wiadomości instytucji płatniczej, właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za wydanie deklaracji zamknięcia pomocy oraz właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za kontrolę przewidzianą w art. 10 rozporządzenia nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w zakresie zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 072 z 11.03.2004), zwanego dalej "rozporządzeniem nr 438/2001".
1a. 44
 Kontrolę, o której mowa w ust. 1, przeprowadzać może instytucja wdrażająca upoważniona przez instytucję zarządzającą w umowie, o której mowa w art. 21 ust. 5 ustawy.
1b. 45
 Kontrola realizacji programu polega na sprawdzeniu w szczególności:
1)
przestrzegania procedur wyboru projektów przeznaczonych do współfinansowania w programie, w tym podpisywania umów lub decyzji o dofinansowanie projektów;
2)
przestrzegania procedur w zakresie sprawozdawczości, monitorowania i oceny wdrażania projektów, działań i programu;
3)
przestrzegania realizacji procedur kontrolnych oraz weryfikacji wydatków przedkładanych przez beneficjentów projektów w programie, w tym weryfikacji kwalifikowalności wydatków;
4)
przestrzegania wymogów promocji funduszy strukturalnych;
5)
przestrzegania zgodności realizowanych projektów, działań i programu z politykami horyzontalnymi Wspólnoty;
6)
przestrzegania zasad dokumentowania i archiwizacji dokumentacji w procesie wdrażania funduszy strukturalnych.
2. 46
 Kontrola, o której mowa w ust. 1, może w szczególności przybrać formę:
1)
badania dokumentacji związanej z realizacją programu;
2)
badania realizacji zadań w instytucjach, o których mowa w ust. 1, w trakcie kontroli w ich siedzibach.
3. 47
 Kontrola realizacji programu odbywa się w oparciu o roczny plan kontroli sporządzany przez instytucję zarządzającą w uzgodnieniu z instytucją zarządzającą Podstawami Wsparcia Wspólnoty i przekazywany do wiadomości instytucji płatniczej oraz właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za kontrolę przewidzianą w art. 10 rozporządzenia nr 438/2001.
4. 48
 Plan kontroli, o którym mowa w ust. 3, sporządza się i uzgadnia w terminie do końca listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan.
5. 49
 Plan kontroli, o którym mowa w ust. 3, zawiera w szczególności:
1)
informacje o układzie chronologiczno-tematycznym kontroli w danym roku;
2)
informacje na temat struktury i organizacji kontroli opisanych w planie;
3)
metodologię doboru próby, o której mowa w § 12a ust. 5.
§  15. 50
 
1.
Wyniki kontroli, o których mowa w § 11 i 14:
1)
stanowią podstawę do sporządzenia przez właściwe instytucje informacji o nieprawidłowościach w programie;
2)
stanowią podstawę do poświadczenia przez instytucję zarządzającą wniosku o refundację, o którym mowa w § 37.
2.
Wyniki kontroli, o których mowa w § 14 i 16, wskazujące na nieprawidłowości w realizacji programu i Planu, stanowią podstawę dla instytucji wykonujących kontrole na podstawie art. 50 ustawy do wydania w porozumieniu z instytucją zarządzającą polecenia dotyczącego w szczególności:
1)
dostosowania lub zmiany procedur;
2)
wstrzymania realizacji płatności na rzecz jednostki kontrolowanej, wynikających z zestawienia wydatków, o którym mowa w § 36;
3)
zawieszenia udziału jednostki kontrolowanej w realizacji programu.
§  16.
1. 51
 Instytucje odpowiedzialne za zarządzanie i realizację programów operacyjnych oraz kontraktów podlegają kontroli w zakresie realizacji Planu, o której mowa w art. 51 ustawy.
1a. 52
 Kontrolę, o której mowa w ust. 1, przeprowadza minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, jako instytucja zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty.
2. 53
 Kontrola realizacji Planu, wykonywana przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, może w szczególności przybrać formę:
1)
badania dokumentacji związanej z realizacją Planu;
2)
badania realizacji zadań w instytucjach, o których mowa w ust. 1, w trakcie kontroli w ich siedzibach.
3. 54
 (uchylony).
§  16a. 55
 
