§ 2. - Szczegółowe wymagania w zakresie ochrony lokali obwodowych komisji wyborczych w czasie przerwy w głosowaniu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.158.939

Akt utracił moc
Wersja od: 29 lipca 2011 r.
§  2.
W celu zapewnienia ochrony lokali wyborczych w czasie przerwy w głosowaniu wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) nie później niż na 14 dni przed terminem wyborów:
1)
wyznaczają swoich przedstawicieli odpowiedzialnych za ochronę zamkniętego lokalu wyborczego w czasie przerwy w głosowaniu, w liczbie odpowiadającej potrzebom ochrony lokalu wyborczego, uzależnionej w szczególności od rozmiarów budynku, rodzaju i stanu technicznego istniejących zabezpieczeń, na podstawie pisemnego upoważnienia, podając ich imiona, nazwiska oraz adresy zamieszkania;
2)
przekazują przewodniczącemu obwodowej komisji wyborczej oraz osobie kierującej jednostką organizacyjną, w której usytuowany jest lokal wyborczy, dane osobowe swoich przedstawicieli, zawierające ich imiona, nazwiska oraz adresy zamieszkania;
3)
zapewniają osobom, o których mowa w pkt 1, środki łączności umożliwiające utrzymywanie kontaktu z właściwą miejscowo jednostką Policji;
4)
uzgadniają z osobą kierującą jednostką organizacyjną, w której usytuowany jest lokal wyborczy, możliwość korzystania ze środków łączności znajdujących się w tej jednostce;
5)
przekazują właściwemu terytorialnie komendantowi powiatowemu (miejskiemu i rejonowemu) Policji listę przedstawicieli wyznaczonych do ochrony poszczególnych lokali wyborczych, zawierającą ich imiona, nazwiska oraz adresy zamieszkania, a także wykaz wykorzystywanych przez nich numerów telefonów lub innych środków łączności;
6)
zapewniają, w miarę możliwości, umiejscowienie siedziby lokalu wyborczego w obiektach wyposażonych w środki zabezpieczenia technicznego, takie jak: ogrodzenia, kraty w oknach, wzmocnione drzwi i co najmniej jeden zamek o skomplikowanym mechanizmie.