Rozdział 6 - Rodzaje liter i cyfr znaków przynależności państwowej i znaków rejestracyjnych - Szczegółowe zasady prowadzenia rejestru cywilnych statków powietrznych oraz znaki i napisy na statkach powietrznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.109.1034

Akt utracił moc
Wersja od: 27 czerwca 2003 r.

Rozdział  6

Rodzaje liter i cyfr znaków przynależności państwowej i znaków rejestracyjnych

§  20.
1.
Do oznakowania statków powietrznych używa się dużych liter alfabetu łacińskiego i cyfr arabskich. Litery i cyfry powinny być proste, bez ozdób.
2.
Szerokość każdej litery lub cyfry (oprócz litery I, M, W i cyfry 1) i długość poziomej kreski powinna stanowić 4/6 wysokości litery lub cyfry; szerokość litery I powinna stanowić 1/6 wysokości litery, szerokość litery M - 5/6 wysokości litery, szerokość litery W - 6/6 wysokości litery, szerokość cyfry 1 - 2/6 wysokości cyfry. Wysokość liter i cyfr powinna być jednakowa.
3.
Litery, cyfry i kreski poziome powinny być wykonane pełnymi liniami i posiadać kolor wyraźnie kontrastujący z kolorem tła. Grubość linii powinna wynosić 1/6 wysokości litery lub cyfry.
4.
Każda litera i cyfra powinna być oddzielona od innej poprzedniej lub następnej odstępem nie mniejszym niż 1/4 szerokości litery lub cyfry. Kreska pozioma powinna być w tym zakresie traktowana jak litera lub cyfra.
§  21.
1.
Statek powietrzny (z wyjątkiem szybowców, motoszybowców i spadochronów ratowniczych) posiada tabliczkę tożsamości z uwidocznionym na niej co najmniej znakiem rozpoznawczym.
2.
Napis na tabliczce powinien być wyryty do głębokości nie mniejszej niż 1 mm; wysokość znaków napisu powinna wynosić co najmniej 15 mm.
3.
Tabliczka powinna być wykonana z materiału ognioodpornego o odpowiednich własnościach fizycznych i umocowana na statku powietrznym w miejscu dobrze widocznym w pobliżu głównego wejścia.
4.
W uzasadnionych przypadkach Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego może zwolnić z wymogu określonego w ust. 1.