1.
Instytucje odpowiedzialne za zarządzanie i realizację programów operacyjnych podlegają kontroli wykonywanej przez instytucję płatniczą w odniesieniu do publicznych środków wspólnotowych.
2.
Instytucje odpowiedzialne za zarządzanie i realizację strategii wykorzystania Funduszu Spójności podlegają w tym zakresie kontroli wykonywanej przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
3.
Kontrola wykonywana przez ministra do spraw finansów publicznych może w szczególności przybrać formę:
1)
badania dokumentacji związanej z realizacją Planu;
2)
badania realizacji zadań w instytucjach, o których mowa w ust. 1, w trakcie kontroli w ich siedzibach.
§  16b. 56
 
1.
Instytucje pośredniczące oraz instytucje, o których mowa w art. 19 ust. 3 ustawy, odpowiedzialne za zarządzanie i realizację strategii wykorzystania Funduszu Spójności podlegają kontroli w zakresie realizacji Planu, o której mowa w art. 51 ustawy. Kontrola ta obejmuje kontrolę systemów zarządzania i kontroli.
2.
Beneficjenci podlegają kontroli w odniesieniu do projektów realizowanych w ramach strategii wykorzystania Funduszu Spójności, o której mowa w art. 54 ust. 1 ustawy. Kontrola ta obejmuje kontrolę realizacji projektów.
3.
Instytucja zarządzająca koordynuje postępowania kontrolne w ramach strategii wykorzystania Funduszu Spójności.
4.
Do prowadzenia kontroli, o których mowa w ust. 1 lub 2, uprawnione są:
1)
instytucja zarządzająca - w instytucjach pośredniczących, instytucjach, o których mowa w art. 19 ust. 3 ustawy, lub u beneficjentów;
2)
instytucje pośredniczące - w instytucjach, o których mowa w art. 19 ust. 3 ustawy, lub u beneficjentów;
3)
instytucje, o których mowa w art. 19 ust. 3 ustawy, u beneficjentów.
5.
Kontrola, o której mowa w ust. 1 i 2, może przybrać formę:
1)
badania - w jednostce kontrolującej - dokumentacji związanej z realizacją strategii wykorzystania Funduszu Spójności lub projektów;
2)
badania realizacji zadań przez podmioty, o których mowa w ust. 4, w ich siedzibach lub w trakcie kontroli na miejscu realizacji projektów.
6.
Kontrola, o której mowa w ust. 1, przeprowadzana jest w oparciu o roczny plan kontroli sporządzany przez instytucję zarządzającą.
7. 57
 Kontrola, o której mowa w ust. 2, przeprowadzana jest w oparciu o roczne plany kontroli sporządzane przez instytucje pośredniczące i zatwierdzane przez instytucję zarządzającą. Instytucje pośredniczące przesyłają projekty planów kontroli w terminie do końca listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan. Instytucja zarządzająca zatwierdza plany kontroli w terminie do dnia 20 grudnia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan.
8. 58
 Plany kontroli, o których mowa w ust. 6 i 7, sporządza się w terminie do końca grudnia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan.
9. 59
 Instytucje pośredniczące, do dnia 5 stycznia roku, którego dotyczy plan, przesyłają plany kontroli do instytucji zarządzającej. Instytucja zarządzająca w terminie do dnia 10 stycznia przekazuje plany kontroli, o których mowa w ust. 6 i 7, do wiadomości instytucji płatniczej oraz właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za kontrolę, o której mowa w art. 9 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1386/2002 z dnia 29 lipca 2002 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1164/94 w zakresie systemów zarządzania i kontroli pomocy przyznanej z Funduszu Spójności i procedury dokonywania korekt finansowych (Dz. Urz. WE L 201 z 31.07.2002).
10.
Plany kontroli, o których mowa w ust. 6 i 7, zawierają w szczególności:
1)
informacje o układzie chronologiczno-tematycznym kontroli w danym roku;
2)
informacje na temat struktury i organizacji kontroli opisanych w planie;
3)
opis metodologii doboru próby projektów.
11.
Wyniki kontroli, o której mowa w ust. 1 lub 2, mogą stanowić dla jednostek kontrolujących podstawę, w szczególności do:
1)
wydania polecenia dostosowania lub zmiany procedur;
2)
sporządzenia raportu o nieprawidłowościach.
§  16c. 60
 
