Rozdział 3 - Zasady ewidencjonowania i archiwizacji transakcji - Tryb i warunki postępowania domów maklerskich i banków prowadzących działalność maklerską oraz banków prowadzących rachunki papierów wartościowych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1998.163.1159
Akt utracił moc Wersja od: 30 grudnia 1998 r.
Rozdział III
Zasady ewidencjonowania i archiwizacji transakcji
Zasady ewidencjonowania i archiwizacji transakcji
§ 55.
Dom maklerski przechowuje przez okres co najmniej 5 lat formularze złożonych przez klientów zleceń i zapisów, zawartych z klientami umów o świadczenie usług brokerskich i innych umów w zakresie usług świadczonych przez dom maklerski, dokumentów udzielonych pełnomocnictw, potwierdzeń zawartych transakcji oraz rejestrów sesji.§ 56.
1.
Dom maklerski prowadzi ewidencje wszystkich transakcji zawieranych w obrocie papierami wartościowymi.2.
W celu ewidencji transakcji dom maklerski sporządza następujące dokumenty:1)
zestawienie zawartych w danym dniu transakcji, z wyszczególnieniem, czy transakcja była zawarta na rachunek:a)
klienta,b)
klienta, ale poza sesją,c)
własny,d)
własny, ale w związku z wykonywaniem czynności, o których mowa w § 37 ust. 1,e)
własny w związku z wykonywaniem czynności, o których mowa w § 37 ust. 1, ale bezpośrednio z dającym zlecenie,2)
dzienne zestawienie zleceń przyjętych od klientów,3)
kopie dokumentów potwierdzających zawarcie i rozliczenie transakcji.3.
Dom maklerski prowadzi odrębne rejestry:1)
zleceń zawierających klauzulę umożliwiającą wystawianie na ich podstawie więcej niż jednego zlecenia brokerskiego,2)
ofert złożonych na rynku na rachunek własny, ale w związku z wykonywaniem czynności, o których mowa w § 37 ust. 1.4.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, dom maklerski przechowuje przez okres co najmniej 5 lat. Dokumenty te mogą być przechowywane na magnetycznych lub optycznych nośnikach informacji.5.
Dom maklerski jest obowiązany do zapewnienia odpowiednich warunków przechowywania dokumentów, o których mowa w ust. 2 i 3, w szczególności zabezpieczenia ich przed dostępem osób niepowołanych.§ 57.
Dom maklerski utrwala dyspozycje, o których mowa w § 22 ust. 1, na magnetycznych lub optycznych nośnikach informacji. Nośniki te przechowywane są przez okres co najmniej 5 lat.§ 58.
Bank prowadzący rachunki papierów wartościowych przechowuje przez okres co najmniej 5 lat formularze umów zawartych z klientami, dokumenty pełnomocnictw oraz innych umów.§ 59.
W przypadku umów oraz dokumentów pełnomocnictw, o których mowa w rozdziale niniejszym, okres 5 lat biegnie od dnia rozwiązania umowy lub ustania pełnomocnictwa.