Rozdział 13 - Przepisy przejściowe, dostosowujące i przepis końcowy - Transport materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1715

Akt obowiązujący
Wersja od: 17 sierpnia 2022 r.

Rozdział  13

Przepisy przejściowe, dostosowujące i przepis końcowy

1. 
Szkolenia z zakresu bezpiecznego transportu materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną przeprowadzone na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność przez okres odpowiadający terminowi ważności danego szkolenia.
2. 
Uprawnienia instruktorów uzyskane przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy zachowują ważność przez okres, na jaki zostały wydane, jednak nie dłużej niż przez 3 miesiące od dnia jej wejścia w życie.
3. 
Osoba niewpisana do wykazu nadawców, o którym mowa w art. 18 ust. 1, może wykonywać czynności nadawcy na podstawie przepisów dotychczasowych nie dłużej niż przez 3 miesiące od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
4. 
Wyznaczony operator pocztowy opracuje po raz pierwszy procedury, sposoby i metody, o których mowa w art. 19 ust. 1, i przekaże je Prezesowi Urzędu do zatwierdzenia w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
5. 
Podmiot, o którym mowa w art. 33 ust. 1, opracuje po raz pierwszy plan ochrony materiałów niebezpiecznych wysokiego ryzyka w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
6. 
Zgody wydane na podstawie art. 153a ustawy zmienianej w art. 50 w brzmieniu dotychczasowym zachowują ważność na loty wskazane w tych zgodach.
7. 
Do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy na podstawie art. 153a ustawy zmienianej w art. 50 w brzmieniu dotychczasowym stosuje się przepisy dotychczasowe.
8. 
Wnioski o wydanie zgody, o której mowa w art. 153a ustawy zmienianej w art. 50 w brzmieniu dotychczasowym, złożone po dniu 30 września 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
1. 
W latach 2022-2031 maksymalny limit wydatków budżetu państwa będący skutkiem finansowym ustawy wynosi 3 502 361,70 zł, z czego w:
1)
2022 r. - 144 534,57 zł;
2)
2023 r. - 346 882,97 zł;
3)
2024 r. - 376 368,02 zł;
4)
2025 r. - 376 368,02 zł;
5)
2026 r. - 376 368,02 zł;
6)
2027 r. - 376 368,02 zł;
7)
2028 r. - 376 368,02 zł;
8)
2029 r. - 376 368,02 zł;
9)
2030 r. - 376 368,02 zł;
10)
2031 r. - 376 368,02 zł.
2. 
W przypadku przekroczenia lub zagrożenia przekroczenia przyjętego na dany rok budżetowy maksymalnego limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, zostaną zastosowane mechanizmy korygujące polegające na racjonalizacji wykonywania działań przy jednoczesnym zapewnieniu właściwego poziomu bezpieczeństwa transportu materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną.
3. 
Organem właściwym do monitorowania wykorzystania limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz wdrożenia mechanizmów korygujących, o których mowa w ust. 2, jest Prezes Urzędu.

Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 października 2022 r., z wyjątkiem art. 51 i art. 52, które wchodzą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.