Rozdział 2 - Utrzymanie zagrożonych likwidacją, z powodu powodzi, miejsc pracy osób niepełnosprawnych - Szczegółowe warunki i tryb przyznawania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w związku z likwidacją skutków powodzi, która miała miejsce w lipcu 1997 r.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.120.762

Akt obowiązujący
Wersja od: 15 września 1997 r.

Rozdział  2

Utrzymanie zagrożonych likwidacją, z powodu powodzi, miejsc pracy osób niepełnosprawnych

§  3.
Przyznawane dofinansowanie przeznacza się na:
1)
zakup materiałów, towarów i usług niezbędnych do utrzymania miejsc pracy osób niepełnosprawnych,
2)
naprawę lub zakup maszyn i urządzeń oraz oprzyrządowania stanowiących wyposażenie miejsc pracy osób niepełnosprawnych, zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku powodzi.
§  4.
1.
Osoba poszkodowana składa wniosek do oddziału Funduszu, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1)
oznaczenie wnioskodawcy,
2)
przedmiot działalności,
3)
charakterystykę i oszacowanie majątku trwałego i obrotowego przed powodzią oraz wyszczególnienie i oszacowanie poniesionych strat,
4)
informację o ubezpieczeniu majątku,
5)
opis działań zmierzających do utrzymania zagrożonych likwidacją miejsc pracy,
6)
wnioskowaną kwotę dofinansowania i jej przeznaczenie,
7)
wnioskowaną kwotę zaliczki,
8)
liczbę zatrudnionych osób niepełnosprawnych.
3.
Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie, o którym mowa w § 2 ust. 2.
§  5.
1.
Oddział Funduszu jest zobowiązany, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku spełniającego wymogi określone w § 4, wydać opinię o:
1)
zasadności przyznania dofinansowania,
2)
proponowanej wysokości dofinansowania i jego przeznaczeniu,
3)
poniesionych szkodach.
2.
Opinia, o której mowa w ust. 1, powinna być przekazana wraz z dokumentami w ciągu 7 dni Zarządowi Funduszu.
3.
Zarząd Funduszu rozpatrzy wniosek w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania wraz z dokumentami.
§  6.
1.
W przypadku podjęcia decyzji o przyznaniu środków Fundusz zawiera z wnioskodawcą umowę o dofinansowanie, w której określa się:
1)
wysokość dofinansowania,
2)
przeznaczenie dofinansowania,
3)
sposób rozliczenia dofinansowania,
4)
warunki wypowiedzenia umowy.
2.
Kontrolę przestrzegania warunków określonych w umowie o dofinansowanie wykonuje oddział Funduszu.