1.
Jednostki monitorująco-kontrolne właściwych funduszy przeprowadzają kontrolę przestrzegania ustanowionych zasad i systemów korzystania z funduszy strukturalnych, o której mowa w art. 43 ust. 2 pkt 3 ustawy. Kontroli podlegają instytucja zarządzająca programem, instytucje pośredniczące oraz instytucje wdrażające w programach z zakresu funduszu właściwego dla jednostki monitorująco-kontrolnej.
2.
Wyniki kontroli, o których mowa w ust. 1, wskazujące na nieprawidłowości w realizacji programu i Planu, stanowią podstawę do podjęcia przez instytucję zarządzającą Podstawami Wsparcia Wspólnoty działań mających na celu:
1)
dostosowanie lub zmianę procedur;
2)
zawieszenie udziału jednostki kontrolowanej w realizacji programu.
3.
Wyniki kontroli, o których mowa w ust. 1, są przekazywane do wiadomości instytucji zarządzającej oraz instytucji zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty.
§  17.
1. 61
 Informacje o niewłaściwej realizacji projektu, programu lub strategii wykorzystania Funduszu Spójności mogą stanowić podstawę do przeprowadzenia kontroli, o których mowa w § 11, 14 i 16-16c, w trybie doraźnym.
2.
Przedmiotem kontroli w trybie doraźnym jest w szczególności weryfikacja zgodności uzyskanych informacji, o których mowa w ust. 1, ze stanem faktycznym.
3. 62
 Kontrole, o których mowa w § 11, 14 i 16-16c, mogą być przeprowadzane w trybie doraźnym, również jeśli jest to uzasadnione efektywnością realizacji tych kontroli.
§  18. 63
 
1.
Kontrole, o których mowa w § 11 ust. 1, przeprowadzane na miejscu realizacji projektu, kontrole, o których mowa w § 14 ust. 2 pkt 2, w § 16 ust. 2 pkt 2, w § 16a ust. 3 pkt 2 i w § 16b ust. 5 pkt 2, przeprowadzane są na podstawie wydanego przez jednostkę kontrolującą pisemnego upoważnienia do przeprowadzenia tych czynności.
2.
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli zawiera:
1)
oznaczenie jednostki przeprowadzającej kontrolę;
2)
podstawę prawną przeprowadzenia kontroli;
3)
imię i nazwisko kierownika zespołu kontrolującego;
4)
imiona i nazwiska osób wchodzących w skład zespołu kontrolującego;
5)
nazwę i adres podmiotu kontrolowanego;
6)
temat i zakres kontroli;
7)
termin ważności upoważnienia.
3.
Do kontroli spraw, przy których zachodzi konieczność zapoznania się z informacjami niejawnymi, kontrolujący musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631).
§  19. 64
 
