§ 4. - Szczegółowe zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych publicznych poradni specjalistycznych oraz ramowy statut tych poradni.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.13.109

Akt utracił moc
Wersja od: 21 października 2001 r.
§  4.
1.
Poradnia wydaje opinie w sprawach:
1)
wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego,
2)
pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie,
3)
objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
4)
dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
5)
zwolnienia ucznia z wadą słuchu z nauki drugiego języka obcego,
6)
udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
7)
przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
8)
innych, określonych w odrębnych przepisach.
2.
Opinię wydaje się na wniosek rodziców dziecka.
3.
Jeżeli w celu wydania opinii jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka, wydane przez lekarza.
4.
Opinia poradni zawiera:
1)
oznaczenie poradni wydającej opinię,
2)
imię i nazwisko dziecka, którego dotyczy opinia, datę i miejsce jego urodzenia oraz miejsce zamieszkania, a w przypadku ucznia - również nazwę i adres szkoły oraz oznaczenie klasy, do której uczeń uczęszcza,
3)
stanowisko poradni w sprawie, której dotyczy opinia, oraz szczegółowe jego uzasadnienie,
4)
wskazanie odpowiedniej formy pomocy, w szczególności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w szkole lub placówce, stosownie do potrzeb, oraz szczegółowe uzasadnienie wskazanej formy pomocy.
5.
Opinię podpisuje dyrektor poradni.