§ 9. - Szczegółowe warunki i tryb wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.267.2660

Akt utracił moc
Wersja od: 17 grudnia 2004 r.
§  9.
1.
Wyznaczenie trasy przejazdu jest możliwe, jeżeli stan techniczny drogi spełnia następujące wymagania:
1)
na drodze nie występują przełomy lub osuwiska;
2)
skrajnia pionowa drogi lub drogowego obiektu inżynierskiego jest większa od wysokości pojazdu wraz z ładunkiem powiększonej o 0,1 m;
3)
skrajnia pozioma drogi lub drogowego obiektu inżynierskiego jest większa od szerokości pojazdu wraz z ładunkiem powiększonej o 1,0 m;
4)
ocena stanu technicznego dźwigarów lub pomostu obiektu mostowego dokonywana zgodnie z przepisami o numeracji i ewidencji dróg publicznych oraz obiektów mostowych jest równa lub większa niż 3 (w skali od 0 do 5).
2.
Oprócz wymagań, o których mowa w ust. 1, przejazd pojazdu nienormatywnego nie może powodować przekroczenia bezpiecznego poziomu wytężenia materiału w konstrukcji niosącej drogowego obiektu inżynierskiego, określonego przy pomocy następujących parametrów:
1)
w konstrukcji niosącej przęseł nie powstają siły wewnętrzne większe od wywołanych charakterystycznym obciążeniem przyjętym do projektowania zwiększonym o 30 % lub
2)
w wyniku analizy sił wewnętrznych i naprężeń:
a)
w stali konstrukcyjnej lub prętach zbrojeniowych - naprężenia główne nie przekraczają 2/3 gwarantowanej rzeczywistej lub umownej granicy plastyczności stali,
b)
w betonie zbrojonym - naprężenia główne nie przekraczają 2/3 wytrzymałości gwarantowanej betonu,
c)
w betonie sprężonym - całkowity moment zginający nie przekracza 0,9 wartości momentu rysującego.