Oddział 1 - Sygnał zatrzymania - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocOddział 1
Sygnał zatrzymania
Sygnał zatrzymania
1) sygnał D 2 "Stój" - ręczny:
- dzienny
zataczanie okręgu rozwiniętą chorągiewką lub jakimkolwiek innym przedmiotem lub ręką
(rys. 70),
- nocny
zataczanie okręgu ręczną latarką ze światłem białym lub czerwonym albo jakimkolwiek innym świecącym się przedmiotem
(rys. 71),
ręczny sygnał "Stój" należy dawać, w miarę możliwości, po stronie maszynisty,
trzy krótkie szybko po sobie następujące tony, kilkakrotnie powtórzone
(rys. 72),
sygnał należy dawać jednocześnie ze stosowaniem tarczy zatrzymania lub ręcznego sygnału "Stój" w przypadku, gdyby sygnały te mogły zostać niezauważone przez drużynę pociągową (manewrową).
We wszystkich wymienionych przypadkach należy jak najszybciej przyciągnąć hamulce, po czym bezzwłocznie dawać sygnały "Stój".