Rozdział 3 - Sygnalizatory powtarzające - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Rozdział  3

Sygnalizatory powtarzające

§  71.
1.
Sygnały na sygnalizatorach powtarzających podaje się światłami w głowicy sygnałowej umieszczonej na maszcie lub zawieszonej obok toru. Stosuje się je wyjątkowo przed semaforami, których sygnały nie są widoczne w sposób ciągły z wymaganej odległości.
2.
Zabrania się stosowania sygnalizatorów powtarzających na szlakach z blokadą samoczynną.
3.
W razie konieczności możliwe jest stosowanie więcej niż jednego, lecz nie więcej niż trzech sygnalizatorów powtarzających.
4.
Sygnalizatory powtarzające powinny być zaopatrzone w tablice wskazujące czarnymi pasami pionowymi na białym tle kolejność tych sygnalizatorów, licząc od semafora, do którego się odnoszą.
§  72.
Na sygnalizatorach powtarzających stosuje się następujące sygnały:
1)
sygnał Sp 1 "Semafor wskazuje sygnał Sr 1 lub S 1 Stój"

dwa światła w jednym pionie: dolne - białe, górne zaś - pomarańczowe

(rys. 25),

2)
sygnał Sp 2 "Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością"

dwa światła w jednym pionie: dolne - białe, górne - zielone

(rys. 26),

3)
sygnał Sp 3 "Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie przekraczającą 100 km/h"

dwa światła w jednym pionie: dolne - białe, górne - zielone migające

(rys. 27),

4)
sygnał Sp 4 "Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością zmniejszoną do 40 lub 60 km/h"

dwa światła w jednym pionie: dolne - białe, górne - pomarańczowe migające

(rys. 28).