Szczegółowe zasady organizacyjnego i finansowego wydzielenia działalności maklerskiej banku.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1998.146.950
Akt utracił moc Wersja od: 7 grudnia 1998 r.
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 24 listopada 1998 r.
w sprawie szczegółowych zasad organizacyjnego i finansowego wydzielenia działalności maklerskiej banku.
Na podstawie art. 60 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715) zarządza się, co następuje:
Bank, który uzyskał zezwolenie Komisji Papierów Wartościowych i Giełd na prowadzenie działalności maklerskiej oraz prowadzący działalność, o której mowa w art. 30 ust. 4-6 i art. 31 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715), prowadzi tę działalność wyłącznie w ramach wydzielonego organizacyjnie i finansowo biura maklerskiego.
Biuro maklerskie prowadzi działalność, o której mowa w § 1, jako oddział banku lub jako inna jednostka organizacyjna banku działająca na zasadach oddziału banku.
1.
Biuro maklerskie powinno posiadać odrębne pomieszczenia, stanowiska wraz z wyposażeniem, urządzenia i numery telekomunikacyjne identyfikowalne pod nazwą biura maklerskiego.2.
Biuro maklerskie nie może wykonywać żadnych czynności w zakresie swojej działalności w pomieszczeniach i na stanowiskach oraz przy użyciu urządzeń innych od tych, które wydzielono pod nazwą biura maklerskiego.3.
Bank nie może wykonywać żadnej innej działalności, poza określoną w § 1, w pomieszczeniach i na stanowiskach lub przy użyciu urządzeń wydzielonych dla biura maklerskiego.1.
Czynności związane z prowadzeniem działalności, o której mowa w § 1, mogą wykonywać wyłącznie pracownicy zatrudnieni w biurze maklerskim lub osoby pozostające z biurem maklerskim w stosunku zlecenia lub w innym stosunku prawnym o podobnym charakterze.2.
Informatyczne systemy lub podsystemy przetwarzania danych w zakresie działalności biura maklerskiego powinny być wydzielone lub zabezpieczone w taki sposób, aby uniemożliwić dostęp do tych danych osobom nieupoważnionym.1.
Biuro maklerskie samodzielnie przechowuje i archiwizuje dokumenty związane z jego działalnością. Dokumenty mogą być przechowywane i archiwizowane w pomieszczeniach banku, pod warunkiem wydzielenia archiwum biura maklerskiego z archiwum banku.2.
Osoby wykonujące czynności przechowywania i archiwizacji dokumentów, o których mowa w ust. 1, działają na podstawie umowy zawartej z biurem maklerskim.
Przepisy § 3-5 stosuje się również w przypadku prowadzenia punktów obsługi klientów oraz innych jednostek organizacyjnych biura maklerskiego w pomieszczeniach innych podmiotów.
Bank opracowuje i wdraża pisemne procedury regulujące zasady przepływu informacji, w tym także informacji poufnych, między biurem maklerskim a bankiem, a także zapewniające bezpieczeństwo danych, których ujawnienie mogłoby naruszyć interes uczestników publicznego obrotu papierami wartościowymi.
1.
Biuro maklerskie prowadzi odrębnie księgi rachunkowe dotyczące jego działalności.2.
Biuro maklerskie ewidencjonuje wszystkie przychody i koszty oraz zyski i straty związane z jego działalnością, w tym również koszty działania punktów obsługi klientów oraz innych jednostek organizacyjnych biura.3.
Biuro maklerskie sporządza samodzielne sprawozdania finansowe w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów.
Biuro maklerskie rozlicza się z bankiem z przychodów i kosztów oraz z zysków i strat wyłącznie wynikiem finansowym.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (3)
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (2)
- Zmiana ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o dopłatach do oprocentowania niektórych kredytów bankowych, ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi, ustawy - Ordynacja podatkowa, ustawy o finansach publicznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych - w związku z dostosowaniem do prawa Unii Europejskiej.
- Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi.