§ 3. - Szczegółowe warunki zarządzania ruchem na drogach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.90.1006

Akt utracił moc
Wersja od: 26 października 2000 r.
§  3.
1.
Projekt organizacji ruchu może sporządzić:
1)
zarząd drogi,
2)
organ zarządzający ruchem,
3)
inwestor,
4)
jednostka realizująca zamówienie organów, o których mowa w pkt 1-3,
5)
inna zainteresowana osoba.
2.
Projekt organizacji ruchu, związany z wybudowaniem lub zmodernizowaniem drogi albo z koniecznością zapewnienia dojazdu do innego obiektu budowlanego, stanowi integralną część dokumentacji technicznej budowy.
3.
Projekt organizacji ruchu sporządza się w dwóch egzemplarzach, z zastrzeżeniem ust. 7 pkt 2. Projekt ten powinien zawierać:
1)
plan orientacyjny w skali 1:10.000 lub 1:25.000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
2)
plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 z zaznaczeniem istniejącej i projektowanej organizacji ruchu; w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali,
3)
program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
4)
zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy,
5)
opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i warunków ruchu,
6)
uzasadnienie wprowadzenia lub zmiany organizacji ruchu,
7)
termin wprowadzenia, a dla czasowej organizacji ruchu także termin przywrócenia poprzedniego stanu.
4.
Do projektu powinny być dołączone opinie:
1)
komendanta wojewódzkiego Policji - w przypadku drogi krajowej, drogi wojewódzkiej lub dróg, o których mowa w ust. 5 pkt 1,
2)
komendanta powiatowego Policji - w przypadku pozostałych dróg publicznych,
3)
zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt.
5.
Projekt wraz z opiniami, o których mowa w ust. 4, składa się do organu zarządzającego ruchem, właściwego ze względu na kategorię drogi. Jeżeli projekt dotyczy:
1)
dróg różnych kategorii, z których co najmniej jedna jest drogą krajową lub wojewódzką, w szczególności ich skrzyżowania lub innego połączenia - organem właściwym do rozpatrzenia projektu jest organ zarządzający ruchem na drodze wyższej kategorii,
2)
dróg tej samej kategorii zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem - organem właściwym do rozpatrzenia projektu jest organ zarządzający ruchem na drodze, której dotyczy zasadnicza część projektu.
6.
Organ zarządzający ruchem rozpatrujący projekt w sytuacji, o której mowa w ust. 5 pkt 1 i 2, zasięga opinii organów zarządzających ruchem na pozostałych drogach, których dotyczy rozpatrywany projekt.
7.
Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1)
dołączenia do projektu:
a)
profilu podłużnego lub poprzecznego drogi,
b)
opisu istniejącego lub prognozowanego natężenia ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej,
2)
złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
8.
Przepis ust. 7 pkt 2 stosuje się w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
1)
dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi,
2)
dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem,
3)
wniesiony został przez osobę, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 5.