Rozdział 7 - Wykonywanie budżetu państwa z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa - Szczegółowy sposób wykonywania budżetu państwa.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.245.1637

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 2012 r.

Rozdział  7

Wykonywanie budżetu państwa z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa

§  17.
1.
Roczny harmonogram realizacji wydatków, o którym mowa w § 8 ust. 1, zapotrzebowania, o których mowa w § 5 ust. 1 i § 8 ust. 2 i 6, informację, o której mowa w § 8 ust. 4, plany finansowe, sprawozdania budżetowe, w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów, składane są w formie elektronicznej, z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa.
2.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy dokumentów budżetu środków europejskich.
3.
Minister Finansów zatwierdza roczny harmonogram realizacji wydatków, limity miesięczne i dzienne, o których mowa w § 8 ust. 1, oraz zapotrzebowania, o których mowa w § 8 ust. 6, w formie elektronicznej, z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa.
§  18.
1.
Dokumenty, o których mowa w § 17 ust. 1, podpisywane są podpisem elektronicznym przez uprawnione osoby.
2.
Kierownik jednostki może upoważnić osoby do złożenia podpisu w jego imieniu pod dokumentami, o których mowa w § 17 ust. 1.
3.
W Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa dopuszcza się stosowanie wyłącznie podpisu elektronicznego z zastosowaniem certyfikatów wydanych przez Narodowy Bank Polski z wykorzystaniem urządzeń wskazanych przez Narodowy Bank Polski w ramach świadczenia usługi obsługi rachunków bankowych.
4.
W przypadku wystąpienia braku możliwości terminowego przekazania dokumentów, o których mowa w § 17 ust. 1, w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa spowodowanego jego awarią, Ministerstwo Finansów przekaże informację o nowych terminach przekazania poszczególnych dokumentów, z zastrzeżeniem ust. 6.
5.
Informacja, o której mowa w ust. 4, przekazana zostanie w formie komunikatu umieszczonego na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
6.
Jeżeli z powodu awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa nie jest możliwe złożenie rocznego harmonogramu realizacji wydatków oraz zapotrzebowań na środki na wydatki, dokumenty te należy przekazać w formie papierowej. Po usunięciu awarii dysponenci środków budżetu państwa przekazują niezwłocznie dokumenty za pomocą Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa.