§ 9. - Szczegółowy sposób i tryb przeprowadzania konkursów na stanowisko asystenta prokuratora.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.235.1728

Akt utracił moc
Wersja od: 18 grudnia 2007 r.
§  9.
1.
Pisemny test trwa 60 minut i składa się z 50 pytań testowych jednokrotnego wyboru. Za każdą prawidłową odpowiedź na pytanie testowe komisja przyznaje 1 punkt.
2.
Pytania testowe wraz z wykazem prawidłowych odpowiedzi przygotowuje i przechowuje, w sposób uwzględniający konieczność ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym ujawnieniem, prokurator organizujący konkurs.
3.
Pisemny test przeprowadza się w wydzielonej sali, w warunkach zapewniających kandydatom samodzielną pracę; w sali - poza zdającymi - mogą być obecni tylko członkowie komisji. Opuszczenie sali w trakcie konkursu dopuszczalne jest w wyjątkowych przypadkach, pod nadzorem członka komisji wskazanego przez przewodniczącego.
4.
Prace konkursowe oznacza się indywidualnym kodem. Każdy kandydat otrzymuje wylosowaną przez siebie kopertę, na której widnieje numer kodu. Numer kodu kandydat wpisuje w prawym górnym rogu na pierwszej stronie testu. W kopercie umieszczona jest czysta kartka, na której kandydat zapisuje swoje imię i nazwisko, umieszcza ją z powrotem w kopercie, zakleja i przed przystąpieniem do rozwiązywania testu oddaje członkowi komisji. Koperty - do czasu rozkodowania prac - przechowuje przewodniczący komisji. Prace są rozkodowywane po ich sprawdzeniu.
5.
Do czasu ogłoszenia wyników pisemnego testu przewodniczący komisji przechowuje prace konkursowe w kancelarii tajnej właściwej prokuratury, z wyłączeniem czasu niezbędnego do przeprowadzenia konkursu oraz sprawdzenia prac. Komisja sprawdza pisemny test niezwłocznie po jego zakończeniu, w siedzibie komisji, przy czym każda praca podlega sprawdzeniu przez dwóch członków komisji. Otwarcie koperty z odpowiedziami do testu następuje komisyjnie po zakończeniu części pisemnej konkursu.
6.
Umiejętność posługiwania się komputerem przez kandydata ocenia się w szczególności po wyszukaniu przez kandydata przy użyciu komputera w sieci globalnej lub programie prawniczym informacji na wybrany przez przewodniczącego komisji temat oraz po utworzeniu przez kandydata, przy użyciu komputerowych aplikacji biurowych, dokumentu tekstowego. Każdy z członków komisji ocenia umiejętności kandydata w zakresie praktycznego posługiwania się komputerem w skali od 0 do 2 punktów.
7.
Punkty uzyskane w drugim etapie sumuje się. Maksymalna liczba punktów wynosi 60.