1.
W przypadku kontroli, o której mowa w § 12a ust. 2 pkt 2, 14, 16-16c, podmiot kontrolowany zawiadamiany jest na piśmie co najmniej na 5 dni przed rozpoczęciem kontroli o zakresie i terminie planowanej kontroli.
2.
Przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadku kontroli przeprowadzanych w trybie doraźnym, o których mowa w § 17.
§  20. 65
 Kontrole, o których mowa w § 14 ust. 2 pkt 2, § 16 ust. 2 pkt 2, § 16a ust. 3 pkt 2 oraz § 16b ust. 5 pkt 2, przeprowadza się w oparciu o program kontroli, uwzględniający w szczególności badanie:
1)
przestrzegania procedur wyboru wniosków o dofinansowanie realizacji projektów z publicznych środków wspólnotowych;
2)
przestrzegania procedur podpisywania umów lub wydawania decyzji o przyznaniu pomocy z publicznych środków wspólnotowych;
3)
przestrzegania procedur w zakresie monitorowania i oceny wdrażania projektów, działań i programów;
4)
przestrzegania zasad archiwizacji dokumentów związanych z wdrażaniem projektów współfinansowanych z publicznych środków wspólnotowych;
5)
przestrzegania procedur w zakresie sprawozdawczości, kontroli i rozliczeń finansowych, w tym poprawności kwalifikowania wydatków oraz sprawdzania rzetelności sprawozdań, o których mowa w § 6-9;
6)
przestrzegania zgodności realizacji projektów, działań i programu z politykami Wspólnoty.
§  21.
1. 66
 Osoby przeprowadzające kontrolę na miejscu realizacji projektu lub w siedzibie jednostki kontrolowanej, zwane dalej "kontrolującymi", są upoważnione do:
1)
swobodnego poruszania się po terenie jednostki kontrolowanej, z wyjątkiem miejsc podlegających szczególnej ochronie z uwagi na tajemnicę państwową;
2)
wglądu oraz tworzenia kopii i odpisów dokumentów związanych z działalnością jednostki kontrolowanej w zakresie dotyczącym tematu kontroli;
3)
przeprowadzenia oględzin obiektów i składników majątkowych w zakresie dotyczącym tematu kontroli;
4)
żądania od pracowników jednostki kontrolowanej ustnych i pisemnych wyjaśnień;
5)
zabezpieczania materiałów dowodowych;
6)
sprawdzania przebiegu określonych czynności, w zakresie dotyczącym tematu kontroli.
2.
Kontrolujący podlegają przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz przepisom o postępowaniu z materiałami i dokumentami ustawowo chronionymi, obowiązującym w jednostce kontrolowanej.
3.
Podmiot kontrolowany zapewnia kontrolującym warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli.
§  22.
1.
Kontrolujący podlega wyłączeniu od udziału w kontroli, na wniosek lub z urzędu, jeżeli wyniki kontroli mogą dotyczyć jego praw lub obowiązków albo praw lub obowiązków jego małżonka lub osoby pozostającej z nim faktycznie we wspólnym pożyciu, krewnych i powinowatych do drugiego stopnia albo osób związanych z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli. Powody wyłączenia kontrolującego trwają mimo ustania małżeństwa, wspólnego pożycia, przysposobienia, opieki lub kurateli.
2.
Kontrolujący podlega wyłączeniu również w razie zaistnienia w toku kontroli okoliczności mogących wywołać uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności.
3.
O wyłączeniu decyduje jednostka kontrolująca.
§  23.
1.
Kontrolujący dokonują ustaleń stanu faktycznego na podstawie zebranych w toku kontroli dowodów.
2.
Dowodami są w szczególności: dokumenty i inne nośniki informacji, zabezpieczone rzeczy, opinie biegłych, wyniki oględzin, jak również pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.
3.
Zebrane w toku postępowania kontrolnego materiały dowodowe kontrolujący odpowiednio zabezpieczają.
4.
Kontrolujący mogą zabezpieczyć materiały, o których mowa w ust. 3, w szczególności poprzez:
1)
oddanie na przechowanie, za pokwitowaniem, kierownikowi lub upoważnionemu pracownikowi jednostki kontrolowanej;
2)
przechowanie w jednostce kontrolowanej w oddzielnym, zamkniętym pomieszczeniu.
§  24.
1.
W razie potrzeby ustalenia stanu obiektu, innych składników majątkowych albo przebiegu określonych czynności, kontrolujący mogą przeprowadzić oględziny.
2.
Oględziny przeprowadza się w obecności kierownika komórki jednostki kontrolowanej, odpowiedzialnego za obiekt lub składniki majątkowe poddane oględzinom, a w razie jego nieobecności - osoby wyznaczonej przez kierownika jednostki kontrolowanej.
§  25.
1.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości kontrolujących co do treści przedstawionych im w toku kontroli dokumentów zgodność odpisów i wyciągów oraz zestawień i obliczeń sporządzanych na potrzeby kontroli potwierdza kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego upoważniona.
2.
W przypadku odmowy dokonania czynności, o której mowa w ust. 1, kontrolujący sporządzają adnotację w tym zakresie, którą zamieszczają w informacji pokontrolnej, o której mowa w § 27.
§  26.
W razie ujawnienia w toku kontroli okoliczności wskazujących na popełnienie przestępstwa, kontrolujący niezwłocznie zawiadamiają na piśmie kierownika jednostki kontrolującej, który zawiadamia o tym fakcie organ powołany do ścigania przestępstw.
§  27.
1. 67
 W terminie 14 dni od zakończenia kontroli jest sporządzana w formie pisemnej informacja pokontrolna w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach - jeden dla kierownika jednostki kontrolowanej i jeden dla kontrolującego.
2.
Informację pokontrolną podpisują kontrolujący oraz kierownik jednostki kontrolowanej, a w razie jego nieobecności - osoba przez niego upoważniona.
3.
Kierownikowi jednostki kontrolowanej lub osobie pełniącej jego obowiązki przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem informacji pokontrolnej, uzasadnionych zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w informacji pokontrolnej.
