Tryb składania i wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektów oraz wzór umowy o dofinansowanie projektów w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006.
Dz.U.2004.270.2682
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI I PRACY1)
z dnia 15 listopada 2004 r.
w sprawie trybu składania i wzoru wniosku o dofinansowanie realizacji projektów oraz wzoru umowy o dofinansowanie projektów w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006
1) Minister Gospodarki i Pracy kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki i Pracy (Dz. U. Nr 134, poz. 1428).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR
Wniosek o dofinansowanie realizacji projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego
WZÓR
Wniosek o dofinansowanie realizacji projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego
ZAŁĄCZNIK Nr 2 1
WZÓR
Umowa nr .......
WZÓR
Umowa nr .......
o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006
Priorytet .......................1
Działanie ........................2
zawarta w .................... w dniu .......................
pomiędzy:
Instytucją Zarządzającą Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna
2004-2006, zwaną dalej "Instytucją", reprezentowaną przez:
..................................... na podstawie załączonego
do umowy pełnomocnictwa / upoważnienia z dnia ................
a
............................................................3,
zwanym dalej "Beneficjentem",
reprezentowanym przez:
................................................. na podstawie
załączonego do umowy pełnomocnictwa z dnia ................. .
Działając na podstawie art. 26 ust. 5 ustawy z dnia
20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116,
poz. 1206, z późn. zm.) Strony postanawiają, co następuje:
§ 1
Ilekroć w niniejszej umowie jest mowa o:
1) Programie - należy przez to rozumieć Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2004-2006, zatwierdzony decyzją Komisji z dnia 29 czerwca 2004 r., będący częścią Podstaw Wsparcia Wspólnoty dla pomocy strukturalnej Wspólnoty w ramach Celu 1 w Rzeczypospolitej Polskiej, a następnie przyjęty rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2004 r. w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006 (Dz. U. Nr 166, poz. 1742);
2) Uzupełnieniu Programu - należy przez to rozumieć Uzupełnienie Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006, przyjęte rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006 (Dz. U. Nr 223, poz. 2259, z późn. zm.);
3) Priorytecie - należy przez to rozumieć .................;4
4) Działaniu - należy przez to rozumieć ...................;5
5) Funduszu - należy przez to rozumieć Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego;
6) dofinansowaniu - należy przez to rozumieć środki pochodzące z Funduszu przekazywane przez Instytucję na rachunek bankowy Beneficjenta;
7) rachunku bankowym Beneficjenta - należy przez to rozumieć wyodrębniony rachunek bankowy nr: .....................................................,
prowadzony w banku ......................................,
którego posiadaczem jest ...............................;6
8) rachunku bankowym Instytucji - należy przez to rozumieć wyodrębniony rachunek Instytucji nr: ..........................................................,
prowadzony w Narodowym Banku Polskim, na którym są gromadzone środki Funduszu, przekazywane przez Instytucję Płatniczą na podstawie porozumienia z dnia ............... zawartego między Instytucją Płatniczą a Instytucją;
9) wydatkach kwalifikowalnych - należy przez to rozumieć wydatki uznane za kwalifikowalne zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28 lipca 2000 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w odniesieniu do warunków, jakie muszą spełniać wydatki na działania współfinansowane z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 193 z 29.07.2000; Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 122) oraz zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 448/2004 z dnia 10 marca 2004 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1685/2000 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w odniesieniu do warunków, jakie muszą spełniać wydatki na działania współfinansowane z funduszy strukturalnych, i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1145/2003 (Dz. Urz. UE L 72 z 11.03.2004; Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 2, str. 3) oraz zgodnie z Uzupełnieniem Programu;
10) rezultatach realizacji projektu - należy przez to rozumieć wskaźniki produktu i rezultatu oraz ich wartości docelowe, zawarte we wniosku o dofinansowanie;
11) wniosku o dofinansowanie - należy przez to rozumieć wniosek o dofinansowanie nr .............................;
12) wniosku o płatność - należy przez to rozumieć wniosek Beneficjenta o płatność, przygotowany według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 22 września 2004 r. w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz. U. Nr 216, poz. 2206, z późn. zm.);
13) sprzęcie ruchomym - należy przez to rozumieć sprzęt, którego zakup stanowi koszt kwalifikowalny zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006.
§ 2
1. Na podstawie rekomendacji z dnia ................, podjętej przez Komitet Sterujący powołany dla Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006 na podstawie art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju, Instytucja przyznaje Beneficjentowi na realizację projektu, szczegółowo określonego we wniosku o dofinansowanie, dofinansowanie w maksymalnej kwocie: .................... PLN (słownie: ......................................................................... złotych), co stanowi ............% wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu.
