Rozdział 6 - Dokumentacja konsolidacyjna - Szczegółowe zasady sporządzania przez jednostki inne niż banki i zakłady ubezpieczeń sprawozdania finansowego jednostek powiązanych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.152.1729

Akt utracił moc
Wersja od: 28 grudnia 2001 r.

Rozdział  6

Dokumentacja konsolidacyjna

§  19. 
1. 
Podstawą do sporządzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego jest dokumentacja konsolidacyjna, obejmująca w szczególności:
1)
sprawozdania finansowe jednostek powiązanych, w tym:
a)
podstawowe (oryginalne) sprawozdania finansowe jednostek powiązanych,
b)
sprawozdania finansowe jednostek podporządkowanych dostosowane do zasad (polityki) rachunkowości obowiązujących przy konsolidacji,
c)
sprawozdania finansowe jednostek podporządkowanych przeliczane na walutę polską,
2)
wszelkie korekty i wyłączenia dokonywane podczas konsolidacji, niezbędne do sporządzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego,
3)
obliczenia wartości godziwej aktywów netto jednostek podporządkowanych,
4)
obliczenia wartości firmy oraz ujemnej wartości firmy i ich odpisów, w tym korygujących,
5)
obliczenia kapitałów mniejszości,
6)
obliczenia różnic kursowych z przeliczenia sprawozdań finansowych jednostek podporządkowanych.
2. 
Jednostka dominująca obowiązana jest do sporządzania i aktualizacji dokumentacji konsolidacyjnej.
3. 
Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do znaczącego inwestora.