Oddział 2 - Sygnały na taborze - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Oddział  2

Sygnały na taborze

§  107.
Na taborze stosuje się następujące sygnały:
1)
sygnał Tb 1 "Oznaczenie przodu i tyłu lokomotywy manewrowej":

- dzienny

nie ma żadnego szczególnego znaku

- nocny

z przodu i z tyłu po jednym białym świetle od strony czynnego stanowiska maszynisty

(rys. 129),

2)
sygnał Tb 2 "Oznaczenie wagonów pocztowych z funkcjonariuszami, wagonów restauracyjnych, sypialnych, jak również innych wagonów specjalnego przeznaczenia oraz wagonów z podróżnymi na stacji, jeżeli te wagony nie są złączone z pociągiem":

- dzienny

po jednej niebieskiej chorągiewce umieszczonej na każdej ścianie szczytowej wagonu

(rys. 130),

- dzienny i nocny

po jednym lub po dwa niebieskie światła na każdej ścianie szczytowej wagonu; dopuszcza się takie wykonanie latarń, żeby niebieskie światło było widoczne także z boku wagonu, lub umieszczenie na bocznej ścianie dodatkowych świateł niebieskich

(rys. 131),

sygnał oznaczenia wagonów specjalnego przeznaczenia można stosować na jednej ścianie szczytowej wagonu, jeżeli najechanie na wagon zagraża tylko z jednej strony,

3)
sygnał Tb 3 "Oznaczenie wagonów pocztowych w pociągach w czasie postoju, podczas załadowywania i wyładowywania poczty":

- dzienny

niebieska chorągiewka lub latarka z niebieskim światłem, świecąca na trzy strony, umieszczona na otwartych drzwiach wagonu

(rys. 132),

- nocny

latarka z niebieskim światłem świecącym na trzy strony, umieszczona na otwartych drzwiach wagonu

(rys. 133),

- dzienny i nocny

lampy sygnałowe z niebieskim światłem wbudowane w boczne ściany wagonu,

4)
sygnał Tb 4 "Oznaczenie lekkiego pojazdu pomocniczego"

- dzienny i nocny

od przodu dwa (nad każdą szyną) lub jedno (nad osią toru) światła białe, a od tyłu - czerwone;

sygnał stosuje się do oznaczania tych pojazdów pomocniczych, które nie kursują na zasadach ustalonych dla pociągów (zgodnie z przepisem § 6 ust. 1).

§  108.
1.
Do oznaczenia pociągów i wagonów skażonych środkami promieniotwórczymi, chemicznymi i biologicznymi stosuje się następujące sygnały:
1)
sygnał PcSp "Skażenie promieniotwórcze pociągu"

trójkątne chorągiewki koloru zielonego zawieszone z obu stron ściany szczytowej wagonu, na czole i na końcu pociągu

(rys. 134),

2)
sygnał PcSb "Skażenie biologiczne pociągu"

trójkątne chorągiewki koloru brązowego zawieszone z obu stron ściany szczytowej wagonu, na czole i na końcu pociągu

(rys. 135),

3)
sygnał PcSch "Skażenie chemiczne pociągu"

trójkątne chorągiewki koloru żółtego, zawieszone z obu stron ściany szczytowej wagonu, na czole i na końcu pociągu

(rys. 136).

2.
W sposób określony w ust. 1 oznacza się również skażone wagony.