2. Całkowita wartość projektu wynosi: ........... PLN (słownie: ........................złotych).
3. Całkowite wydatki kwalifikowalne w ramach projektu wynoszą: .......... PLN (słownie: ..................................... złotych).
4. Beneficjent zobowiązuje się do wydatkowania na realizację projektu wkładu własnego w wysokości ............% kosztów kwalifikowalnych projektu, tj. w maksymalnej kwocie: .................... PLN (słownie: .................................. złotych).
5. Beneficjent zobowiązuje się pokryć ze środków własnych wszelkie wydatki niekwalifikowalne w ramach projektu.
§ 3
1. Okres realizacji projektu ustala się następująco:
1) rozpoczęcie realizacji: ...............................;
2) zakończenie realizacji: ............................... .
2. Termin zakończenia realizacji projektu, określony w ust. 1 pkt 2, może zostać przedłużony na uzasadniony wniosek Beneficjenta, złożony zgodnie z § 13 ust. 2.
3. Wydatki poniesione poza okresem realizacji projektu określonym w ust. 1 lub wydatki poniesione poza harmonogramem rzeczowym nie podlegają dofinansowaniu, o którym mowa w § 2.
§ 4
Projekt będzie realizowany zgodnie z zakresem przedmiotowym projektu określonym we wniosku o dofinansowanie.
§ 5
Beneficjent ponosi wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku z realizacją projektu, chyba że przyczyny powstania szkody leżą po stronie Instytucji.
§ 6
1. Dofinansowanie jest przekazywane Beneficjentowi przez Instytucję w formie refundacji wydatków kwalifikowalnych poniesionych przez Beneficjenta na realizację projektu.
2. Refundacja, o której mowa w ust. 1, przekazywana jest Beneficjentowi w formie płatności okresowych i płatności końcowej. Płatność końcowa dokonywana jest w wysokości co najmniej 10 % całkowitej wartości wydatków, o których mowa w § 2 ust. 3.
3. Beneficjent składa wniosek o płatność nie częściej niż raz w miesiącu i nie rzadziej niż raz na kwartał, do 15. dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału (jeżeli w danym kwartale poniósł jakiekolwiek wydatki), pisemnie i na nośniku elektronicznym.
4. Warunkiem przekazania Beneficjentowi dofinansowania jest:
1) przestrzeganie przez Benficjenta zasad dotyczących formy, sposobu przygotowywania i trybu przekazywania wniosku o płatność, określonych w szczególności w § 31-35 rozporządzenia, o którym mowa w § 1 pkt 12;
2) dostępność środków na rachunku Instytucji.
5. Przekazanie płatności okresowych następuje w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia przez Beneficjenta do Instytucji poprawnie przygotowanego wniosku o płatność.
6. W przypadku stwierdzenia braków formalno-rachunkowych w złożonym wniosku o płatność Instytucja wzywa Beneficjenta do jego uzupełnienia, poprawienia lub złożenia dodatkowych wyjaśnień w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni. Nie stanowi podstawy do podjęcia powyższych działań umieszczenie we wniosku o płatność danych innych niż we wniosku o dofinansowanie w odniesieniu do numeru telefonu, faksu i adresu e-mail Beneficjenta lub danych osoby do kontaktu.
7. Niezłożenie przez Beneficjenta żądanych wyjaśnień lub nieusunięcie braków formalno-rachunkowych w wyznaczonym terminie powoduje wstrzymanie dofinansowania.
8. Dofinansowanie jest przekazywane w wysokości procentowego udziału w wydatkach kwalifikowalnych, określonego w § 2 ust. 1.
§ 7
1. Beneficjent oświadcza, że w przypadku projektu nie następuje nakładanie się pomocy z funduszy pomocowych Unii Europejskiej.
2. W przypadku zakupu sprzętu ruchomego Beneficjent oświadcza, że sprzęt ten będzie użytkowany zgodnie z celem określonym we wniosku o dofinansowanie.
§ 8
1. Beneficjent jest zobowiązany do:
1) niezwłocznego informowania Instytucji o zaistniałych nieprawidłowościach lub o zamiarze zaprzestania realizacji projektu;
2) pomiaru wskaźników produktów i rezultatów osiągniętych dzięki realizacji projektu, zgodnie ze wskaźnikami monitoringowymi zamieszczonymi we wniosku o dofinansowanie;
3) sporządzania i przekazywania sprawozdań z realizacji projektu zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w § 1 pkt 12, oraz rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie wzorów sprawozdań sporządzanych w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006 (Dz. U. Nr 58, poz. 403);
4) przekazywania Instytucji wszystkich dokumentów i informacji związanych z realizacją projektu, których Instytucja zażąda w czasie obowiązywania niniejszej umowy.
