Rozdział 4 - Dokumentowanie wyników kontroli i postępowania przed stałym polubownym sądem konsumenckim - Szczegółowy tryb postępowania organów Inspekcji Handlowej, wzór legitymacji służbowej pracowników Inspekcji oraz tryb wydawania i wymiany legitymacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.39.356

Akt utracił moc
Wersja od: 16 kwietnia 2002 r.

Rozdział  4

Dokumentowanie wyników kontroli i postępowania przed stałym polubownym sądem konsumenckim

§  9. 
1. 
Wyniki kontroli inspektor dokumentuje w protokole kontroli, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. 
Inspektor jest obowiązany zapoznać kontrolowanego lub jego przedstawiciela z treścią protokołu.
3. 
Protokół podpisuje inspektor oraz kontrolowany lub jego przedstawiciel, w którego obecności przeprowadzono kontrolę.
4. 
O braku uwag do protokołu należy uczynić adnotację w protokole.
5. 
Jeden egzemplarz protokołu przekazuje się, za pokwitowaniem, kontrolowanemu lub jego przedstawicielowi, w którego obecności przeprowadzono kontrolę, a drugi pozostawia się w aktach sprawy.
6. 
W razie odmowy podpisania lub odbioru protokołu inspektor sporządzający protokół powinien uczynić o tym adnotację w protokole, podając, jeżeli jest to możliwe, przyczynę odmowy.
§  10. 
1. 
W przypadku dokonania oględzin lub przeprowadzenia innych dowodów inspektor sporządza odrębne protokoły. Przepisy § 9 stosuje się odpowiednio.
2.  
O sporządzeniu odrębnego protokołu należy uczynić adnotację w protokole kontroli.
3. 
Wzór protokołu oględzin stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  11. 
Wyniki kontroli uproszczonej inspektor dokumentuje przez sporządzenie raportu służbowego z kontroli uproszczonej, który powinien zawierać:
1)
czas trwania kontroli uproszczonej,
2)
imię i nazwisko, stanowisko służbowe oraz numer legitymacji służbowej inspektora przeprowadzającego kontrolę uproszczoną,
3)
dane identyfikujące kontrolowanego,
4)
opis stanu faktycznego stwierdzonego w wyniku kontroli uproszczonej,
5)
własnoręczny podpis inspektora.
§  12. 
Inspektor może, z urzędu lub na wniosek kontrolowanego, prostować błędy pisarskie i rachunkowe lub inne oczywiste pomyłki w protokole kontroli, odrębnym protokole, o którym mowa w § 10 ust. 1, oraz w raporcie służbowym, o którym mowa w § 11.
§  13. 
Postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim dokumentuje się przez sporządzenie protokołu rozprawy, którego wzór określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.