§ 5. - Szczegółowe zasady prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji, w tym do służby w oddziałach prewencji Policji osób, które nie posiadają wykształcenia średniego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.50.515

Akt utracił moc
Wersja od: 2 czerwca 1999 r.
§  5.
1.
Postępowanie kwalifikacyjne składa się z następujących etapów:
1)
rozmowy przedstawiciela komórki organizacyjnej właściwej w sprawach osobowych z osobą ubiegającą się o przyjęcie, w celu ustalenia jej wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i specjalistycznych, dotychczasowego zatrudnienia, jak też motywów podjęcia służby,
2)
egzaminu sprawności fizycznej, w celu określenia stopnia sprawności fizycznej osoby ubiegającej się o przyjęcie, przygotowanego według kryteriów określonych przez Komendanta Głównego Policji,
3)
testów psychologicznych określających predyspozycje intelektualne i osobowościowe osób ubiegających się o przyjęcie, w celu ich porównania z wynikami uzyskanymi przez innych ubiegających się o przyjęcie do tej samej jednostki Policji, a w razie potrzeby - testów pedagogicznych i symulacji, przygotowanych według kryteriów określonych przez Komendanta Głównego Policji,
4)
potwierdzenia danych osobowych osoby ubiegającej się o przyjęcie, jej małżonka oraz konkubenta (konkubiny) lub osoby o takim charakterze pozostającej we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą ubiegającą się o przyjęcie, a także ich rodziców, rodzeństwa i dzieci,
5)
skierowania do właściwej komisji lekarskiej podległej Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, w celu ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w formacjach uzbrojonych.
2.
Informacje uzyskane w trakcie postępowania kwalifikacyjnego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, wpisuje się do kwestionariusza osoby ubiegającej się o przyjęcie do służby w Policji. Wzór kwestionariusza stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.