Rozdział 4 - Dokumentowanie wyników kontroli i postępowania przed stałym polubownym sądem konsumenckim - Szczegółowy tryb postępowania organów Inspekcji Handlowej, wzór legitymacji służbowej pracowników Inspekcji oraz tryb wydawania i wymiany legitymacji.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2002.39.356
Akt utracił moc Wersja od: 16 kwietnia 2002 r.
Rozdział 4
Dokumentowanie wyników kontroli i postępowania przed stałym polubownym sądem konsumenckim
Dokumentowanie wyników kontroli i postępowania przed stałym polubownym sądem konsumenckim
§ 9.
1.
Wyniki kontroli inspektor dokumentuje w protokole kontroli, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.2.
Inspektor jest obowiązany zapoznać kontrolowanego lub jego przedstawiciela z treścią protokołu.3.
Protokół podpisuje inspektor oraz kontrolowany lub jego przedstawiciel, w którego obecności przeprowadzono kontrolę.4.
O braku uwag do protokołu należy uczynić adnotację w protokole.5.
Jeden egzemplarz protokołu przekazuje się, za pokwitowaniem, kontrolowanemu lub jego przedstawicielowi, w którego obecności przeprowadzono kontrolę, a drugi pozostawia się w aktach sprawy.6.
W razie odmowy podpisania lub odbioru protokołu inspektor sporządzający protokół powinien uczynić o tym adnotację w protokole, podając, jeżeli jest to możliwe, przyczynę odmowy.§ 10.
1.
W przypadku dokonania oględzin lub przeprowadzenia innych dowodów inspektor sporządza odrębne protokoły. Przepisy § 9 stosuje się odpowiednio.2.
O sporządzeniu odrębnego protokołu należy uczynić adnotację w protokole kontroli.3.
Wzór protokołu oględzin stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.§ 11.
Wyniki kontroli uproszczonej inspektor dokumentuje przez sporządzenie raportu służbowego z kontroli uproszczonej, który powinien zawierać:1)
czas trwania kontroli uproszczonej,2)
imię i nazwisko, stanowisko służbowe oraz numer legitymacji służbowej inspektora przeprowadzającego kontrolę uproszczoną,3)
dane identyfikujące kontrolowanego,4)
opis stanu faktycznego stwierdzonego w wyniku kontroli uproszczonej,5)
własnoręczny podpis inspektora.§ 12.
Inspektor może, z urzędu lub na wniosek kontrolowanego, prostować błędy pisarskie i rachunkowe lub inne oczywiste pomyłki w protokole kontroli, odrębnym protokole, o którym mowa w § 10 ust. 1, oraz w raporcie służbowym, o którym mowa w § 11.§ 13.
Postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim dokumentuje się przez sporządzenie protokołu rozprawy, którego wzór określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.