4. 68
 W terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji pokontrolnej należy przesłać do jednostki kontrolującej podpisaną przez osobę upoważnioną w jednostce kontrolowanej informację pokontrolną lub zgłosić zastrzeżenia na piśmie.
5.
W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 3, kontrolujący są obowiązani dokonać ich analizy i, w miarę potrzeby, podjąć dodatkowe czynności kontrolne. W przypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń kontrolujący są obowiązani zmienić lub uzupełnić odpowiednią część informacji pokontrolnej.
6.
W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń, w całości lub w części, kontrolujący przekazują na piśmie stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia.
§  28.
1.
Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego upoważniona może odmówić podpisania informacji pokontrolnej, składając, w terminie do 7 dni od dnia jej otrzymania, pisemne wyjaśnienie tej odmowy.
2.
O odmowie podpisania informacji pokontrolnej i złożeniu wyjaśnienia kontrolujący zamieszczają wzmiankę w informacji pokontrolnej.
3.
Odmowa podpisania informacji pokontrolnej przez osobę, o której mowa w ust. 1, nie wstrzymuje podpisania informacji pokontrolnej przez kontrolujących i realizacji ustaleń kontroli.
§  29.
1.
Kierownik jednostki kontrolującej, w razie potrzeby, formułuje zalecenia pokontrolne, które przekazuje kierownikowi jednostki kontrolowanej.
2.
Zalecenia pokontrolne zawierają ocenę kontrolowanej działalności, wynikającą z ustaleń opisanych w informacji pokontrolnej, a także uwagi i wnioski zmierzające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
3.
Kierownik jednostki kontrolowanej jest obowiązany, w terminie wyznaczonym w zaleceniach pokontrolnych, do poinformowania kierownika jednostki kontrolującej o sposobie wykorzystania uwag i wykonania zaleceń pokontrolnych oraz podjętych działaniach lub przyczynach niepodjęcia tych działań.
§  30.
Informacja pokontrolna wraz z zaleceniami pokontrolnymi przechowywana jest z dokumentacją związaną z realizacją projektu, programu lub strategii wykorzystania Funduszu Spójności.
39 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
40 § 12 uchylony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
41 § 12a dodany przez § 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
42 § 13 zmieniony przez § 1 pkt 10 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
43 § 14 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
44 § 14 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
45 § 14 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
46 § 14 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
47 § 14 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
48 § 14 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
49 § 14 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
50 § 15 zmieniony przez § 1 pkt 12 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
51 § 16 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 13 lit. a) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
52 § 16 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 13 lit. b) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
53 § 16 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 13 lit. c) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
54 § 16 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 13 lit. d) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
55 § 16a:

- dodany przez § 1 pkt 14 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 czerwca 2006 r. Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz.U.06.107.729) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 czerwca 2006 r.

56 § 16b dodany przez § 1 pkt 14 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
57 § 16b ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 czerwca 2006 r. Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz.U.06.107.729) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 czerwca 2006 r.
58 § 16b ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 czerwca 2006 r. Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz.U.06.107.729) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 czerwca 2006 r.
59 § 16b ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 czerwca 2006 r. Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz.U.06.107.729) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 czerwca 2006 r.
60 § 16c dodany przez § 1 pkt 14 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
61 § 17 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 15 lit. a) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
62 § 17 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 15 lit. b) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
63 § 18 zmieniony przez § 1 pkt 16 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
64 § 19 zmieniony przez § 1 pkt 16 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
65 § 20 zmieniony przez § 1 pkt 16 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
66 § 21 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 17 rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.
67 § 27 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 9 czerwca 2006 r. Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz.U.06.107.729) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 czerwca 2006 r.

68 § 27 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 18 lit. b) rozporządzenia z dnia 31 października 2005 r. (Dz.U.05.224.1926) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 listopada 2005 r.