§ 7. - Tryb doprowadzania osób w stanie nietrzeźwości, organizacja izb wytrzeźwień i zakres opieki zdrowotnej oraz zasady ustalania opłat związanych z doprowadzeniem i pobytem w izbie wytrzeźwień.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.129.611

Akt utracił moc
Wersja od: 8 listopada 1996 r.
§  7.
1.
Praca w izbie przy przyjmowaniu i obsłudze osób w stanie nietrzeźwości jest organizowana według systemu zmianowego.
2.
W skład zmiany wchodzą:
1)
kierownik zmiany lub inny wyznaczony przez dyrektora izby pracownik, jako odpowiedzialny za działalność izby w trakcie zmiany,
2)
lekarz lub felczer,
3)
depozytariusz (pracownik przyjmujący depozyty),
4)
opiekun zmiany (sanitariusz, sanitariuszka),
5)
porządkowy.
3.
Dyrektor izby może, w zależności od potrzeb, zwiększyć określony w ust. 2 skład zmiany, a w przypadku izb posiadających nie więcej niż 30 łóżek - zmniejszyć skład zmiany, z tym że w skład zmiany musi wchodzić lekarz lub felczer.
4.
Czynności związane z przyjęciem kobiet do izby oraz bezpośrednią opieką nad nimi w czasie pobytu w izbie może wykonywać tylko żeński personel izby. Nie dotyczy to opieki medycznej.
5.
Z przebiegu pracy w czasie zmiany osoba, o której mowa w ust. 2 pkt 1, sporządza w książce raportów - raport, z podaniem imiennego składu zmiany. Książka raportów powinna posiadać ponumerowane strony.