Oddział 2 - Sygnały na taborze - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocOddział 2
Sygnały na taborze
Sygnały na taborze
- dzienny
nie ma żadnego szczególnego znaku
- nocny
z przodu i z tyłu po jednym białym świetle od strony czynnego stanowiska maszynisty
(rys. 129),
- dzienny
po jednej niebieskiej chorągiewce umieszczonej na każdej ścianie szczytowej wagonu
(rys. 130),
- dzienny i nocny
po jednym lub po dwa niebieskie światła na każdej ścianie szczytowej wagonu; dopuszcza się takie wykonanie latarń, żeby niebieskie światło było widoczne także z boku wagonu, lub umieszczenie na bocznej ścianie dodatkowych świateł niebieskich
(rys. 131),
sygnał oznaczenia wagonów specjalnego przeznaczenia można stosować na jednej ścianie szczytowej wagonu, jeżeli najechanie na wagon zagraża tylko z jednej strony,
- dzienny
niebieska chorągiewka lub latarka z niebieskim światłem, świecąca na trzy strony, umieszczona na otwartych drzwiach wagonu
(rys. 132),
- nocny
latarka z niebieskim światłem świecącym na trzy strony, umieszczona na otwartych drzwiach wagonu
(rys. 133),
- dzienny i nocny
lampy sygnałowe z niebieskim światłem wbudowane w boczne ściany wagonu,
- dzienny i nocny
od przodu dwa (nad każdą szyną) lub jedno (nad osią toru) światła białe, a od tyłu - czerwone;
sygnał stosuje się do oznaczania tych pojazdów pomocniczych, które nie kursują na zasadach ustalonych dla pociągów (zgodnie z przepisem § 6 ust. 1).
trójkątne chorągiewki koloru zielonego zawieszone z obu stron ściany szczytowej wagonu, na czole i na końcu pociągu
(rys. 134),
trójkątne chorągiewki koloru brązowego zawieszone z obu stron ściany szczytowej wagonu, na czole i na końcu pociągu
(rys. 135),
trójkątne chorągiewki koloru żółtego, zawieszone z obu stron ściany szczytowej wagonu, na czole i na końcu pociągu
(rys. 136).