2. W przypadku stwierdzenia braków formalnych lub nieprawidłowości w przekazanych Instytucji sprawozdaniach, Beneficjent jest zobowiązany do przesłania uzupełnionych sprawozdań w terminie wyznaczonym przez Instytucję, nie krótszym niż 7 dni.
§ 9
1. Beneficjent jest zobowiązany poddać się kontroli w zakresie prawidłowości realizacji projektu dokonywanej przez Instytucję oraz inne podmioty uprawnione do jej przeprowadzenia.
2. Kontrolę przeprowadza się w siedzibie Beneficjenta lub w miejscu realizacji Projektu.
3. Beneficjent jest zobowiązany do przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu w przypadku, gdy całkowita wartość projektu, określona w § 2 ust. 2, przekracza równowartość w złotych 6.000.000 euro7. Koszt przeprowadzenia audytu zewnętrznego jest kosztem kwalifikowalnym.
§ 10
1. Beneficjent jest zobowiązany do przechowywania kompletnej dokumentacji związanej z realizacją projektu do dnia 31 grudnia 2013 r.
2. Instytucja może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 1, informując o tym Beneficjenta na piśmie przed upływem tego terminu.
§ 11
1. Beneficjent jest zobowiązany do:
1) przekazywania Instytucji informacji o wszczynanych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego8, treści ogłoszenia o zamówieniu publicznym, a także, na pisemne żądanie Instytucji, specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przypadku zastosowania trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w którym jest ona sporządzana;
2) udostępniania na żądanie Instytucji lub innych upoważnionych organów dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz regulaminu komisji przetargowej;
3) udostępniania na żądanie Instytucji lub innych upoważnionych organów projektu umowy i projektów aneksów do umowy zawieranej przez Beneficjenta z wykonawcą;
4) przekazywania Instytucji informacji o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przed zawarciem umowy z wykonawcą8;
5) stosowania się do zaleceń zawartych w opinii Instytucji dotyczącej zgodności dokumentów, o których mowa w pkt 1, z zakresem podmiotowym i przedmiotowym wniosku o dofinansowanie;
6) stosowania się do zaleceń zawartych w opinii Instytucji dotyczącej zgodności umowy zawieranej przez Beneficjenta z wykonawcą oraz zgodności aneksów do umowy, ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia w przypadku zastosowania trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w którym jest ona sporządzana;
7) stosowania się do zaleceń zawartych w opinii Instytucji dotyczącej zgodności umowy zawieranej przez Beneficjenta z wykonawcą oraz zgodności aneksów do umowy, z zakresem podmiotowym i przedmiotowym wniosku o dofinansowanie w przypadku zastosowania trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w którym specyfikacja istotnych warunków zamówienia nie jest sporządzana.
2. Beneficjent ma obowiązek dostarczyć Instytucji dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, w terminach umożliwiających sporządzenie opinii i zastosowanie się do zaleceń zawartych w opinii.
3. W przypadku gdy wartość zamówienia na roboty budowlane przekracza równowartość w złotych 10.000.000 euro7 lub gdy wartość zamówienia na dostawy lub usługi przekracza równowartość w złotych 5.000.000 euro7, Beneficjent jest zobowiązany do przekazania Instytucji informacji o wynikach kontroli oraz zaleceniach pokontrolnych Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
4. Instytucja jest uprawniona do opiniowania:
1) dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, w zakresie zgodności podmiotowej i przedmiotowej z wnioskiem o dofinansowanie, w terminie umożliwiającym wniesienie zmian w specyfikacji istotnych warunków zamówienia9;
2) projektu umowy, przed jej podpisaniem, zawieranej przez Beneficjenta z wykonawcą8;
3) aneksów do umowy, o której mowa w pkt 2.
5. W przypadku negatywnej opinii, o której mowa w ust. 4, Instytucja wstrzymuje dofinansowanie do czasu usunięcia przez Beneficjenta stwierdzonych niezgodności.
§ 12
Beneficjent jest zobowiązany do:
1) zapewnienia informowania społeczeństwa o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską, zgodnie z wymogami, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1159/2000 z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i reklamowych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 130 z 30.05.2000; Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 115), oraz z wytycznymi Instytucji;
2) zamieszczenia we wszystkich umowach, które zawiera w związku z realizacją projektu, informacji o udziale Funduszu we współfinansowaniu projektu, flagi Unii Europejskiej oraz logo Programu.
