Szczegółowe zasady i warunki udzielania i cofania zezwolenia na założenie publicznej szkoły artystycznej przez osobę prawną lub fizyczną.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.32.188

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1999 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 17 marca 1997 r.
w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie publicznej szkoły artystycznej przez osobę prawną lub fizyczną. *

Na podstawie art. 58 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153) zarządza się, co następuje:
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
szkole - należy przez to rozumieć publiczną szkołę artystyczną,
2)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153),
3)
założycielu - należy przez to rozumieć osobę prawną (z wyjątkiem gminy i związku komunalnego) lub osobę fizyczną.
1.
Założyciel składa wniosek o zezwolenie na założenie szkoły do Ministra Kultury i Sztuki. Wniosek powinien zawierać:
1)
oznaczenie założyciela szkoły, jego miejsca zamieszkania lub siedziby,
2)
określenie typu szkoły, zawodów lub profili zawodowych, w jakich szkoła będzie kształcić, rozmiarów kształcenia oraz datę rozpoczęcia funkcjonowania szkoły,
3)
wskazanie siedziby szkoły.
2.
Do wniosku załącza się:
1)
projekt aktu założycielskiego szkoły,
2)
projekt statutu szkoły,
3)
wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia, wraz z informacją o ich kwalifikacjach,
4)
informację o warunkach lokalowych szkoły i jej wyposażeniu w pomoce dydaktyczne oraz sprzęt niezbędny do pełnej realizacji zadań statutowych,
5)
opinię straży pożarnej i stacji sanitarno-epidemiologicznej o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku szkoły i najbliższym otoczeniu,
6)
zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły, w tym kadrowych i organizacyjnych dla realizacji programu nauczania i innych zadań statutowych, a także zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych.
3.
Osoba prawna dołącza do wniosku kopię statutu lub innego dokumentu stanowiącego podstawę jej funkcjonowania oraz wskazuje organ uprawniony do prowadzenia w imieniu założyciela spraw szkoły, a osoba fizyczna - udokumentowane dane personalno-adresowe (wypis z dowodu osobistego) oraz zaświadczenie o niekaralności.
Zezwolenie na założenie szkoły jest udzielane, jeżeli:
1)
projekt aktu założycielskiego i projekt statutu są zgodne z przepisami ustawy i aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie,
2)
szkoła ma powstać w województwie, w którym nie istnieje jeszcze ten typ szkoły, a jej utworzenie będzie stanowiło korzystne uzupełnienie sieci szkół artystycznych w regionie lub w kraju,
3)
proponowany zawód lub profil kształcenia w szkole jest zgodny z obowiązującą klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego,
4)
wniosek zostanie pozytywnie zaopiniowany przez wojewódzki urząd pracy co do zgodności proponowanego zawodu lub profilu kształcenia zawodowego z potrzebami województwa lub regionu,
5)
nauczyciele posiadają odpowiednie kwalifikacje,
6)
założyciel zapewnił odpowiednie warunki lokalowe, organizacyjne oraz warunki bezpieczeństwa i higieny,
7)
założyciel zapewnił wyposażenie w odpowiednie dla danego typu szkoły sprzęt i pomoce naukowe.
1.
Zezwolenie na założenie szkoły lub jego odmowa następuje w drodze decyzji administracyjnej.
2.
Zezwolenie wydaje się na czas nie określony.
3.
Minister Kultury i Sztuki prowadzi rejestr wydanych zezwoleń.
Zezwolenie określa:
1)
założyciela i jego siedzibę lub adres,
2)
nazwę szkoły i jej adres,
3)
typ szkoły, zawód lub profil kształcenia zawodowego,
4)
termin rozpoczęcia działalności szkoły,
5)
ogólną liczbę uczniów w pełnym cyklu kształcenia.
1.
Zezwolenie cofa się w razie:
1)
naruszenia warunków zezwolenia,
2)
prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego działalności oświatowej osobie fizycznej będącej założycielem,
3)
przerwania działalności szkoły na okres dłuższy niż miesiąc, nie wynikający z organizacji roku szkolnego.
2.
Zezwolenie może być cofnięte w przypadkach określonych w art. 34 ustawy.
3.
Cofnięcie zezwolenia następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
* Przepisy niniejszego rozporządzenia utraciły częściowo moc z dniem 1 stycznia 1999 r. w związku ze zmianą art. 58 ustawy o systemie oświaty przez art. 1 pkt 34 ustawy z dnia 25 lipca 1998 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty (Dz.U.98.117.759).