§ 13
1. Zmiany w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem ust. 5.
2. Beneficjent może zgłosić Instytucji zmiany dotyczące realizacji projektu przed ich wprowadzeniem, wyłącznie przed planowanym zakończeniem realizacji projektu i tylko wtedy, gdy nie zachodzą jakiekolwiek nieusunięte braki lub opóźnienia odnośnie do wymaganej sprawozdawczości, z zastrzeżeniem ust. 5.
3. Jeżeli wartość projektu ulegnie zmniejszeniu w stosunku do całkowitej wartości projektu, określonej w § 2 ust. 2, wysokość dofinansowania ulega odpowiedniemu zmniejszeniu z zachowaniem udziału procentowego dofinansowania w wydatkach kwalifikowalnych, określonego w § 2 ust. 1.
4. Jeżeli całkowita wartość projektu ulegnie zwiększeniu w stosunku do całkowitej wartości projektu określonej w § 2 ust. 2, wysokość dofinansowania określona w § 2 ust. 1 nie ulega zmianie.
5. Zmiany zakładanych rezultatów realizacji projektu lub przesunięcia dotyczące kategorii wydatków, dokonywane jeden lub więcej razy w trakcie realizacji projektu, które odnośnie do danego rezultatu lub kategorii wydatku łącznie nie przekroczą 10 % wartości danego rezultatu realizacji projektu lub kategorii wydatku ustalonej we wniosku o dofinansowanie, mogą być dokonane bez zgody Instytucji.
6. Zmiany zakładanych rezultatów realizacji projektu lub przesunięcia dotyczące kategorii wydatków, które przekraczają łącznie 10 %, a nie przekraczają 25 % wartości ustalonej we wniosku o dofinansowanie, wymagają uprzedniej pisemnej zgody Instytucji.
7. Zmiany zakładanych rezultatów realizacji projektu lub przesunięcia dotyczące kategorii wydatków przekraczające 25 % wartości ustalonej we wniosku o dofinansowanie mogą być dokonane po uzyskaniu ponownej rekomendacji projektu przez Komitet Sterujący.
8. W przypadku wystąpienia niezależnych od Beneficjenta okoliczności powodujących konieczność wprowadzenia zmian do projektu, wymagających modyfikacji zapisów niniejszej umowy, strony uzgadniają w umowie zakres zmian, które są niezbędne do zapewnienia prawidłowej realizacji projektu.
9. Beneficjent jest zobowiązany zwrócić dofinansowanie zgodnie z poleceniem zwrotu i w terminie wyznaczonym przez Instytucję (wraz z odsetkami naliczonymi jak dla zaległości podatkowych) w przypadku, gdy w okresie pięciu lat od dnia podpisania umowy projekt ulegnie znaczącej modyfikacji, o której mowa w art. 30 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 161 z 21.06.1999; Polskie wydanie specjalne, t. 14, rozdz. 1, str. 31), zgodnie z poleceniem zwrotu i w terminie wyznaczonym przez Instytucję.
§ 14
1. Niniejsza umowa może zostać rozwiązana w wyniku zgodnej woli Stron.
2. Umowa może zostać rozwiązana na wniosek Beneficjenta, jeżeli zwróci on otrzymane dofinansowanie wraz z odsetkami w wysokości jak dla zaległości podatkowych, naliczanymi od dnia przekazania dofinansowania, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o rozwiązanie umowy. Do zwrotu dofinansowania stosuje się przepisy o finansach publicznych dotyczące zwrotu dotacji.
3. W przypadku gdy wykonanie przez Beneficjenta obowiązków wynikających z umowy jest niemożliwe w wyniku powstania okoliczności, za które Beneficjent nie ponosi odpowiedzialności, umowa niniejsza ulega rozwiązaniu z dniem zaistnienia powyższych okoliczności, chyba że strony dokonały zmian, o których mowa w § 13 ust. 8. W razie wystąpienia powyższych okoliczności powodujących rozwiązanie umowy Beneficjent jest zobowiązany do bezzwłocznego poinformowania o nich Instytucji na piśmie oraz do ich udokumentowania. Rozwiązanie umowy nie zwalnia Beneficjenta z obowiązku zwrotu kwoty otrzymanego dofinansowania wraz z odsetkami jak dla zaległości podatkowych, jeżeli środki te zostały wydatkowane przez niego niezgodnie z przeznaczeniem, bez zachowania obowiązujących procedur lub też pobrane w sposób nienależyty albo w nadmiernej wysokości, jak również w innych przypadkach wskazanych w umowie.
4. Instytucja może rozwiązać niniejszą umowę z zachowaniem jednomiesięcznego terminu wypowiedzenia, jeżeli Beneficjent:
1) nie rozpoczął realizacji projektu w terminie 3 miesięcy od ustalonego w § 3 ust. 1 pkt 1 dnia rozpoczęcia realizacji projektu, z przyczyn przez siebie zawinionych;
2) zaprzestał realizacji projektu lub realizuje go w sposób niezgodny z niniejszą umową;
3) odmówił poddania się kontroli lub audytowi uprawnionych instytucji lub też uniemożliwił bądź utrudniał ich przeprowadzenie;
4) przedstawił sprawozdania, które nie odpowiadają stanowi faktycznemu;
5) w związku z realizacją niniejszej umowy naruszył przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późn. zm.) w przypadku, gdy stosowanie tych przepisów jest obowiązkowe;
6) dopuścił się nieprawidłowości finansowych oraz nie usunął ich przyczyn i skutków;
7) w celu uzyskania dofinansowania przedstawił fałszywe lub niepełne oświadczenia lub dokumenty;
8) nie poinformował Instytucji o zaistnieniu okoliczności, o których Instytucja ta powinna być informowana przez Beneficjenta zgodnie z treścią umowy.
5. Instytucja może rozwiązać niniejszą umowę bez wypowiedzenia, jeżeli Beneficjent:
1) w terminie określonym przez Instytucję nie usunął stwierdzonych nieprawidłowości;
2) nie dopełnił co najmniej jednego z obowiązków, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1 i 4, ust. 2 i § 11 ust. 1 i 2;
3) nie dopełnił, pomimo pisemnego wezwania przez Instytucję, obowiązku, o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt 3;
4) nie usunął, po powtórnym wezwaniu Instytucji, niezgodności, które były przyczyną negatywnej opinii Instytucji, o której mowa w § 11 ust. 5.
6. W przypadku rozwiązania umowy z przyczyn, o których mowa w ust. 4 i 5, Beneficjent jest zobowiązany do zwrotu otrzymanego dofinansowania wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych od dnia przekazania dofinansowania do dnia jego zwrotu w terminie wyznaczonym przez Instytucję na rachunek przez nią wskazany.
7. Niezależnie od przyczyny rozwiązania umowy Beneficjent zobowiązany jest do przedstawienia sprawozdania końcowego z realizacji projektu oraz do archiwizowania dokumentacji związanej z jego realizacją, zgodnie z § 10.
§ 15
1. W celu rozstrzygnięcia sporów strony powołują Komisję Arbitrażową.
2. Komisja Arbitrażowa składa się z trzech członków. Każda ze stron umowy wyznacza po jednym członku, a następnie wybrani członkowie Komisji Arbitrażowej wybierają wspólnie trzeciego arbitra, który przewodniczy Komisji.
3. Komisja Arbitrażowa podejmuje postanowienia w drodze uchwały większością głosów w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia jej powołania.
4. Strony zobowiązują się przestrzegać postanowień Komisji Arbitrażowej.
§ 16
Wszelka korespondencja pomiędzy Stronami powinna być przesyłana na poniższe adresy:
Instytucja:
..............................................................
Beneficjent:
..............................................................
§ 17
Niniejsza umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Beneficjent, a dwa Instytucja.
§ 18
Załącznikami do umowy są:
1) wniosek o dofinansowanie;
2) potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia upoważnienia/pełnomocnictwa do reprezentowania Instytucji;
3) potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia upoważnienia/pełnomocnictwa do reprezentowania Beneficjenta.
Instytucja Beneficjent
.......................... .......................
(podpis osoby (podpis osoby
reprezentującej, data) reprezentującej, data)
______
1 Należy wpisać numer i nazwę Priorytetu.
2 Należy wpisać numer i nazwę Działania.
3 Należy wpisać nazwę Beneficjenta.
4 Należy wpisać nazwę i numer Priorytetu.
5 Należy wpisać nazwę i numer Działania.
6 W pkt 7 można wpisać więcej niż jeden rachunek bankowy; w takim przypadku dane dotyczące poszczególnych rachunków wpisuje się po myślnikach, łączy się słowem "lub", a na koniec punktu dodaje się sformułowanie: "- w zależności od tego, które z nich zostaną wskazane we wniosku Beneficjenta o płatność jako rachunki właściwe do dokonania refundacji;".
7 Do przeliczenia tej kwoty stosuje się kurs NBP z dnia złożenia wniosku o dofinansowanie.
8 Nie dotyczy przypadku, gdy postępowanie zostało rozstrzygnięte przed datą podpisania niniejszej umowy.
9 Nie dotyczy przypadku, gdy termin składania ofert upłynął przed datą podpisania niniejszej umowy.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »